آینده اندروید

پیش بینی هایی برای 2017: چه آینده ای در انتظار اندروید قرار دارد؟

امروزه اسمارت فون ها دنیا را تحت سلطه خود گرفته اند و حتی از دسکتاپ که زمانی محبوبیت فراوانی بین کاربران داشت، پیشی گرفته اند. این روزها تعداد کاربرانی که متدهای سنتی تعامل با نرم افزار را کنار گذاشته اند، رو به رشد می باشد. اندروید هرساله محصولات و سرویس های جدیدی را در اختیار کاربران و طرفداران خود قرار می دهد و با توجه به امکانات گسترده گوگل، روی کار آمدن محصولات خارق العاده از سوی کمپانی دور از انتظار نمی باشد، از این رو در این مطلب قصد داریم به پیش بینی هایی در ارتباط با پلتفرم موبایل گوگل، یعنی اندروید بپردازیم که برای طرفداران آن هیجان انگیز و جالب خواهد بود.

1. اندروید 90 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص خواهد داد

محبوبیت اندروید هرروزه در حال افزایش بوده و سهم بازار این سیستم عامل رشد مداومی را به ثبت می رساند. در این راستا نمی توان از نقش سازندگان گوشی مانند OnePlus نیز که گوشی های آنلاک شده می فروشند، چشم پوشی کرد. با این وضعیت انتظار می رود که امسال شاهد نقطه عطف بزرگی در اکوسیستم موبایل باشیم، به طوری که پیش بینی می شود که اندروید سهم 90 درصد از بازار را به خود اختصاص دهد، اما دلایلی پشت پرده چنین پیش بینی جسورانه ای قرار دارند.

اولین دلیل جایگاه و قدرت کمپانی گوگل است، در حالی که نبود ابتکارات جدید در اپل به نفع گوگل تمام می شود و همین شرایط نیز کاربران آنها را به دنیای اندرویدی ها می آورد. از طرفی با روی کار آمدن اندروید 7، شاهد بهبود کارآیی و عمر باتری در گوشی ها شده ایم و همین شرایط نیز مسیر گوگل برای در دست گرفتن نبض بازار را هموار می کند.

2. گوشی پیکسل گوگل مارکت اسمارت فون ها را تحت سلطه خود خواهد گرفت

گوگل به تازگی از گوشی های جدید خود به نام پیکسل رونمایی کرد و به جرات می توان گفت که این گوشی، از قدرتمندترین اسمارت فون های موجود در مارکت می باشد و امکاناتی را که کاربران انتظار داشتند، در اختیار آنها قرار داده است. یکی از این قابلیت ها Assistant است، گوگل نخستین کمپانی است که دستیار دیجیتال AI-محور را به دنیای تکنولوژی آورده و همین ویژگی نیز گوشی های پیکسل را در مارکت اسمارت فون ها متمایز می گرداند. از سوی دیگر با عرضه پیکسل 2، گوگل به بهبود قابلیت های ارائه شده توسط گوشی خواهد پرداخت.

3. کروم بوک پیسکل نسل آینده، به ترکیب اندروید و کروم او اس خواهد پرداخت

آنطور که پیداست کروم بوک پیکسل فراموش شده و امکان خریداری آن وجود ندارد و به احتمال زیاد گوگل به طور مخفیانه در حال انجام اقداماتی است. اما به احتمال زیاد تا پایان سال 2017 کروم بوک های پیکسل نسل آینده به عنوان تلفیقی از اندروید و کروم او اس، به مارکت وارد می شوند.

نسخه آینده از کروم بوک های پیکسل بسیار Assistant-محور خواهند بود و قدرتمندترین کروم بوک خواهد گشت. از طرفی طراحی منحصر به فرد آن، رقبا را شگفت زده خواهد کرد. انتظار می رود فروش این دستگاه، سریع تر از هر قطعه سخت افزاری تولید شده توسط گوگل تاکنون باشد.

آینده اندروید

4. مرز بین Google Home و اندروید در حال ناپدید شدن است

فروش Google Home در حال رشد و افزایش است و همین شرایط نیز یکپارچگی بیشتری با محصولات خانگی را وعده می دهد. با این شرایط مرز بین اندروید و خانه های هوشمند در حال کمرنگ شدن است. رشد Google Home نقطه شروعی برای Connected Home base می باشد که یک داک مجهز به اندروید است که تمامی دستگاه ها را از یک مکان کنترل می کند.

5. Android Auto و Google Home سرانجام یکپارچه می شوند

همزمان با رشد Android Auto و Google Home، سرانجام شاهد یکپارچگی این دو پلتفرم خواهیم بود. تصور کنید که در یک روز سرد زمستانی مشغول آماده شدن برای رفتن به محل کار خود هستید و می توانید بگویید "!Okay, Google Home, start my car". چنین شرایطی دور از انتظار نمی باشد و در سال 2017 شاهد چنین یکپارچگی خواهیم بود.

6. شهرت و اعتبار سامسونگ با عرضه گوشی های باکیفیت دوباره باز می گردد

اسمارت فون های سامسونگ در دنیای اندرویدی ها محبوبیت زیادی دارد، اما 2016 سال سختی برای کمپانی سامسونگ بود. عرضه گوشی های نوت 7 که به سبب نواقصی در باتری آتش می گرفتند، شهرت و اعتبار کمپانی را لکه دار کرد و سامسونگ مجبور شد تمامی این گوشی ها را جمع آوری کند.

اما این وضعیت درس عبرتی برای کمپانی شد و انتظار می رود در سال آینده، سامسونگ اقدام به عرضه گوشی های باکیفیتی نماید. گمان می رود در ماه فوریه شاهد رونمایی از گوشی گلکسی 8 باشیم که سرانجام دکمه home را کنار گذاشته و آن را به صفحه اصلی گوشی منتقل کرده است. این گوشی فرصتی برای سامسونگ است تا ناکامی خود در 2016 را جبران کند.

7. وان پلاس 5 یکی از محبوب ترین گوشی های 2017 می شود

وان پلاس یکی از مطلوب ترین گوشی های سال را عرضه خواهد کرد و به جای نسخه 4، مستقیما سر وان پلاس 5 می رود. این گوشی جدید میزبان تغییرات مشهودی در ارتباط با مواد استفاده شده خواهد بود و به منظور ساخت محصول خاص و منحصر به فرد، از شیشه یا سرامیک برای بدنه استفاده خواهد کرد. علاوه بر ظاهر خارق العاده، از چیپ ست های رده بالا در ساخت آن استفاده خواهد شد و قیمت گذاری آن نیز نسبتا پایین و معقول صورت می پذیرد تا کاربران قادر به خرید یکی از گوشی های پرچم دار قدرتمند شوند.

سال جالبی در انتظار اندروید است!

با این اوصاف می توان بیان داشت که 2017 سال بزرگی برای اندروید خواهد بود. با ترکیبی از سخت افزارها و نرم افزارهای باورنکردنی، اندروید می تواند بازار را تحت سلطه خود بگیرد.

شما درباره وضعیت اندروید در سال 2017 چه می اندیشید؟ در بخش دیدگاه ها نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

http://www.techrepublic.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید