مهارت های مدیر محصول موبایل

10 روش که به مدیر محصول موبایل در تقویت مهارت های فنی کمک می کند – بخش دوم

در مطلب قبلی به روش هایی جهت تقویت مهارت های خود به عنوان مدیر محصول موبایل آشنایی پیدا کردید، در این مطلب با ادامه این تکنیک های کاربردی با ما همراه باشید.

6. مهارت های ارتباط با تیم توسعه دهندگان را تقویت کنید

هر کدام از بخشهای تیم از اصطلاحات مخصوص به حرفه و تخصص خود استفاده می کنند و برای برقراری ارتباط با تمامی اعضا لازم است زبان مورد استفاده توسط آنها را فرا بگیرید. اصطلاحات برنامه نویسی دشوارترین و در عین حال مهم ترین بخش برای یادگیری می باشد و از این رو لازم است مهارت های خود در زمینه درک چالش های فنی را تقویت کرده و یک تعادل خوب و مناسب با تیم بوجود می آورید. این اقدام در راستای ساخت محصول موبایل به شکل آسان تر و ساده تر به شما یاری می رساند و هر زمان که لازم باشد می توانید پشنهادات به جا و مناسبی به اعضای تیم خود ارائه دهید.

با حضور در جلسات و ملاقات ها از نظرات و ایده های آنها در ارتباط با پروژه های جاری مطلع شوید و نحوه برقراری ارتباط با اعضای تیم را فرا بگیرید. هرچه با زبان تعاملی و روش ارتباطی آنها آشنایی بیشتری پیدا کنید، راحت تر می توانید درخواست های خود را به آنها ارجاع داده و محصول موبایل موفقی را تحویل مشتریان خود دهید.

7. نحوه ساخت اپلیکیشن را فرا بگیرید

شاید این مورد کمی غیرمنتظره و عجیب به نظر برسد، اما این کار در نهایت به نفع شما تمام خواهد شد، به طوری که می توانید به گسترش دانش و مهارت های کدنویسی خود پرداخته و بهتر و عمیق تر قادر به درک تیم توسعه و فرآیند کار گردید.

هرچه تسلط بیشتری در زمینه مهارت های فنی داشته باشید، تیم توسعه نیز راحت تر به شما اطمینان پیدا کرده و در زمینه ارزیابی کار، برطرف کردن چالش ها، مرتب کردن لیست باگ ها و غیره از شما کمک می خواهد. علاوه بر این ساخت اپلیکیشن از پایه، کار بسیار جالب و هیجان انگیزی است!

8. آموزش پیوسته از طریق مطالعه و شرکت در کنفرانس ها و دوره های آموزشی

دنبال کردن اخبار به شما کمک می کند تا از آخرین رویکردهای فنی اطلاع کسب کرده و با پیش بینی تغییرات به نقشه راه محصول خود شکل دهید. وبلاگ ها، کنفرانس ها و دوره های آموزشی بیشماری در ارتباط با محصولات موبایل وجود دارد که با شرکت در آنها قادر به تقویت مهارت های خود هستید.

مهارت های مدیر محصول موبایل

9. یک مربی پیدا کنید

پیدا کردن یک مربی در حوزه مدیریت محصول موبایل روش بسیار خوبی برای درس گرفتن از اشتباهات و خطاهای سایرین و دریافت توصیه های بی طرفانه در ارتباط با چالش هایی می باشد که محصول موبایل شما با آنها مواجه است. دریافت یک نظر خارجی همان چیزی است که شما را قادر به مقابله با موانع و مشکلات پیش آمده برای محصول می گرداند و شما می توانید از بعد دیگری به مشکل پیش آمده بنگرید، البته یافتن مربی کار چندان آسانی نمی باشد.

10. طرز فکر خود را به mobile-first تغییر دهید

تنها از طریق طرز فکر mobile-first قادر به موفقیت در دنیای مدیریت محصول موبایل و ساخت اپلیکیشن های world-class و تجربیات موبایل خوب و مناسب هستید.

موبایل در حال تسخیر دنیای وب می باشد و بسیاری از کمپانی ها در حال روی آوردن به رویکرد mobile-first به عنوان استاندارد طراحی محصولات و قابلیت های جدید می باشد، از این رو لازم است تغییراتی در کمپانی خود در این زمینه بوجود آورید.

مدیریت محصولات موبایل شغل بسیار پیچیده ای است، از این رو توسعه و تقویت مهارت های فنی یک مزیت رقابتی را در دست شما قرار می دهد که در پیشرفت محصول موبایل و تیم شما به شدت تاثیرگذار است. با بکارگیری ترکیبی از تاکتیک هایی مذکور، قادر به تقویت اطلاعات و دانش خود در زمینه مدیریت محصول و افزایش میزان اعتماد به نفس در حوزه های مختلف تجربه فنی می باشید.

 

https://www.apptentive.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید