یادگیری کدنویسی با کمک اپلیکیشن

معرفی سه اپلیکیشن آی او اس که در یادگیری کدنویسی به کمک شما می آیند

همزمان با محبوبیت یافتن اپلیکیشن ها، توسعه اپلیکیشن به یکی از حرفه های پرتقاضای امروزی تبدیل شده است. یادگیری کدنویسی فرآیندی زمان بر بوده و کسب مهارت در این کار مستلزم تمرین و پشتکار فراوان می باشد. امروزه برای بسیاری از نیازمندی ها اپلیکیشنی مناسب و کاربردی ساخته شده و یادگیری کدنویسی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

فرا گرفتن کدنویسی با کمک آموزش های کوتاه و جامع امکان پذیر است و در این مطلب قصد داریم به معرفی سه اپلیکیشن کاربردی آی او اس در زمینه آموزش کدنویسی بپردازیم. هر کدام از دروس این اپلیکیشن های آموزشی بسیار کوتاه و در حد 5 دقیقه هستند و با اختصاص اندکی از اوقات فراغت خود کدنویسی را فرا خواهید گرفت. حتی اگر زمان کافی برای این کار ندارید، این اپلیکیشن ها در کوتاه ترین زمان ممکن شما را به هدف خود خواهد رساند.

یادگیری کدنویسی با کمک اپلیکیشن

Enki : بهترین اپلیکیشن برای افرادی که سرشان شلوغ است و وقت کافی ندارند

اپلیکیشن Enki

اولین اپلیکیشن در این فهرست Enki است که مبحث های کدنویسی را به بخش های بسیار کوتاه تقسیم کرده، هر درس تنها دربرگیرنده چند پاراگراف کوتاه است که جزئیات یک موضوع خاص را شرح می دهد و با کمک سوالات چندگزینه ای در آخر هر درس، اطمینان حاصل می کنید که همه چیز را به طور دقیق متوجه شده اید. هر درس به طور متوسط 5 دقیقه زمان می برد و در آغاز هر درسی متوسط زمان برای فراگیری آن نمایش داده شده است.

یکی از قابلیت های کاربردی این اپلیکیشن، امکان بوکمارک کردن بخش های موردنظر می باشد. هر بخش از دروس insight نام دارد و شما می توانید بخشی را که می خواهید نشانه گذاری کرده و بعدا آن را با دقت و جزئیات بیشتری مطالعه کنید. تمامی insightها در تب جداگانه ای در کنار یکدیگر جمع می شوند، بدین ترتیب پیدا کردن بخش های موردنظر به سهولت صورت خواهد پذیرفت.

برای تمرین بیشتر درس ها، مینی گیم های موجود در اپلیکیشن به کمک شما می آیند. یکی از این بازی ها مانند Tetris بوده و باید در آن بلوک هایی شامل مقادیر درست و غلط در پایتون را جدا کنید. هر حدس نادرست موجب جمع شدن بلوک ها روی هم می شود و وقتی به بالا و انتها برسید، دیگر بازی تمام می شود.

Enki در حال حاضر موضوعات اندکی را پوشش داده، اما مباحث بیشتری در حال توسعه می باشند و در آینده در دسترس قرار خواهند گرفت. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان و بدون هیچ پرداخت درون برنامه ای در دسترس شما قرار دارد. درصورتی که مایل به یادگیری لینوکس، جاوااسکریپت، جاوا، پایتون، گیت یا سی اس اس هستید، قطعا این اپلیکیشن به کمک شما خواهد آمد.

لینک دانلود اپلیکیشن


Mimo : بهترین اپلیکیشن برای افراد مبتدی

اپلیکیشن Mimo

Mimo نیز مانند اپلیکیشن Enki درس های کوتاهی را در خود جای داده، اما کتابخانه ای گسترده از مباحث مختلف این اپلیکیشن را متمایز می گرداند، اما برای این قابلیت باید هزینه ای را نیز تقبل کنید. چرا که این اپلیکیشن رایگان نیست، اولین درس از هر موضوع بدون اشتراک در دسترس شما می باشد، اما اگر بخواهید به سایر بخش ها دسترسی داشته باشید، باید هر ماه مبلغ 5.99 دلار هزینه بپردازید. اشتراک سالانه و طولانی مدت نیز در دسترس می باشد.

Enki در پایان هر درس، اطلاعات و کوییزهایی را نمایش می دهد، اما در اپلیکیشن Mimo سوالات درون خود درس جاسازی شده اند و همین ویژگی نیز فرآیند یادگیری را روان تر و تعاملی تر نموده است. مثلا در اپلیکیشن از شما خواسته می شود که نام خود را در متغییر سوئیفت قرار دهید تا پاسخ !Hello, Your name را دریافت کنید، چنین پیاده سازی این حس را در شما تداعی می کند که اپلیکیشن واقعا قصد دارد چیزی به شما بیاموزد.

لینک دانلود اپلیکیشن


Py : بهترین گزینه برای افرادی که دانش اندکی درباره کدنویسی دارند

اپلیکیشن Py

این اپلیکیشن تنها محدود به مبحث کدنویسی نیست و موضوعات متنوعی در اپلیکیشن جای گرفته اند، از کدنویسی و گرامر گرفته تا تاریخ آمریکا. اما کدنویسی بخش چشمگیری از اپلیکیشن را به خود اختصاص داده است. اگر می خواهید در حین یادگیری ترفندهای مقاله نویسی، سوئیفت را نیز فرا بگیرید، این اپلیکیشن به شما کمک می کند به هدف خود دست پیدا کنید.

درس های Py کمی با Mimo و Enki فرق دارد، در این اپلیکیشن نیز مباحث به قسمت های کوچکی تقسیم شده اند، اما هر بخش یک صفحه طولانی است که باید در آن اسکرول کنید و همین ویژگی نیز موحب سردرگم شدن کاربر برای یافتن یک قسمت خاص و برگشتن به یک درس خاص می شود.

این اپلیکیشن به طور رایگان در دسترس قرار دارد اما مباحث آن محدود به سوئیفت، جاوااسکریپت، اچ تی ام ال/ سی اس اس، پایتون، جاوا، R ،SQL و Haskell می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن

اگر به دنبال اپلیکیشنی می گردید که علاوه بر کدنویسی، مباحث دیگری مانند علوم انسانی، ریاضیات، دانش کامپیوتر و علوم پایه را نیز پوشش داده باشد، این اپلیکیشن ارزش امتحان کردن دارد.

چنانچه با اپلیکیشن هایی دیگری در زمینه کدنویسی آشنایی دارید که امکانات خوبی را ارائه می دهند، در بخش دیدگاه ها ما را از نظرات خود مطلع کنید.

 

http://www.techrepublic.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. ebi sayyad
    ebi sayyad
    بسیار عالی

    به این نظر پاسخ دهید