عملکرد مارکت های اپلیکیشن در 2016

جمع بندی سال 2016: آماری جالب از درآمد و محبوبیت مارکت های عرضه اپلیکیشن و بازی (گوگل پلی و اپ استور) – بخش اول

2016 از جوانب گوناگون سال شگفت انگیزی برای دنیای اپلیکیشن ها و بازی ها بود و برخی از معاملات بزرگ نیز در این سال به وقوع پیوست که برای نمونه می توان به خریداری لینکدین توسط مایکروسافت، گیم لافت توسط Vivendi، کینگ توسط بلیزارد و غیره اشاره کرد. از سوی دیگر سود چشمگیری عاید گوگل پلی استور و اپ استور کمپانی اپل شد و مبنی بر نظرات برخی از کارشناسان، این وضعیت در 2017 نیز همچنان ادامه خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم به دنیای اپلیکیشن ها و بازی ها در سال گذشته نگاهی بندازیم، با ما همراه باشید.

کاربران در سال 2016 زمان بیشتری را صرف کار با اپلیکیشن ها و انجام بازی ها کردندعملکرد مارکت های اپلیکیشن در 2016

آمار:

مهم ترین آمار دریافتی از سال 2016 به زمانی مربوط می شود که کاربران صرف کار با اپلیکیشن نموده اند. بر اساس یافته های App Annie، کاربران عادی نسبت به سال 2016 حدود 150 میلیارد ساعت بیشتر در اپلیکیشن ها صرف کرده اند و مدت زمان صرف شده در اپلیکیشن ها به 900 میلیارد ساعت رسیده که افزایش 15 درصدی را به نمایش می گذارد. گوگل کروم، یوتیوب و فیسبوک در این دسته بندی جلودارند، اما بازی محبوب پوکمون گو نیز کمک شایانی به این رشد نموده است.

نتیجه گیری:

امروزه تعداد دانلودهای اپلیکیشن دیگر بزرگ ترین معیار جهت سنجش موفقیت اپلیکیشن از سوی توسعه دهندگان و کارشناسان قلمداد نمی شوند و معیارهایی همچون تعداد کاربران فعال روزانه و زمان صرف شده در اپلیکیشن برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند. رشد عظیم در این حوزه حاکی از وضعیت امیدوارکننده مارکت اپلیکیشن می باشد. همانطور که در گراف بالا مشاهده می کنید، این کسب و کار در حال حاضر در وضعیت خوب و در حال رشدی قرار دارد و کاربران در سال 2016 اقدام به دانلود اپلیکیشن ها و بازی های بیشتری نموده اند.


کاربران در سال 2016 اقدام به دانلود اپلیکیشن ها و بازی های بیشتری کردند

عملکرد مارکت های اپلیکیشن در 2016

آمار:

تعداد اپلیکیشن ها و بازی های دانلودشده از گوگل پلی و اپ استور اپل، در سال 2016 رشد چشم گیری را به ثبت رسانده، به طوری که تعداد دانلودها نسبت به سال 2015 حدود 13 میلیارد افزایش پیدا کرده است. دانلود کل اپلیکیشن ها و بازی ها بیش از 90 میلیارد بوده که نشان از رشد 15 درصدی می باشد. مشابه سال 2015، گوگل پلی نسبت به اپل میزبان رشد بیشتری در دانلودها بوده و کشور چین نیز به 80 درصد از دانلودهای اپل کمک کرده است.

نتیجه گیری:

بر اساس گزارشات App Annie، قسمت اعظم رشد در دانلودهای آی او ای به اپلیکیشن های سفر، مالی، عکس و ویدیو مربوط می باشد، در حالی که اپلیکیشن های اجتماعی، بهره وری و ابزارها در گوگل پلی بیشتر دانلود شده اند. بر اساس تئوری App Annie، حضور گوگل پلی در مارکت های در حال رشد پررنگ تر است  و اپل در مارکت های توسعه یافته محبوبیت بیشتری دارد و همین موضوع نیز دلیل رشد آنها در دسته بندی های تخصصی تر می باشد.


توسعه دهندگان هر دو پلتفرم پول بیشتری را به جیب زدند

عملکرد مارکت های اپلیکیشن در 2016

آمار:

2016 از لحاظ درآمد سال بزرگی محسوب می شود و درآمد کلی برای هر دو اپ استور عمده، 40 درصد نسبت به 2015 افزایش یافت و هر دو مجموعا 35 میلیارد دلار را به طور رسمی عاید خود کردند. رشد درآمد اپ استور به 50 درصد رسید که نیمی از آن تنها از کشور چین بوده و آی او اس در این مورد از اندروید پیشی گرفت، در حالی که هر دو مارکت شاهد رشد چشم گیری بوده اند. حدود 90 درصد از درآمد گوگل پلی از بازی ها حاصل شده و این رقم برای آی او اس 75 درصد می باشد. با در نظر گرفتن استورهای شخص ثالث اندروید و درآمد تبلیغاتی، کل درآمد به 89 میلیارد دلار می رسد.

نتیجه گیری:

دلیل محبوبیت بازی های فریمیوم در موبایل چیست؟ از آنجا که بازی های موبایل جریان در آمدی را در دست گرفته اند، کمپانی ها نیز به همین سمت در حال پیشروی می باشند و انتظار می رود که این وضعیت در سال 2017 نیز همچنان ادامه داشته باشد. با وجود محبوبیت زیاد و قابل اعتماد بودن گوگل پلی و اپ استور، تنها نیمی از کل جریان درآمدی مربوط به این دو مارکت می باشد و تاثیر چین بر اپ استور در اینجا اهمیت می یابد، از طرفی بیش از 70 درصد کاربران چینی از اسمارت فون های اندرویدی استفاده می کنند و تصور کنید که اگر آنها به طور کامل قادر به استفاده از گوگل پلی استور باشند، چه پیش خواهد آمد.


دانلود در کشورهای در حال توسعه حرف اول را می زند

آمار:

بر اساس آمار دریافتی شاهد افت چشمگیری در میزان رشد دانلود از مارکت های توسعه یافته می باشیم، در سال 2016 هند، آمریکا را از نظر دانلودهای کلی پشت سر گذاشت، در حالی که برزیل و اندونزی رشد خوبی را شاهد بودند. 4 کشور از 5 کشور برتر در زمینه زمان صرف شده در اپلیکیشن ها در مارکت های در حال توسعه می باشند و می توان بیان داشت که مارکت های در حال توسعه از نظر رشد دانلود و استفاده از اپلیکیشن جلودارند.

نتیجه گیری:

ما شاهد تغییرات جدی در مارکت های توسعه یافته بوده یم و کاربران، اپلیکیشن ها و بازی های مورد علاقه خود را پیدا کرده اند و از این رو رشد در حال کاهش است. از سوی دیگر مارکت های در حال توسعه این اپلیکیشن ها را برای اولین بار می بینند و اقدام به دانلود تعداد بیشتری از آنها می کنند، لذا پشتیبانی از کشورهای در حال توسعه حیاتی خواهد بود و انتظار می رود که این کشورها در سال های آینده نمودارهای دانلود را در دست بگیرند.


دانلود در مارکت های بالغ کمتر و صرف هزینه در آنها بیشتر است

آمار:

مارکت های بالغ مانند آلمان، ژاپن و آمریکا دیگر آن رشد دانلود گذشته خود را ندارند و برخی از مارکت های توسعه یافته مانند ژاپن شاهد کاهش در تعداد اپلیکیشن ها و بازی های دانلود شده در سال 2016 بوده اند و با این حال مدت زمانی که به کار با اپلیکیشن ها اختصاص داده می شود و مقدار هزینه ای که برای آنها می شود، حتی در کشورهایی که کل دانلودها کاهش داشته، افزایش چشم گیری را به ثبت رسانده است.

جمع بندی:

این موضوع که کاربران مارکت های بالغ اقدام به دانلود اپلیکیشن ها و بازی ها نمی کنند، صحت ندارد و همانطور که در گراف نیز نمایش داده شده، کاربران این کشورها میزان دانلود یکسانی در مقایسه با سال قبل به ثبت رسانده اند. با این اوصاف چنین مارکت هایی در حال صرف ریل تایم و پول بر روی اپلیکیشن ها و بازی ها هستند، کاربران این مارکت ها با دقت نظر بیشتری اقدام به دانلود اپلیکیشن می کنند، اما مایل به صرف زمان و هزینه در اپلیکیشن ها و بازی های دانلود شده می باشند.


ویدیو استریمینگ رشد چشم گیری را به ثبت رسانده است

آمار:

ویدیو استریمینگ در سال گذشته به سرعت و در همه جا رشد یافته و در آمریکا شاهد 250 درصد، در چین 370 درصد و انگلستان 420 درصد رشد در درآمد بوده ایم. از نظر درآمد کلی، آمریکا 200 میلیون دلار را عاید خود ساخت، چین به درآمد 125 میلیون دلار دست یافت و 15 میلیون دلار نیز عاید انگلستان شد و این آمار تنها از سه اپلیکیشن استریمینگ برتر در هر کشور حاصل شده که رقمی تاثیرگذار می باشد.

نتیجه گیری:

گسترش ویدیو استریمینگ به عنوان یک منبع درآمد در مارکت اپلیکیشن ادامه پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، App Annie بیان داشته بسیاری از کاربرانی که در سرویس های استریمینگ ویدیو مشترک شده اند، با احتمال بیشتری به جای مراجعه به وب سایت و استفاده از منبع خارجی، از طریق مدل اشتراکی پرداخت های درون برنامه ای اقدام خواهند کرد.

در مطلب بعدی به آمار جالب دیگری در این زمینه خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

 

http://www.androidauthority.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید