آیا افراد از اپلیکیشن شما استفاده می کنند یا تنها آن را نصب کرده اند؟

آیا افراد از اپلیکیشن شما استفاده می کنند یا تنها آن را نصب کرده اند؟

اپلیکیشن ها یکی از تاثیرگذارترین متدهای بازاریابی هستند، از سوی دیگر امروزه شاهد پیشی گرفتن موبایل ها از کامپیوترها هستیم. اپلیکیشن ها خالق فرصتی برای برندها جهت تعامل و برقراری ارتباط با مشتریان مورد هدف خود می باشند. 20150415165717-new-app-aims-be-yelp-people-autism-village-app-iphoneچنانچه مشتری تنها اپلیکیشن را نصب کند، ولی هیچگاه آن را مورد استفاده قرار ندهد، در این صورت اپلیکیشن هیچ ارزشی را خلق نخواهد کرد. بازاریابی اپلیکیشن معمولا از تعداد دانلودها و نصب های فعال مشتق می شود و در حقیقت این آمار برای ارزیابی مورد استفاده قرار می گیرد، حال آنکه تکیه بر این معیار ارزش خود را از دست داده است. در روزهای نخست بازاریابی اپلیکیشن ها، بازاریابان با احتمال بیشتری قادر به دستیابی به آمار دانلود بالا بودند و چندین هزار بار دانلود برای سازنده اپلیکیشن بسیار هیجان انگیز تلقی می شد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، شاهد آپلود شدن صدها اپلیکیشن جدید به انبوه اپلیکیشن های موجود در اپ استورها می باشیم، در نتیجه بازاریابان با رقابت های فزونی یافته ای مواجه می شوند.

تنها به نصب اپلیکیشن اکتفا نکنید

در گذشته تعداد کلیک های انجام شده بر روی بنر به عنوان موفقیت در بازاریابی تلقی می شد، اما امروزه با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید و توسعه یافته، امکان تجزیه و تحلیل و محاسبه میزان فروش، دقیق تر از پیش صورت می پذیرد. این واقعیت در مورد اندازه گیری تعداد نصب های فعال در اپلیکیشن های موبایل نیز صادق است، لذا باید از داینامیک بودن محاسبات بازار دیجیتال برای هماهنگی با تکنولوژی در حال تغییر اطمینان حاصل کرد.

راه های متعددی برای جایگرینی با اندازه گیری نصب و تجزیه و تحلیل اپلیکیشن وجود دارند، یکی از آنها جایگذاری رخداد یا فرآیندی است که باید طی دانلود و نصب اپلیکیشن از سوی کاربر صورت پذیرد. برای نمونه می توان به ثبت نام، شروع اپلیکیشن، ارزیابی معیارهای گوناگون کاربردی مانند صفحاتی که کاربر بر روی آنها وقت صرف می کند، اشاره کرد. بازاریابان می توانند از معیارهای محاسبه دیگری مانند بازدید محتوای اپلیکیشن، سطح و دستیابی، انجام پرداخت درون برنامه ای و افزودن اقلام به کارت در جهت ارزیابی موفقیت اپلیکیشن بهره بگیرند. برند و نوع اپلیکیشن در راستای گزینش معیارها و عوامل تاثیرگذار در موفقیت اپلیکیشن تعیین کننده اند.

در صورت مدیریت کارآمد، چنین تجزیه و تحلیل هایی به بازاریاب در جهت بهبود کیفیت و کارآیی اپلیکیشن کمک می کنند. اولین گام تعیین فرآیندی است که بهترین ارزیابی و نگرش نسبت به مبادلات و درآمد را در اختیار قرار دهد. بها دادن به فرآیند مشابه ارزیابی هر معیاری در بازاریابی، اختصاص یک KPI به معیاری که برند شما طبق آن مورد سنجش قرار می گیرد، بسیار مهم است. برای مثال اگر ثبت نام مولد بیشترین درآمد از اپلیکیشن باشد، باید بهایی به آن دهید، در حقیقت درآمد کسب شده توسط این فرآیند تعیین کننده ارزش خواهد بود. نصب اپلیکیشن اولین گام جهت تعامل با مشتریان است، اما برای عرصه رقابتی اپلیکیشن ها که امروزه شاهد آن هستیم، کفایت نمی کند، در نتیجه برای موفقیت در این عرصه بازاریابان باید گامی فراتر نهاده و تنها به نصب اپلیکیشن از سوی کاربر اکتفا نکنند و روش های جدیدی برای تعامل و درک الگوهای رفتاری و نیازمندی های مشتریان خود بیابند. http://www.entrepreneur.com برگرفته از  

اینها را هم بخوانید