ارتقای تعامل کاربران با بهره گیری از بازاریابی اپلیکیشن

ارتقای تعامل کاربران با بهره گیری از بازاریابی اپلیکیشن

اخیرا گوشی های موبایل به یکی از اجزای جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما بدل گشته اند، بسیاری از ما صبح ها به محض بیدار شدن از خواب گوشی ها را در دست می گیریم، ایمیل ها و آپدیت های فیسبوک را چک می کنیم و یا از اپلیکیشنی به اپلیکیشن دیگر می رویم. اپلیکیشن های موبایل زندگی ما را تحت سلطه خود گرفته اند و بازاریابی اپلیکیشن های موبایل به بخشی بنیادی و مهم از برندها تبدیل شده و تنها از این طریق قادر به درک روال سرمایه گذاری در جهت ارتقای تعامل کاربران و افزایش درآمد هستند. بازار اپلیکیشن ها هنوز هم پر از فرصت هایی برای موفقیت و کسب درآمد است، اما از آنجایی که تعداد رقبا نیز به طور پیوسته و به طور فزاینده ای در حال افزایش است، بزرگ ترین چالش جلوگیری از ناپدید شدن اپلیکیشن در این دریای بی کران اپلیکیشن ها است. بهینه سازی اپ استور یکی از اقدامات الزامی در این راستا می باشد و از این بابت که مشتریان قادر به یافتن شما خواهند بود، تا حدودی ضمانت می کند، اما این فرآیند به تنهایی جوابگو نخواهد بود. حتی در صورتی که اپلیکیشن توسط کاربران دانلود و نصب شود، باز هم به معنای موفقیت قطعی نیست و نمی توان اظهار داشت که بهترین تجربه را در اختیار مشتریان قرار داده اید. شاید آمار دانلودها بسیار جالب و گاه گمراه کننده باشد و انسان را به حیرت وا دارد، اما آمار دانلود بالا گواهی بر موفقیت اپلیکیشن نمی باشد و عوامل دیگری در این بین دخیل اند. 86 درصد از کاربرد گوشی های موبایل به استفاده از اپلیکیشن ها مربوط است و اپلیکیشن ها جایگزین خوبی برای مرورگرهای وب شده اند. از دیدگاه بازاریابی، این شرایط فرصتی مناسب و خاص برای خلق روابط عمیق تر با مشتریان می باشد. نباید بازاریابی اپلیکیشن های موبایل را تنها محدود به اکوسیستم آنلاین نمود، چرا که این نوع بازاریابی به استراتژی سنتی نیز گسترش یافته و تجربه مشتریان آفلاین را نیز تحت تاثیر قرار داده است. گوشی های موبایل راهی برای پر کردن شکاف بین دنیای فیزیکی و دیجیتال هستند که از طریق تعامل با مشتریان میزان وفاداری خود بین آنها را توسعه می بخشند. به منظور درک بیشتر محدودیت های موجود در اپلیکیشن ها، بد نیست نگاهی به این آمار و ارقام بیندازید: - کاربران به طور متوسط 30 ساعت از زمان خود را در ماه، صرف کار با اپلیکیشن های موبایل می کنند. - یک کاربر معمول اپلیکیشن، 36 اپلیکیشن را در اسمارت فون خود نصب کرده است. - تنها 26 درصد از اپلیکیشن های نصب شده در گوشی مورد استفاده روزانه قرار می گیرند. - 25 درصد از اپلیکیشن ها هیچگاه مورد استفاده قرار نمی گیرند. - تنها 19 درصد از اپلیکیشن ها به خرده فروشی ارتباط دارند و به شکل روزمره مورد استفاده قرار می گیرند. - حدود 90 درصد از کاربران در صورت عدم برقراری تعامل صحیح از سوی برند، اپلیکیشن را پاک می کنند. در بهترین شرایط، مشتریان هر از چند گاهی اپلیکیشن را باز می کنند و حدود یک ساعت به طور ماهیانه با آن کار می کنند، البته این شرایط برای اپلیکیشن های فیسبوک، یوتیوب و اینستاگرام کاملا متفاوت است. به تعداد اندکی از اپلیکیشن ها آنچنان که باید توجه می شود، در نتیجه فراگیری قوانین بازاریابی اپلیکیشن های موبایل الزامی است و در راستای پذیرش درازمدت از سوی کاربران به کمک شما می آید. blog_14072_1کشف اپلیکیشن در زمان برنامه ریزی استراتژی بازاریابی اپلیکیشن، شاید این ذهنیت را داشته باشید که اپ استور تنها جایی است که افراد به کشف و یافتن اپلیکیشن شما می پردازند، اما جالب است بدانید که واقعیت با تصورات شما متفاوت است، 52 درصد از مشتریان از طریق پیشنهاد دوستان، خانواده و همکاران با اپلیکیشن ها آشنایی پیدا می کنند و تنها 40 درصد از آنها اپلیکیشن ها را از طریق اپ استور می یابند. 24 درصد از آنها با مراجعه به وب سایت رسمی اپلیکیشن از وجود آن آگاهی می یابند، در حالی که 27 درصد موتورهای جستجو را برای یافتن اطلاعات مورد استفاده قرار می دهند. دانلود اپلیکیشن ارتباط بین موتورهای جستجو و کشف اپلیکیشن ها از اهمیت خاصی برخوردار است. جستجو به میزان 43 درصد برای اپلیکیشن های تکنولوژی، 35 درصد برای اپلیکیشن های سفری و 34 درصد برای اپلیکیشن های کسب و کار محلی کاربرد دارد. یکی از چهار دانلود صورت گرفته از طریق جستجوی ارگانیک صورت می پذیرد. علاوه بر این می توانید به بازاریابی موتورهای جستجو نیز تکیه کنید تا قادر به افزایش نرخ پذیرش اپلیکیشن گردید. جستجوی تبلیغات به یکی از محرک های اساسی برای دانلود اپلیکیشن ها تبدیل شده است، چیزی در حدود 50 درصد که با میزان 49 درصد تبلیغات اجتماعی نیز همراه است. همواره باید از بابت در دسترس بودن در جایی که مشتری به دنبال شماست اطمینان حاصل کرد. قیمت اپلیکیشن از جمله مهم ترین دلایلی که کاربران مایل به دانلود اپلیکیشن می شوند پیشنهادات دوستان و خانواده آنهاست. اما در گام بعدی قیمت اپلیکیشن است که نقش تعیین کننده دارد، به طوری که 82 درصد از کاربران از قیمت اپلیکیشن به عنوان مهم ترین عامل تاثیرگذار یاد می کنند. اما اینکه کاربران تا چه میزان تمایل به پرداخت هزینه در قبال استفاده از اپلیکیشن دارند، خود جای پرسش دارد. از بین چهار نفر، سه نفر از آنها اپلیکیشن را به صورت رایگان ترجیح می دهند و تنها برای اپلیکیشن های تکنولوژی، مالی و محلی تمایل به پرداخت هزینه دارند، البته هزینه ای کم و معقول. رفتار اپلیکیشن توانایی تسهیل زندگی مشتریان وجه تمایز اپلیکیشن موفق از سایر اپیکیشن ها است، این مشخصه کلید موفقیت اپلیکیشن های پرکاربرد است، البته دستورالعمل های واضح، طراحی تاثیرگذار و تجربه کاربری پایدار در گوشی های گوناگون نیز در این میان سهم ویژه ها را از آن خود کرده اند، لذا باید تمرکز خود را بر روی این امکانات کلیدی بگذارید. 50 درصد از مشتریان از اپلیکیشن به منظور کمک در تصمیم گیری های خرید استفاده می کنند، 49 درصد از آنها برای دریافت اطلاعات جهت خرید اقلام درون برنامه ای و 29 درصد نیز برای خدمات درون فروشگاهی آنها را مورد استفاده قرار می دهند. تعامل با اپلیکیشن حتی در شرایطی که اپلیکیشن به طور موثر از پس نیازمندی های مشتریان بر آمده باشد، ممکن است کاربر پس از چندین بار استفاده، دیگر اپلیکیشن را به کار نبرد. 38 درصد از کاربران در صورتی که نیاز به تکمیل یک فرآیند خاص داشته باشند، اپلیکیشن را دانلود می کنند و 50 درصد از آنها پس از انجام کار خود اپلکیشن را از گوشی خود پاک می کنند. 25 درصد از اپلیکیشن ها به دلیل از بین رفتن ناگهانی علاقه کاربر، هیچگاه مورد استفاده قرار نمی گیرند. چنانچه با نحوه برقراری تعامل آشنایی داشته باشید، فرصت های بیشماری از جمله تخفیفات، محتوای افزونه و امکانات انحصاری در اختیار شما قرار دارند، ایجاد انگیزه می تواند به پرورش تعامل با مشتریان بینجامد. یک اپلیکیشن مشتری پسند لازمه توسعه و ترویج کسب و کار است، اما اگر یک اپلیکیشن با ظاهر نامطلوب را روانه بازار اپلیکیشن ها کنید تنها شکست خود را در این عرصه رقم زده اید. حضور خود را بیشتر کنید و تعامل با مشتریان را توسعه بخشید، اپلیکیشن قسمتی از سفر مشتری است، نه هدف نهایی استراتژی بازاریابی شما.   http://blog.neosperience.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید