بازاریابی بازی ها بدون صرف هزینه

بازاریابی بازی ها بدون صرف هزینه

Paul Graham مربی استارت آپ از Ycombinator و مشهورترین برگزارکننده استارت آپ در جهان در سال 2013 مقاله ای نوشت که در آن به معرفی "انجام کارهایی که هزینه ندارند" پرداخت. یافتن تعریفی درخور برای این عبارت کاری دشواریست، ولی جوابی که برای آن در Quora توسط Anil Alur بنیان گذار GoMiwgli نوشته شده گویای مطلب است. nobudgetَمنظور او از بیان این عبارت این است که برای شروع کار،امور فراوانی هستند که باید به تنهایی و برای مدت کوتاهی انجامشان دهید. لازم است به عنوان رئیس و بنیان گذار، یک رویکرد جدید جهت جذب مشتری و فروش محصولات خود در بازار اتخاذ کنید چرا که نه پولی در میان است و نه سرمایه گذاری دارید که از شما حمایت کند. شما با ایده تان به تنهایی باید از پس مشکلات بر آیید و شخصا به بازاریابی و PR بپردازید.حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان این هدف را برای دنیای بازی ها تحقق بخشید؟ به جای مدیران اجرایی،ما با توسعه دهندگان، موسسان و یا افراد و شرکت های مستقل سر و کار داریم.باید با تلاش خودتان کار را به انجام برسانید نه اینکه منتظر اقدام از سوی مشتریان بمانید. مثال های Doing things that don't scale)DTTDS) کدامند؟ چگونه برای بازی خود با صرف هیچ هزینه ای بازاریابی می کنید؟ 1. گرو های فیسبوک facebook-groupفیسبوک بر خلاف تصور بعضی افراد هنوز هم تاثیرگذاز و کارآمد است. Zuckerberg راهی را برای کسب درآمد از پلتفرم خود یافت،کاری که او انجام می دهد از بین بردن تعامل کاربر و عدم نمایش محتوا به هواداران در صورتی که مدیر پرداختی انجام نداده باشد است. راه حل: اگرچه فن پیج ها به اندازه گذشته طرفدار ندارند ولی مردم راهی برای رویارویی با آن یافته اند.گروه ها علاوه بر انتشار و نمایش مطالب به صورت گسترده به شما این امکان را می دهند که از مطالب دیگران باخبر شوید. در حال حاضر فیسبوک برای من،بزرگ ترین کانال جذب کاربر برای پروژه youtubeforindies.com می باشد.نکات،ترفندها و بزرگترین لیست مشترکین از طریق این پروژه به طور هفتگی برای شما ارسال می شود. من هر دفعه با ارسال یک پست جدید در گروه ها،نظرات داده شده را دنبال می کنم تا بتوانم پست را در بالای صفحه نگه دارم هرچند که فقط مطالب با کیفیت در این قسمت قرار می گیرند. متعلق به کدام گروه فیسبوک هستید؟ در اینجا لیستی وجود دارد که به شما در درک بیشتر و بهتر مطلب یاری می رساند.

عضو Indie Game Developers - 44,415

عضو Indie Game Chat - 13,046

عضو Independent Game Developers - 1,733

عضو Indie Game Developers ~Sunshine~ - 1,312

عضو Indie Games Advertising - 1,947

عضو The Gaming Society - 14,185 2. رویدادهای توییتر توییتر بیشتر در ایالات متحده طرفدار دارد ولی از آنجایی که بازی ها یک تجارت جهانی محسوب می شوند، برنامه نویسان باید نهایت استفاده خود را از آن بکنند. با در نظر گرفتن این واقعیت که گروهی عظیم از مردم به طور روزانه از آن استفاده می کنند کار کمی پیچیده خواهد شد. راه حل: تقریبا هر روزه حداقل یک رویداد اختصاصی برای سازندگان بازی ها وجود دارد. کاری که شما باید انجام دهید ارسال مطلب خود به همراه هشتگ رویداد مربوطه است، برای مثال screenshotsaturday ،#wipwednesday ،#motivationalmondaygd ،#indiedevhour# و غیره. ForestThrive Games که در حال حاضر بر روی بازی Dragon of Legends کار می کند حدود 4500 طرفدار را با کمک راهکار شرح داده شده بدست آورد. دستیابی به این نتیجه مستلزم کار و تلاش فراوانی از سوی Nathan و Thrive بود ولی با انبوه جمیعتی که برای ایجاد ارتباط بدست آورده اند این تلاش ها ارزش صرف وقت را داشتند. 3. شروع صحبت با مردم اگر اینگونه در نظر بگیریم که بازی شما مقدمات اولیه برای حضور در بازار را کسب نموده است و مردم شروع به ارتباط با شما کرده اند و در سایت ها و شبکه های اجتماعی دیدگاه های خود را برای شما ارسال می کنند، در این صورت شما چه کاری می توانید انجام دهید؟ اکثر برنامه نویسان مخصوصا افرادی که به صورت انفرادی کار می کنند اقدامی در این زمینه صورت نمی دهند. به نظر آنها این کار ارزش صرف وقت را ندارد، در حالی که آنها با این کار شانس بزرگی را برای کسب طرفداران از دست می دهند. راه حل: DroneLocker بازی به نام Antumbra را ساخته است. او یه تک تک پیام ها و نظرات خصوصی، ایمیل ها و توییت ها پاسخ داد و تلاش کرد در فیسبوک فعال باشد. تنیجه این کار چه بود؟ قرار گرفتن در رده 10 بازی برتر IndieDB به مدت 5 هفته و نرخ انجام بازی باورنکردنی زیاد. این بازی در رده یکی از پرطرفدارترین بازی ها در Kongregate در این ماه و جز برترین هایی که مورد توجه طرفداران Markiplier و YouTubers است قرار گرفت. هم اکنون سازنده بازی در حال کار بر روی Antumbra 2 می باشد، بازی که در صورت عدم صرف زمان جهت پاسخ یه کلیه پیام ها قادر به ساخت آن نبود. 4. مثال های جالب از دنیای استارتاپ

Doing Things Don’t Scale worked wonders for Buffer

First 2,000+ customers acquired thanks to DTTDS for Groove

Stanford Start-Up course was amazing

HelpDesk had to manually enter data, but it paid off اگر به ایده هایی که در بالا گفته شد بسنده نمی کنید در این صورت به مثال هایی از دنیای استارت آپ ها نکاهی بیندازید. شاید شما بتوانید آنها را در کمپین های بازاریابی خود به کار گیرید. به یاد داشته باشید که راهکارهای DDTTS برای پیاده سازی به زمان زیادی نیاز دارند ولی هیچ هزینه ای در بر نخواهند داشت و تاثیرگزار خواهند بود. تنها کار لازم تعیین روشی برای استفاده از این راهکار در رویکرد بازاریابی خود می باشد. http://www.gamasutra.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید