خلق استراتژی محتوا برای کسب و کار

خلق استراتژی محتوا برای کسب و کار

چرخ تکنولوژی لحظه ای از کار نمی ایستد و ترافیک اینترنت به طور پیوسته در حال افزایش است، هر روزه شاهد روی کار آمدن وب سایتی جدید هستیم، این شرایط برجسته سازی محتوای وب سایت ها را به چالشی بزرگ برای توسعه دهندگان بدل می سازد، شما قادر به متوقف کردن این جریان نیستید، تنها کار ممکن تطبیق با شرایط حاکم است، دقیقا در اینجاست که استراتژی محتوای کارآمد و سنجیده به کمک شما خواهد آمد و مطالب و محصول شما را در این محیط به شدت رقابتی، متمایز خواهد ساخت. استراتژی محتوا برای کسب و کار به سازمان ها در جهت تمرکز بر روی ارتباطات بهتر و موثرتر یاری می رساند و تنها به محتوای ارائه داده شده محدود نیست، بلکه به مردم، اهداف سازمانی، فرآیندها، تکنولوژی ها و مشتریان نیز باز می گردد. استراتژی محتوا با استفاده از محتوای مناسب به سازمان در جهت دستیابی به اهداف خود به صورت قدم به قدم یاری می رساند. اهداف خود را تعریف کنید تعریف و شفاف سازی دقیق اهداف نخستین گام پیش از شکل دهی و ساختاربندی استراتژی محتوا می باشد، به بیان واضح تر باید مشخص کنید که با بهره گیری از این استراتژی تمایل به دستیابی به چه چیزی را دارید. باید از تمامی جزئیات دخیل پرده بردارید، استراتژی ارتباطات شما باید با هدف ساخت و توسعه برند، بازدید بیشتر و پرورش فهرست های مشتریان شکل گرفته باشد. پس از مشخص کردن هدف، استراتژی محتوا مطابق با آن تنظیم می گردد. تعریف مخاطبین چنانچه مخاطبین مورد هدف خود را به درستی مشخص نکرده باشید، حتی در صورت ارائه بهترین و جالب ترین محتوا و تبلیغ آن به بهترین شکل نیز قادر به دستیابی به موفقیت نخواهید بود. چنانچه یک فروشنده مشتریان خود را نشناسد قادر به فروش مطلوب و طولانی مدت نخواهد بود، شرایط مشابه برای کسب و کار شما نیز حاکم است. صرف زمان و مبالغ هنگفت بدون هدف تعریف شده شما را به بیراهه می کشاند، بنابراین مخاطبین مورد هدف خود را به درستی و وضوح تعریف کنید و تلاش خود را در راستای برقراری ارتباط بالقوه با آنها به کار ببندید. انجام تحقیقات یکی از عناصر بنیادی برای خلق استراتژی محتوای کارآمد، انجام تحقیقات می باشد. این تحقیقات باید بر پایه اهداف، مخاطبین و نوع جریان محتوایی باشد که صنعت شما در حال فعالیت است. پیش از شکل دهی استراتژی، شما باید تحقیقات الزامی را صورت دهید و از تمامی منابع ممکن به جمع آوری دیدگاه ها و گرایشات بپردازید، این گرایشات پایه و اساس استراتژی محتوای شما را شکل می دهند. تعریف رسانه پس از تعیین اهداف، تعریف مخاطبین و انجام تحقیقات لازم، باید اقدام به تعریف رسانه مورد نظر خود نمایید. اینترنت پر از رسانه هایی است که می توانند در این راه به شما یاری رسانند، به یاد داشته باشید که گزینش غلط کانال ممکن است تاثیر منفی بر روی عملکرد شما داشته باشد. شبکه های اجتماعی، مقالات، ویدئوها، اینفوگرافی ها، ایمیل ها، کتاب های الکترونیکی، پادکست ها و انتشارات مطبوعاتی، همه و همه بستری برای جای گذاری محتوای شما هستند. به منظور حصول نتیجه بهتر لازم است وارد جزئیات شده و رسانه خاصی را که با اهداف و مخاطبین شما هم خوانی دارد برگزینید. بدون در نظر گرفتن رسانه ای که برگزیده اید، باید به طور منظم اقدام به آپدیت کردن محتوای خود نمایید. گاه برخی از سازمان ها رسانه های متعددی را برمی گزینند، اما به دلیل آپدیت نکردن محتوا نتیجه مورد نظر را از کار خود نمی گیرند، بنابراین کیفیت را فدای کمیت نکنید، با گزینش تعدادی اندک، عاقلانه به سوی هدف حرکت کنید. رقابت را در نظر بگیرید همواره باید رقبای کاری خود را زیر نظر داشته باشید و به سنجش عملکردهای آنها بپردازید، این کار به شما توانایی تشخیص خوب و بد را می دهد و قادر خواهید بود از تجربیات آنها بهره ببرید. گزینش معیارهای موفقیت پیش از نهایی سازی استراتژی محتوای خود باید معیارهای مورد انتظار از موفقیت را مشخص سازید، چرا که ابهام زاینده ناهماهنگی است. باید مشخص کنید که معیار موفقیت شما چیست، تعامل، ترافیک یا بازدید بیشتر، پس از اینکه معیار موفقیت مشخص شد جهت دستیابی به آن به پیش روید. ایجاد تقویم تحریری مستندسازی آخرین گام در برنامه محتوایی شما است، باید اقدام به طرح ریزی نقشه ای برای تولید محتوا و افزودن محتویات جدید مطابق با اهداف، زمینه ها و تبلیغات به صورت فصلی نمایید. در این راستا بررسی ترافیک وب و برنامه ریزی مطابق با آن پیشنهاد می شود. تقویم یک دیدگاه کلی و جامع از استراتژی محتوا را در اختیار شما قرار می دهد و در جهت قرار دادن تیم های مرتبط به شما یاری می رساند. در اختیار قرار دادن محتوای خوب محتوای خوب از اهمیت بالایی برخوردار است، همواره با در ذهن داشتن مخاطبین به ایجاد محتوا بپردازید. محتوا باید مزایایی برای مشتریان به دنبال داشته باشد، به جای تمجید از خود محتوایی را در اختیار مخاطبین قرار دهید که جنبه اطلاع رسانی داشته و بازدیدکنندگان شما را سرگرم کند و یا به نحوی برای آن جذاب باشد. به طور ایده آل یک استراتژی محتوای خوب به عنوان فریم ورکی طولانی مدت برای ارتباطات سازمانی و ارتقای اهداف سازمان ظاهر می شود، لذا با ساخت یک استراتژی محتوای کارآمد شاهد توسعه و بهبود تلاش های بازاریابی صورت گرفته خود خواهید بود.   http://carmatec.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید