ارسال پوش نوتیفیکیشن

معرفی 15 پلتفرم برای ارسال پوش نوتیفیکیشن در اندروید و آی او اس

در صورت پیاده سازی صحیح و اصولی، پوش نوتیفیکیشن ها کمک شایانی به افزایش نرخ نگهداری اپلیکیشن ها میکنند. اما در شرایطی که پوش نوتیفیکیشن ها عملکرد ضعیفی را به نمایش گذارند، آزاردهنده میشوند و به تجربه کاربری اپلیکیشن لطمه وارد میکنند و منجر به بالا رفتن نرخ ریزش و حذف اپلیکیشن از سوی کاربران میشوند.

 

انتخاب مناسب ترین سرویس برای ارسال پوش نوتیفیکیشن

هر اپلیکیشنی کاربران منحصر به فرد خود را دارد، از این رو لازم است سرویس پوش نوتیفیکیشن با نیازمندی های کاربران و جامعه هدف آن اپلیکیشن هم خوانی داشته باشد.

قیمت سرویس باید مقرون به صرفه بوده و ابزارهای موردنیاز مانند آنالیز ریل تایم دیتا و بخش بندی دموگرافیک را در اختیار ناشر یا توسعه دهنده اپلیکیشن قرار دهد.

 

هر روزه شاهد روی کار آمدن یک سرویس جدید ارسال پوش نوتیفیکیشن هستیم، از این رو یافتن بهترین و مناسب ترین گزینه کار چندان ساده ای هم نیست. نمیتوان به صورت قطعی گفت که کدام سرویس بهترین است. انتخاب سرویس به اپلیکیشن و مخاطبین خاص آن وابسته میباشد.

در ادامه شما را با چند سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن برای پلتفرم های اندروید و آی او اس آشنا کرده ام، با من همراه شوید.

 

Push Notification Platform 1: Urban Airship

Urban Airship یک سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن برای اندروید و آی او اس میباشد. پیام رسانی چند کاناله، پروفایل های منسجم از مشتریان و تجزیه و تحلیل های پیشگویانه از جمله قابلیت هایی است که این سرویس در اختیار کاربران خود قرار میدهد.

بسته استارتر رایگان است، اما قیمت سایر بسته ها از 99 تا 349 دلار در ماه متغیر میباشد.

 

Push Notification Platform 2: Leanplum

این سرویس بر روی فرآیندهای شخصی سازی و خودکارسازی متمرکز شده و به راحتی میتوانید ظاهر نوتیفیکیشن ها را بر اساس نیاز و خواسته مخاطبین خود شخصی سازی کنید. مثلا گزینه پیش فرض برای اشتراک گذاری، همان اپلیکیشنی است که کاربر معمولا از آن برای اشتراک گذاری سایر محتویات استفاده میکند.

این سرویس متخصصین را قادر میسازد تا بر اساس رفتارهای کاربر (مانند باز نکردن اپلیکیشن در یک بازه زمانی تعیین شده) و فاکتورهای مختلف، به صورت خودکار پیام های شخصی ارسال نماید. سرویس از Lifecycle Engine برای خودکارسازی فرایندهای استفاده میکند و در کل سفر مشتری و تمامی اقدامات او را زیر نظر میگیرد.

 

Push Notification Platform 3: OneSignal

این ابزار کلیه امکانات استاندارد، از قالب های کاستوم و نوتیفیکیشن های خودکار گرفته تا سگمنتیشن هدفمند و ردیابی ریل تایم را در اختیارتان قرار میدهد. برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای ندارید، البته برخی از قابلیت ها تنها در ازای دریافت هزینه ای در دسترس تان قرار میگیرند.

 

Push Notification Platform 4: Localytics

Localytics پلتفرمی است که امتحان خود را پس داده و یکی از ویژگی هایی که آن را قدرتمند کرده، قابلیت بررسی و تجزیه و تحلیل تاثیر کمپین های پیام رسانی بر میزان تعامل کاربران است.

 

Push Notification Platform 5: Taplytics

با استفاده از این پلتفرم به راحتی میتوانید برای پوش نوتیفیکیشن های خود تست A/B انجام دهید. قابلیت های سگمنتیشن و جئولوکیشن به شما کمک میکنند تا بتوانید کمپین های خود را شخصی سازی کرده و نرخ نگهداری از اپلیکیشن و میزان تعامل با آن را بالا ببرید.

به راحتی میتوان Taplytics را با سایر پلتفرم های آنالیتکس نیز یکپارچه سازی کرد.

 

Push Notification Platform 6: Kahuna

این سرویس به شما امکان میدهد تا بر اساس وضعیت فعلی کاربر، کمیپن بسازید. برای نمونه اگر پلتفرم تشخیص دهد که کاربر دیگر در اپلیکیشن فعالیتی ندارد، با راه اندازی یک کمپین هدفمند، کاربر را ترغیب به تعامل با اپلیکیشن میکند و در صورتی که کاربر تازه وارد باشد، پوش نوتیفیکیشن های متناسب با وضعیت کاربر ارسال میشوند و کمیپن ها بر اساس وضعیت فعلی کاربر تغییر پیدا میکنند. سرویس مجهز به قابلیت های شخصی سازی محتوا نیز میباشد. عملکرد بر اساس سگمنتیشن و دموگرافیک نیز از سایر امکانات آن محسوب میشوند.

 

Push Notification Platform 7: Kumulos

این پلتفرم دو گزینه کاملا متمایز را در اختیار قرار میدهد: بازاریابان موبایل میتوانند یک سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن را بفروشند و از داشبورد Kumulos برای مدیریت و گزارش وضعیت کمپین ها استفاده کنند.

یا اینکه به مشتریان خود امکان مدیریت برنامه های پوش نوتیفیکیشن اختصاصی خود را بدهند تا از پورتال برند خودشان برای اجرا و تحلیل نتایج کمپین استفاده نمایند.

 

برخی از امکاناتی که این سرویس در اختیار قرار میدهد شامل موارد زیر میباشد:

  • ساخت کانال و سگمنت برای تمرکز بر روی ارسال پوش نوتیفیکیشن های تاثیرگذار و هدفمند
  • پشتیبانی از geolocation و iBeacon
  • دیپ لینکینگ، ایموجی ها و بج ها برای ایجاد تعامل بیشتر با کاربران

 

با استفاده از نسخه آزمایشی، میتوانید این ابزار را تست کنید.

 

Push Notification Platform 8: PushWoosh

با استفاده از این ابزار میتوانید پوش نوتیفیکیشن های شامل عکس، ویدیوی جاسازی شده، دکمه های دعوت به اقدام و سایر محتویات را ارسال کنید. سرویس بیش از 15 پلتفرم موبایل و دسکتاپ را پشتیبانی میکند و شما به صورت رایگان میتوانید آن را مورد استفاده قرار دهید، اما قیمت بسته های پولی از 49.95 تا 499.95 متغیرند.

 

Push Notification Platform 9: PushBots

توسط این پلتفرم میتوانید تعامل کاربران با اپلیکیشن را بیشتر کنید. این پلتفرم از آی او اس، اندروید و گوگل کروم پشتیبانی میکند و به سرعت و در کمتر از 10 دقیقه نصب میشود و به راحتی قابل یکپارچه سازی است. قیمت آن از 49 تا 499 دلار در ماه متغیر میباشد.

 

Push Notification Platform 10: Swrve

این ابزار مجهز به ویرایشگر WYSIWYG، صداهای قابل تنظیم و کاستوم و دسته بندی عملیات و هشدارها میباشد. بنر و مرکز in-notification نیز وجود دارد. حتی میتوانید کمپین بسازید و آن را ردگیری کنید.

 

Push Notification Platform 11: Carnival.io

این ابزار به دلیل قابلیت Rich Messaging خود مورد پسند بسیاری از توسعه دهندگان قرار گرفته است. یکپارچه سازی ساده SDK، عملکرد بر اساس رفتار کاربر و قابلیت شخصی سازی پیام ها نیز از جمله قابلیت های آن میباشند. قیمت ها از 1000 دلار تا 4000 دلار در ماه متغیرند.

 

Push Notification Platform 12: Catapush

یکی از وجوه تمایز این سرویس نسبت به نمونه های مشابه، امکان جواب داده به پوش نوتیفیکیشن ها از طریق سرویس 2-Way آن میباشد. توسعه دهندگان میتوانند از طریق چت، با کاربران در ارتباط باشند. جهت استفاده از این سرویس برای ارسال نوتیفیکیشن به 100 گوشی نیازی به پرداخت هزینه ندارید، اما برای بیشتر از این تعداد باید مبلغ 21.14 دلار در ماه را برای 1000 گوشی و 338.18 دلار در ماه را برای 2000 گوشی پرداخت کنید.

 

Push Notification Platform 13: Amazon SNS

این ابزار با Amazon Web Services سازگاری کامل داشته و یک گزینه قابل اعتماد است و ارسال پوش نوتیفیکیشن ها از طریق کلود انجام میشود. یک میلیون پوش اول کاملا رایگان بوده، اما برای هر یک میلیون پوش بعدی باید 0.50 دلار هزینه پرداخت کنید.

 

Push Notification Platform 14: Streethawk

خودکارسازی یکی از عملیاتی است که این ابزار روی آن متمرکز شده و به راحتی با Mixpanel، Flurry، Twilio و Webhooks یکپارچه میشود و از اندروید، آی او اس، زامارین، PhoneGap و وب نیز پشتیبانی میکند.

در صورتی که حداکثر 10000 کاربر داشته باشید، میتوانید به طور رایگان از این سرویس استفاده کنید. اما برای تعداد بیشتر، باید هزینه بپردازید.

 

Push Notification Platform 15: Mixpanel

این سرویس در سال 2009 راه اندازی شد و یکی از ابزارهای شناخته شده در این حوزه میباشد. قابلیت هایی مانند گزارش قابل عقبگرد، سگمنتیشن دقیق و تحزیه و تحلیل ریل تایم از قابلیت های کاربردی این سرویس میباشند. از سایر امکانات سرویس میتوان به پیام رسانی هدفمند، تست A/B و زمان بندی نوتیفیکیشن اشاره کرد. بسیاری از عملیات اصلی به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده شده اند. اما بسته Start-up 999 دلار در سال هزینه دارد و بسته Enterprise نیز در دسترس است.

 

جمع بندی

هیچ دو اپلیکیشنی مشابه هم ساخته نشده اند و پوش نوتیفیکیشن شاخص های عملکردی مانند نرخ نگهداری و باز شدن اپلیکیشن را افزایش میدهند، اما تنها در صورتی نتیجه بخش خواهند بود که ایده خوبی پشت پرده باشد و پوش با توجه به نیازمندی های کاربران ارسال شود و تجربه کاربری بهبود یابد.

تعداد سرویس های ارسال پوش نوتیفیکیشن هر روزه در حال رشد است و قطعا میتوانید سرویس متناسب به نیازمندی های خود که هزینه مقرون به صرفه ای را هم دارد، پیدا کنید.

 

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. Mohammadreza Kermany
    Mohammadreza Kermany
    کدوم یک در دوران تحریم به ایرانی ها خدمات میدهد

    به این نظر پاسخ دهید