موفقیت در بازاریابی محتوا و اطلاع رسانی

موفقیت در بازاریابی محتوا و اطلاع رسانی

امروزه عبارت بازاریابی محتوا مرتبا در عرصه بازاریابی رد و بدل می شود، ایده پشت پرده بسیار ساده و قابل درک است: شما از اصالت و جایگاه خود در صنعت استفاده می کنید و با ارائه محتوای کاربردی و مرتبط که تامین کننده ارزش بوده و به تعامل با مشتریان می پردازید، حرف خود را به گوش افراد مورد نظر می رسانید. با ساخت یک وبلاگ و نوشتن مطالب خوب مشتریان به تعامل با شما می پردازند و کسب و کار شما را مورد تمجید و ستایش قرار می دهند. 20150511205307-advertising-spreading-ads-marketing-viral-word-of-mouthدر عمل تحقق بازاریابی محتوا به آن سادگی که به نظر می رسد، نمی باشد. تلاش فراوانی بابت بدست آوردن گروه مناسب از مخاطبین مورد نیاز است.  یک کاربر معمولی به طور مداوم با اطلاعات زیادی مواجه می شود و معمولا توجهی به پیام شما نمی کنند. اما با بهره گیری از استراتژی صحیح می توانید از این پیکار سربلند بیرون بیایید. در اینجا ما شما را با 5 ترفند آشنا می کنیم که شما را با قابلیت نفوذ و رساندن صدای خود به مشتریان مجهز می سازند.

1. شناخت مخاطبین

این مرحله از جهت سادگی، اغلب نادیده گرفته می شود. Mark Schaefer در وبلاگ خود نوشته بود که او برای گروه از افراد حرفه ای در حال نوشتن مطالب بود و می خواست آنها را تحت تاثیر قرار دهد، در این خلال او متوجه شد که باید مطلبی کاربردی را که جنبه اطلاع رسانی داشته باشد، در اختیار خوانندگان قرار دهد، بنابراین لازم است به طور عمیق درباره آنچه در سر داریم تامل کرده و سپس اقدام نماییم.

2. پایبندی به یک برنامه زمانی

شما نمی توانید مقاله ای را منتشر کرده و برای مدتی طولانی بیکار بمانید. تعامل در این عرصه نقش حیاتی دارد، به این معنا که باید مشتریان را مجذوب نگه دارید تا آنها همواره به دنبال مطالب جدید باشند، اطمینان از این بابت که شما به طور مستمر اقدام به انتشار مطالب جدید و آموزنده می کنید، نوعی حس تعامل و وابستگی در مخاطبین ایجاد می کند و آنها با برند شما ارتباط برقرار می کنند. 3. متفاوت باشید

اگر در صنعتی عالی رتبه مشغول به فعالیت هستید، باید به ارائه چیزی که تاکنون توسط خود شما یا رقبای کاری ارائه نشده، بپردازید. به این منظور لازم است یک نگرش منحصر به فرد خلق کنید و ابتکار عمل به خرج دهید، تنها در این صورت مخاطبین را به تفکر وا می دارید و آنها به شما وفادار خواهند ماند، تمایز باعث ایجاد نوعی رقابت می شود.

4. از متخصصان منفعت کسب کنید

گاهی اوقات لازم است به خود استراحت دهید و مطلبی از یک متخصص را در محتوای خود جای دهید. گرایشات منحصر به فرد آنها روح تازه ای به مطالب شما می بخشند و جذابیتی به همراه خواهند داشت. 5. گزینه های بصری را در ذهن داشته باشید در عصر توییتر، این واقعیت غم انگیز حاکم است که محدوده توجه افراد کوچک و محدود شده. افراد به طور طبیعی تمایل به خواندن مطالب کوتاه و مختصر و مفید دارند، مطالب طولانی، همراه با جزئیات توجه آنان را جلب نمی کند، گنجاندن ویدئو و تصاویر جذاب را در مطالب خود فراموش نکنید. نمودارها و اینفوگرافیک ها از قابلیت درک و تعامل بالاتری نسبت به متون برخوردارند. در عصر جدید بازاریابی محتوا، بازار ایده ها مجادله برانگیز است، لذا از بابت در اختیار گذاشتن محتوای ارزشمند و منحصر به فرد به مخاطبین خود اطمینان حاصل کنید، در این شرایط تعامل سازنده با برند شما حاصل خواهد شد. http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید