نصایحی از سرشناس ترین افراد در حیطه کسب و کار برای کارآفرینان جوان

نصایحی از سرشناس ترین افراد در حیطه کسب و کار برای کارآفرینان جوان

این تصور در ذهن برخی از افراد وجود دارد که اغلب کارآفرینان بدون هیچ کمکی از سوی دیگران به موفقیت دست یافته اند، اما چنین ذهنیتی در اکثر مواقع نادرست است. شما چیزهای زیادی از یک مربی فرا می گیرید، اما برای یافتن شخصی مناسب ممکن است به زمان نیاز داشته باشید. در این مقاله قصد داریم چندین ترفند از افراد موفق را که شما را در مسیر درست قرار می دهند، معرفی کنیم. 4738418088_95e490015f_b1. بر ترس خود غلبه کنید ترسیدن یک امر طبیعی برای هر کارآفرینی است، اما در شرایطی که هیچ کدام بر ترس خود غلبه نکنند هیچ کسب و کار کوچکی در جهان پدید نمی آید. به گفته Arianna Huffington، بی باکی همچون عضله است، هر چه بیشتر آن را تقویت کنید قوی تر می شود. هر چه توانایی بیشتری در مقابله با ترس ها داشته باشید، قوی تر خواهید بود و این امر به موفقیت در کسب و کار شما می انجامد. 2. خود را به چالش بکشید شاید Richard Branson هیچ گاه دانشگاه خود را به پایان نرسانید، اما به جای آن با آموزش زندگی می کند و زندگی را به عنوان یک دانشگاه گسترده برای آموزش قلمداد می کند و هرروزه به یادگیری چیزی جدید مشغول است. به عقیده او حتی کوچک ترین چیزهایی که فرا می گیرید می توانند بسیار با ارزش تلقی شوند، چه در زندگی روزمره و چه در کسب و کار کوچک خود. 3. به کار خود عشق بورزید شما باید از انجام کسب و کار خود لذت ببرید و به کار خود علاقه داشته باشید. به گفته Steve Jobs اگر به کاری که انجام می دهید ایمان نداشته باشید، هیچگاه در زندگی رضایت کامل نخواهید داشت. شاید شما به نوشتن رمان و یا فروش محصولات دیجیتالی که خود ساخته اید، علاقه داشته باشید، بنابراین آن چیزی را انجام دهید که دوست دارید، در نتیجه کار خود را دوست خواهید داشت و از انجام آن لذت خواهید برد. 4. امور مالی خود را برنامه ریزی کنید کسب منابع مالی تا حدودی پیچیده است، بنابراین به یک برنامه دقیق و حساب شده برای افزایش سرمایه نیاز دارید. به بیان Richard Harroch، معمولا افزایش سرمایه از آنچه تصور می کنید، دشوارتر است و به زمان بیشتری نیاز دارد، بنابراین آن را به دقت برنامه ریزی کنید. 5. به ریسک کردن اشتیاق نشان دهید بدون امتحان کردن چیزی نمی توان از بابت کارآمدی آن اظهار نظر کرد، اگر آن مورد خاص کار نکرد، با یادگیری از تجربه ای که از آن کار کسب کرده اید، گزینه بعدی را امتحان کنید. هیچ گاه دست از ریسک کردن بر ندارید، چرا که توانایی انجام کارها نامعلوم است. به گفته Jeff Bezos، شکست پشیمانی به دنبال ندارد، اما امتحان نکردن گزینه ها باعث پیشمانی در آینده می گردد و شکست بزرگ تری است. 6. خواسته واقعی خود را بدانید شما باید نگرشی از کاری که می خواهید انجام دهید، داشته باشید. بدین ترتیب کاری مهم برای انجام خواهید داشت. به بیان David Karp موسس و مدیر عامل Tumblr، کارآفرین موفق شخصی است که نگرشی دارد و در راستای تحقق آن تلاش می کند. هرچه نگرش شما عاقلانه تر باشد بهتر می توانید به آن جامه عمل بپوشانید. 7. به شکایات گوش فرا دهید هیچگاه نمی توان از بابت انجام کارها به نحو احسن اطمینان حاصل کرد، در شرایطی که خطایی از جانب شما سر زده باشد، مشتریان شما را درباره آن آگاه می سازند. باید توانایی شنیدن و یادگیری از شکایات آنها را در خود تقویت کنید. به گفته Bill Gates، ناراضی ترین مشتریان بهترین منبع یادگیری هستند. آنها اشتباهات صورت گرفته را به شما گوشزد می کنند و در راستای حصول موفقیت به کمک شما می آیند. 8. از اشتباهات خود یاد بگیرید شما قادر به یادگیری از اشتباهات خود و سایرین می باشید. بسیاری از کارآفرینان موفق بر این نکته تاکید دارند که اشتباهات بهترین آموزگار ما هستند، اما تا جایی که قدرت یادگیری از آنها را داشته باشیم. اگر اقدامی در راستای تحقق ایده های خود صورت ندهید، موفقیت از آن شما نمی گردد. Walt Disney گفته است که ساده ترین راه برای شروع، توقف صحبت و شروع عمل است. 10. زمان صرف کنید یک شبه نمی توان در کسب و کار موفقیت کسب کرد، لذا برای دستیابی به موفقیت به تلاش شبانه روزی نیازمندید. به گفته Steve Jobs، اگر از نزدیک به قضیه نگاه کنید، اکثر موفقیت ها به مدت زمانی طولانی نیاز داشته اند. 11. اهداف خود را تعیین کنید باید شناخت و آگاهی کامل از اهدافی که خواستار دستیابی به آنها هستید، داشته باشید. هر روز اهداف خود را یادآوری کنید و هر زمانی که یکی از آنها را به انجام می رسانید، روال حصول نتیجه را به خاطر بسپارید. Ryan Allis بیان کرده که هر زمان پایان کار را در ذهن خود مجسم کنید، از بابت کار و تلاش در راستای تحقق آن مطمئن خواهید شد. 12. مشتریان خود را درک کنید زمانی که از خواسته واقعی مشتریان خود آگاهی داشته باشید، می توانید آنچه را که طالب آن هستند در اختیار آنها قرار دهید، این امر به نوبه خود به موفقیت شما می انجامد. به گفته Dave Thomas، شناخت مشتریان یکی از سه کلید موفقیت می باشد. http://www.lifehack.org برگرفته از

اینها را هم بخوانید