کاربران فیسبوک از هم اکنون می توانند ویدیوهای خود را در بخش کامنت ها آپلود کنند

کاربران فیسبوک از هم اکنون می توانند ویدیوهای خود را در بخش کامنت ها آپلود کنند

ویدیو یکی از رسانه هایی است که اخیرا مورد توجه فیسبوک قرار گرفته است و کمپانی به این رسانه به عنوان حوزه جدید رشد خود می نگرد. فیسبوک در حال حاضر بزرگ ترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان محسوب می شود و این موضوع امکان رشد بیشتر آن را تا حدودی محدود کرده، اما چنانچه ویدیو موضوع بحث ما باشد، به یقین می توان بیان داشت که هنوز زمینه های متعددی برای پیشرفت در اختیار غول شبکه های اجتماعی قرار دارد. Facebook Live یکی از مواردی بود که با استفاده از آن، فیسبوک ویدیوها را به میدان آورد و به نظر می رسد که آنها قصد دارند تا از اسنپ چت که شبکه اجتماعی کوچک تری بوده اما بازدیدهای ویدیوی روزانه بیشتری را از آن خود کرده است نیز سبقت بگیرد. این شبکه اجتماعی اخیرا آمار بازدید 10 میلیارد در روز را به نمایش گذاشته که رقمی چشمگیر است. اقدام بعدی فیسبوک در زمینه ویدیوها قادر ساختن کاربران جهت آپلود ویدویو در بخش کامنت های پست ها می باشد.

مبنی بر بیانات Bob Baldwin از فیسبوک، این قابلیت در آخرین هکاتون که فیسبوک برگزار کرده، توسعه یافته و Baldwin به رهبری تیم سازنده این ویژگی پرداخته است. اعضای این تیم در بخش آی او اس Sameer Madan و Hermes Pique بودند، مسئولیت بخش اندروید را Billy Ng عهده دار شد و Muhammed Ibrahim نیز این ویژگی را به نسخه وب از فیسبوک آورد. شایان ذکر است که این نخستین هکاتون نیست که Baldwin در طول 7 سال فعالیت خود در فیسبوک به رهبری تیمی می پردازد. تیمی که مسئول فعال سازی امکان افزودن تصویر و استیکر به بخش کامنت ها بود نیز توسط او رهبری شد، یقینا این دو ویژگی امروزه طرفداران بیشمار خود را دارند و به وفور توسط کاربران این شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند.

blog_18983_1

فیسبوک شما را قادر به آپلود ویدیوها به عنوان جواب به پست ها برای افراد و صفحات فیسبوک نیز می گرداند. علاوه بر این، پست های داخل گروه ها و رویدادها نیز قابلیت کامنت های ویدیویی را دارند. این قابلیت جدید هم اکنون در نسخه اندروید، آی او اس و دسکتاپ فیسبوک پشتیبانی می شود و عملیات آپلود ویدیو در کامنت ها به سادگی صورت می پذیرد. تنها کار لازم ضربه زدن بر روی آیکون دوربین در فیلد کامنت است، بدین ترتیب می توانید ویدیوی موردنظر خود را از بین فایل های رسانه ای انتخاب کرده و آپلود نمایید، عملکردی مشابه آپلود عکس در بخش کامنت ها که تجربه کاربری را بسیار ساده نموده است. سادگی در افزودن قابلیت های جدید به سرویس اهمیت ویژه ای داشته و همواره مورد توجه سازندگان و توسعه دهندگان بوده است.

ویدیو آینده شبکه های اجتماعی را در دست دارد و افزودن چنین امکانی در فیسبوک به هیچ عنوان غیرمنتظره نیست. تبلیغات بر روی ویدیوها نرخ پرداخت بالاتری دارند و این شرایط به معنای درآمد بیشتر برای فیسبوک، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی می باشد. از آنجایی که این شبکه های اجتماعی هیچ گونه مبلغی را از کاربران خود دریافت نمی کنند، تبلیغات تنها راه درآمد آنهاست، از این رو تمایل آنها جهت استفاده از رسانه ای که درآمد بیشتری را به همراه داشته یاشد، توجیه پذیر است.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید