روندهای توسعه اپلیکیشن

کدام روندها در توسعه اپلیکیشن موبایل، شما را به موفقیت نزدیک تر خواهد کرد؟

تحول و رواج صنعت ساخت و توسعه اپلیکیشن های موبایل به حدی بوده که امروزه بسیاری از کسب و کارها مایل به سرمایه گذاری در این حیطه می باشند و به دنبال استخدام یک توسعه دهنده باتجربه هستند، هدف آنها از این کار هدف قرار دادن گروه گسترده ای از کاربران و تولید درآمد هنگفت می باشد. توسعه اپلیکیشن در زمینه های مختلف امکان پذیر است و باید با ارزیابی مخاطبین هدف و نیازمندی های بازار اقدام به گزینش بهترین حوزه نمود، در این مقاله قصد داریم به مهم ترین روندها در زمینه توسعه و ساخت اپلیکیشن های موبایل بپردازیم، با ما همراه باشید.

اپلیکیشن های مبتنی بر کلود

اپلیکیشن های مبتنی بر کلود سهم چشمگیری در سازگاری با تقاضای رو به رشد پهنای باند همراه با مزایایی از نظر هزینه دارند، از این رو امروزه کسب و کارهای بیشتری در حال استفاده از اپلیکیشن های مبتنی بر کلود می باشند، این گونه اپلیکیشن ها ارائه دهنده قابلیت هایی برای بازیابی فاجعه(disaster recovery)، همکاری افزایش یافته و امنیت بیشتر می باشند.

روندهای توسعه اپلیکیشن

اپلیکیشن های Internet of Things

IoT با گسترش تکنولوژی پوشیدنی ها محبوبیت و پذیرش بیشتری یافته و فرصت های چشمگیری را در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن قرار داده است و همه جا سخن از منازل و شهرهای هوشمند بوده و اپلیکیشن هایی که با این هدف ساخته شده باشند، رشد نمایی خواهند داشت.

اپلیکیشن های مبتنی بر موقعیت

تمامی کسب و کارها مایلند مشتریانی را که در مجاورت کسب و کار آنها هستند، به گونه ای جذب کنند و همین شرایط نیز محبوبیت و تقاضا برای چنین اپلیکیشن هایی را افزایش داده است. اپلیکیشن هایی که از سیستم جی پی اس استفاده می کنند، اطلاعاتی را در اختیار کاربران اپلیکیشن ها قرار می دهند و با نمایش تبلیغات و تخفیف هایی در ارتباط با کسب و کار مربوطه که در آن محدوده قرار دارد، به نفع کسب و کار عمل می کنند.

اپلیکیشن های واقعیت مجازی

واقعیت مجازی در حال حاضر نیز جایگاه خود را در صنعت بازی ها پیدا کرده، اما اخیرا شاهد اپلیکیشن های تجارت الکترونیک و موبایل نیز هستیم که این تکنولوژی را مورد استفاده قرار داده اند. اپلیکیشن های واقعیت مجازی قادر به ارائه یک تجربه همه جانبه همراه با تجربه ای مثبت برای مشتری می باشند، گسترش پوشیدنی ها نیز سهم چشمگیری در رشد اپلیکیشن های واقعیت مجازی داشته است.

Beacons

همراه با رشد و پیشرفت beaconها، اپلیکیشن های موبایل نیز در حال دگرگون کردن تجربه خرده فروشی هستند. از طریق یکپارچه سازی تکنولوژی beacon و اپلیکیشن های موبایل، مشتریان تبلیغات شخصی سازی شده ای دریافت خواهند کرد و همین شرایط نیز موجب پذیرش بیشتر اپلیکیشن های موبایل از سوی کسب و کارهای خرده فروشی خواهد شد.

هوش مصنوعی

یادگیری ماشینی یکی از جنبه هایی است که توسعه اپلیکیشن را دگرگون خواهد کرد. غول های فعال در این زمینه مانند گوگل، آمازون، فیسبوک و توییتر در حال سرمایه گذاری عظیمی در زمینه هوش مصنوعی هستند. مغازه های خرده فروشی هوش مصنوعی می توانند به ارائه اپلیکیشن های تعاملی بپردازند که از توانایی تعامل با مشتریان برخوردار بوده و در تصمیمات خرید به آنها یاری می رسانند.

جمع بندی

روندهای توسعه اپلیکیشن های موبایل که به آنها پرداختیم، هنوز در اول راه خود قرار دارند و با تکامل بیشتر به کسب و کارها یاری می رسانند تا راهکارهای پیچیده تر و کاربردی تری را در اختیار مشتریان قرار دهند. در آینده نزدیک شاهد روندهای اپلیکیشن موبایلی خواهیم بود که از این تکنولوژی ها زاده شده اند.

 

http://www.mobiloitte.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید