گزینش معیارهای صحیح بازاریابی، کارآفرینان را به هدف می رساند

گزینش معیارهای صحیح بازاریابی، کارآفرینان را به هدف می رساند

در بسیاری از کسب و کارهای کوچک هنوز هم این تصور وجود دارد که فروش بالا مترادف جذب مشتریان و درآمد بیشتر می باشد. در زمینه بازاریابی، برقراری ارتباط بین ROI و تلاش های صورت گرفته، کمی دشوار است، همواره این پرسش بوجود می آید که آیا هزینه های بازاریابی عاقلانه بوده اند؟ 20150710163725-marketing-toolsبسیاری از کسب و کارهای کوچک از داده ها برای فعالیت های بازاریابی خود استفاده نمی کنند و یا در صورت استفاده، قادر به گزینش داده های صحیح نمی باشند و این امر در آینده مشکل زا می شود. بر مبنای بسیاری از گزارشات و پرسش نامه ها، SMB ها در حال پذیرش استراتژی های بازاریابی جدید هستند، اما اگر این آمار و ارقام را کنار بگذارید، مشاهده می کنید که بازاریابی مشتق شده از داده ها هنوز هم چالش بزرگی است که SMB ها پیش رو دارند. برخی از SMB در جهت استفاده از روش های کم هزینه تلاش می کنند و تنها با استخدام کارآموز و یا فردی با دانش بسیار مقدماتی از بازاریابی دیجیتال، او را مسئول مدیریت کانال های رسانه های اجتماعی و کمپین های بازاریابی دیجیتال می نمایند، بالطبع چنین رویکردی ما را به هدف مورد نظر نمی رساند. به منظور تاثیرپذیری از بازاریابی، لازم است کسب و کارها اقدام به جمع آوری داده های متناسب نمایند و معیارهای صحیحی را در مقوله بازاریابی مورد سنجش قرار دهند و در ابتدای امر اقدام به تعیین یک هدف مشخص نمایند. اتخاذ ترفندهای متناسب به منظور برانگیختن و واکنش به عملیات بسیار مهم است. هر کسب و کاری در ابتدا باید به درک کامل نوع مبادلاتی که در هر فعالیت بازایابی انتظار دارد، بپردازد. آیا هدف جلب توجه مشتریان است یا ارائه راهنمایی های جدید، آیا می خواهید تجربه کاربری جدیدی خلق کنید یا اینکه هدف دیگری در سر دارید؟ مشکل زمانی برای کارآفرینان بوجود می آید که درک درستی از این موضوع نداشته باشند. برای نمونه چنانچه هدف شما جذب مشتریان به وب سایت و افزایش آمار بازدید است، باید تلاش های خود را در این راه به کار ببندید، اگر هدف شما دانلود white paper است، باید تمرکز خود را بر روی آن مورد خاص معطوف کنید، چنانچه ارائه خدمات به مشتریان در کانون توجه شما است، لذا باید اقدام به ارائه محتویات ارزشمند و ویدئوهای کاربردی نمایید. برای موفقیت در این عرصه باید از گام های زیر پیروی کنید: - درک کامل مخاطبین - مشخص کردن هدف - دسترسی به مناسب ترین کانال هایی که مورد استفاده مخاطبین شما قرار می گیرند - تعیین درست ترین معیارها - جمع آوری و سنجش داده های مرتبط با معیارهای تعیین شده - تعیین استراتژی های بازاریابی حول داده ها و موضوعات کلیدی کسب و کار - سنجش تاثیر فعالیت های بازاریابی مشخص - تکرار و توسعه عملیات تا جایی که نیاز است بازاریابی فعالیت های متعددی را در بر می گیرد، بنابراین چنانچه رویکردی مشخص شده و راهبردی ندارید و از بابت اهداف خود مردد هستید، احتمال دارد در این عرصه ناامید شوید. اهداف تعیین شده تنها در صورت تلاش بی وقفه قابل دستیابی اند، لذا باید سنجیده گام برداشت و عوامل تاثیر گذار را به دقت بررسی کرد. http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید