خانه هوشمند

آیا دوست داشتید، در یک خانه هوشمند زندگی می کردید؟

به خانه هوشمند خوش آمدید، برای خواندن این مقاله باید سیستم سرقت را غیرفعال کنید.

 

مقدمه:

شاید با خواندن این مقاله بتوانید حس و حال بودن در یک خانه هوشمند را متصور شوید و در انتهای این مقاله بتوانید تفاوت خانه های سنتی نسبت به یک خانه هوشمند را به وضوح لمس کنید.

پس شما را به بازدید از یک خانه هوشمند دعوت می کنیم.

        

لطفا روبروی درب بایستید و به آیفون نگاه کنید، تا درب باز شود.

این یک خانه هوشمند است.

در یک ساختمان هوشمند، به محض اینکه روبروی آیفون قرار بگیرید، درب منزل باز خواهد شد. در قسمت ورودی، دستگاهی با نام کارت خوان نصب شده است که قابلیت این را دارد که بدون کلید، با اثر انگشت، کارت، تگ و یا تشخیص چهره صاحب خانه، عملیات شناسایی را انجام داده و اجازه ورود را صادر کند. با باز شدن درب، به صورت خودکار و خود به خود آسانسور در هر طبقه ای که باشد برای حمل شما به طبقه مورد نظر احضار خواهد شد. پس دیگر نیازی نیست که منتظر پایین آمدن آسانسور باشید.

 

سوار آسانسور شوید. به طور اتوماتیک و بدون دخالت شما به طبقه مورد نظرتان هدایت می شوید.

در کنار درب واحدتان دوباره با یک کارت خوان مواجه می شوید. می توانید با وارد کردن رمز مربوطه درب را باز کنید یا اینکه مجددا روبروی کارت خوان قرار بگیرید تا درب با تشخیص دادن چهره شما باز شود.

 

سلام به خانه هوشمند خوش آمدید. سیستم سرقت غیرفعال شد.

به محض ورودتان به خانه هوشمند، صدایی دلنشین به شما خوش آمدگویی خواهد کرد و سیستم سرقت به طور اتوماتیک غیرفعال می شود.

اگر مایل باشید می توانید موزیک ملایمی را انتخاب کنید تا با صدایی گوش نواز برایتان پخش شود.

برای مطبوع شدن هوا، پرده ها جمع می شوند تا کمی نور به داخل خانه بتابد. همینطور با ورودتان خوشبو کننده چندین بار اسپری می کند تا هوا مطابق میل شما باشد. یادتان باشد که اینجا یک خانه هوشمند است و مطابق میل شما رفتار می کند.

 

با سرو یک قهوه موافقید؟

 

 

ممکن است خسته باشید و ساختمان هوشمند شما این را حس می کند.

به آشپزخانه بروید، قهوه تان را میل کنید تا خستگی تان رفع شود. در خانه هوشمند می توانید طراحی کنید که به محض ورودتان قهوه یا چای آماده باشد. قطعا پس از یک روز کاری سخت شما به یک فنجان قهوه داغ نیاز دارید.

تمام اینها از مزایای هوشمندسازی ساختمان است.

 

خسته اید؟ خانه هوشمند شما را دعوت می کند تا آبی به سر و رویتان بزنید.

به محض اینکه درب سرویس بهداشتی را باز کنید، لامپ و فن سرویس شروع به کار می کند. صدای ملایمی از ویولن به گوش می رسد. در این لحظه خوشبو کننده، هوا را برایتان مطبوع می کند.

اگر خستگی تان در رفت، درب را ببندید و نگران خاموش شدن این تجهیزات نباشید. چون این یک ساختمان هوشمند است و خودش همه چیز را رو به راه می کند.

 

با هوشمندسازی ساختمان خانه را مطیع خود کنید.

پس از صرف شام و کمی استراحت می توانید سناریوی تلویزیون دیدن را انتخاب کنید. این انتخاب، فضای خانه را آماده می کند تا در شرایط ایده آلی به تماشای تلویزیون بنشینید. این شرایط ایده آل کاملا بستگی به انتخاب های شما دارد. می توانید تمام چراغ های منزل را خاموش کنید تا در یک محیط سینمایی قرار بگیرید. در این لحظه فیلمی از آرشیو خانه هوشمند انتخاب کنید و در آرامش به تماشایش بنشینید.

 

 

در یک ساختمان هوشمند آسوده بخوابید و نگران خانه نباشید.

سیستم سرقت در یک خانه هوشمند، یکی از مهم ترین المان هاییست که باید به آن پرداخته شود. پس از تماشای فیلم مورد نظرتان به اتاق خواب بروید و استراحت کنید.

می توانید از روی تخت و با اپلیکیشن موبایلتان سناریوی خواب را فعال کنید. با انتخاب این سناریو، سیستم سرقت فعال می شود، چراغ تمام قسمت های خانه خاموش می شود و پرده ها بسته می شوند. البته تمامی این انتخاب ها و عکس العمل ها بستگی به سلیقه و علاقه شما دارد. شما می توانید در سناریوی خواب، انتخاب های دیگری را بگنجانید.

 

صبح فردا خانه هوشمند در ساعت معینی بیدارتان خواهد کرد.

هوشمندسازی ساختمان تمام نگرانی های بی مورد را از زندگی تان حذف خواهد کرد.

نیازی نیست ساعت کوک کنید. با شروع صبح و رسیدن ساعت معین برای بیدار شدن، این خانه هوشمند است که شما را از خواب بیدار می کند، قهوه را آماده می کند، پرده ها را کنار می زند، سیستم سرقت را غیرفعال می کند و آهنگ انرژی بخشی برای شروع یک روز خوب را برایتان پخش می کند.

 

آماده شوید و به سر کارتان بروید. ساختمان هوشمند شما از خودش محافظت می کند.

پس از صرف صبحانه آماده شوید و به محل کارتان بروید. حتی نیازی ندارید که درب را قفل کنید و یا نگران فراموش کردن کلید باشید، زیرا خانه به صورت اتوماتیک سیستم سرقت را فعال می کند. همینطور شما برای ورود مجدد به خانه به دسته کلیدتان نیازی نخواهید داشت.

ساختمان هوشمند برای کاهش مصرف انرژی نیز، تمام مصرف کننده های اضافی را خاموش می کند.

می توانید از محل کار و از طریق گوشی همراهتان تمام خانه را چک کنید. همینطور اگر کسی قصد ورود غیرمجاز به خانه تان را داشته باشد، نه تنها این اجازه به این شخص داده نمی شود، بلکه این اطلاعات از طریق تلفن همراهتان به شما انتقال داده می شود.

 

چطور بود؟ از بودن در خانه ای هوشمند لذت بردید؟؟

امیدواریم با خواندن این مقاله تا اندازه ای حس و حال حضور در خانه های هوشمند را درک کرده باشید و توانسته باشیم تفاوت های میان یک خانه هوشمند با خانه های معمولی را بیان کرده باشیم.

هرچند که این مقاله تنها قسمتی از امکانات و کارکردهای خانه هوشمند را به تصویر کشیده است.

 

تمام کاربران خانه هوشمند می توانند امکانات موجود را با توجه به خواسته و سلیقه خود طراحی و تنظیم کنند. حتی می توانند در مواقعی که تمایلی به استفاده از این امکانات ندارند، آنها را از مدار خارج کرده و خانه را به حالت معمولی بازگردانند.

 

هوشمندسازی به زودی عضو جدایی ناپذیر صنعت ساختمان خواهد شد.

با توجه به مزایایی که خانه هوشمند برای مصرف کنندگان خود به ارمغان می آورد، پیش بینی می شود که به زودی شاهد اجرایی شدن و همه گیری این بخش در صنعت ساختمان ایران باشیم.

 

منبع : https://hooshmandbms.ir

 

/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

 

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. mehrzad nazarzad
    mehrzad nazarzad
    بسیار عالی. حالا قیمت این خونه ها چنده؟

    به این نظر پاسخ دهید