طراحی سایت

آیا طراحی سایت درآمد دارد؟

اگر شما به دنبال مقاله‌ای با عنوان هستید پس احتمالاً شما یک برنامه نویس هستید یا دوست دارید در آینده این رشته را دنبال کنید. بهتر است بدانید هیچ عدد و رقم مشخصی را نمی‌توان به صورت قاطع برای در آمد یک طراح سایت تعیین کرد چرا که این شغل با توجه به مهارت شما و نوع سایتی که طراحی می‌کنید متفاوت خواهد بود. شاید شما با طراحی یک سایت کوچک برای یک فروشگاه اینترنتی مبلغ کمتری را دریافت کنید و در حالی با طراحی سایت برای یک شرکت بزرگ با تعداد کارکنان بیشتر و محصولات وسیع‌تر مبالغ بیشتری را بگیرید.

 

 اهمیت طراحی سایت

 امروزه با سرچ هر کلمه در گوگل متوجه می‌شویم که میلیون‌ها سایت در این زمنیه وجود دارد و این تنها شاخه‌ای کوچک از این دنیای بزرگ فناوری و تکنولوژی است. با این حال شاید فکر کنید طراحی سایت به اشباع رسیده است و احتمال دارد درآمد خاصی برای شما نداشته باشد یا نتوانید پروژه‌های بیشتری بگیرید. با رونق کسب و کارهای آنلاین به ویژه با شیوع ویروس کرونا این نکته به همگان ثابت شد که داشتن یک وب سایت لازمه حیات تمام کسب و کارهاست.

 

فرقی ندارد شما محصولی می‌فروشید یا خدمات خاصی را ارائه می‌دهید، همه ما نیاز به سایتی برای معرفی خودمان در سطح فرا جغرافیایی داریم. با وجود این احساس نیاز به طراحی سایت در تبریز، مطمئن می‌شویم که نه تنها طراحی سایت هیچگاه اشباع نخواهد شد بلکه با پا گذاشتن کسب و کارهای سنتی به دنیای آنلاین این درآمد بیشتر و بیشتر نیز خواهد شد.

 

 هزینه طراحی سایت چقدر است؟

 عوامل مختلف و متعددی بر هزینه طراحی سایت و درآمد یک طراح سایت تاثیر گذار هستند که ما در این مطلب به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. می‌توان به طور کلی سه عامل مهم را برای تعیین هزینه و درآمد طراحی سایت عنوان کرد. اندازه و امکانات سایت، تخصص و مهارت برنامه نویس سایت و زمان.

 

 این سه عامل مهم می‌توانند تاثیر زیادی روی مبلغ و درآمدی که فرد طراح سایت دریافت می‌کند تاثیر گذاشته و آن را افزایش یا کاهش دهند.

 

 سایت‌هایی که روی فضای وب می‌بینید با یکدگیر متفاوت هستند، هر کدام با زبان‌های برنامه نویسی خاصی نوشته شده‌اند، کاربردهای متفاوتی دارند و می‌توانند کوچک و یا وسیع و پر امکانات باشند. پس اندازه یک سایت و امکاناتی که کارفرما و صاحب سایت از طراح می‌خواهد تا روی سایتش پیاده سازی کند می‌تواند روی هزینه نهایی تاثیر بگذارد.

 

  دومین عامل هزینه طراحی سایت را می‌توان تخصص، مهارت و تجربه فرد در طراحی سایت عنوان کرد. تصور کنید شما برای خرید نقاشی یک نقاش معروف ممکن است چندین برابر بیشتر از یک نقاش مبتدی پرداخت کنید. در زمینه طراحی سایت نیز این امر صادق است، یک طراح سایت مبتدی با طراحی سایت کوچکی که امکانات کمتری دارد هزینه کمتری را در شرایط مساوی با فردی که در این سطح حرفه‌ای است دریافت می‌کند. پس باید گفت میزان تخصص فرد و تجربه‌ای که او در این زمینه طی سالیان دراز کسب کرده است می‌تواند در آمد بهتر و بیشتری برایش به وجود آورد.

 

 سومین عامل را می‌توان زمان دانست که البته با دو عامل فوق نیز کاملاً مرتبط است. هر چقدر زمانی که به طراحی سایت اختصاص داده می‌شود فشرده تر باشد طراح سایت هزینه بیشتری را دریافت خواهد کرد چرا که وی مجبور است در مدت زمان کم با صرف تایم زیادی، سایت موردنظر را طراحی کند. 

 

آیا طراحی سایت درآمد دارد؟

 

 سایرعوامل موثر در درآمد طراحی سایت

 طراحی یک سایت دارای جوانب متعدد و پیچیده‌ای است که می‌تواند در هزینه نهایی تاثیر گذار باشد. وقتی شما صفر تا صد طراحی و پیاده سازی یک سایت را انجام می‌دهید و حتی وظیفه پشتیبانی چندین ساله آن را برای رفع مشکلات احتمالی و بروزرسانی‌ها بر عهده می‌گیرید، طبیعتاً باید هزینه بیشتری را نیز دریافت کنید. نکته مهم دیگری که امروزه سایت‌ها با آن درگیر هستند سئوی یک سایت است. مطمئناً همه کسانی که سایت دارند دوست دارند در صفحات اول گوگل و لینک های اول جایگاه خوبی کسب کنند تا مشتریان و مخاطبین بیشتری داشته باشند، در این حالت باید سئوی سایت خود را نیز به افراد متخصص در این زمینه بسپارند. باید بدانید مشاوره سئو در تبریز و طراحی آن پروسه‌ای جداگانه هستند و یک سایت خوب و کامل حتی اگر به دست بهترین طراح سایت نوشته شده باشد نمی‌تواند بدون انجام اقدامات سئو و تولید محتوا جایگاهی در گوگل داشته باشد.

 

 نتیجه گیری و جمع بندی

 با توجه به نکات گفته شده کاملاً مشخص شد که چرا نمی‌توان عدد و رقم دقیقی برای درآمد طراحی سایت در نظر گرفت چرا که عوامل زیادی در این پروسه پیچیده دخالت دارند که افراد متخصص در این زمینه با انجام نیاز سنجی‌های لازم و میزان دانش و مهارت خود رقم نهایی را تعیین خواهد کرد.

اینها را هم بخوانید