استراتژی کسب درآمد اپلیکیشن باید جزئی از فرآیند توسعه باشد

استراتژی کسب درآمد اپلیکیشن باید جزئی از فرآیند توسعه باشد

این تصور در ذهن برخی از افراد وجود دارد که تنها با ساخت یک اپلیکیشن فوق العاده مشتریان زیادی را از آن خود می کنند و حتی این کاربران اقدام به پرداخت هزینه ای در قبال استفاده از اپلیکیشن نیز می نمایند. درآمدزایی در نتیجه ساخت یک اپلیکیشن مرغوب ممکن است در تمامی شرایط صدق نکند، چرا که برخی از اپلیکیشن ها درآمدی را که از آنها انتظار می رود، کسب نمی کنند. همراه با انتشار Angry Birds 2 و استقبال گسترده از این بازی، بسیاری از بازی سازان و توسعه دهندگان اپلیکیشن، این اندیشه و رویا را در ذهن خود می پرورانند که اپلیکیشن آنها نیز به چنین سرنوشتی دچار خواهد شود، لذا باید همواره توجه خود را به تبلیغات کارآمد معطوف دارید تا اپلیکیشن شما محکوم به شکست نگردد. یکی از بهترین ترفندها برای اطمینان از ساخت کارآمد یک اپلیکیشن توجه به رویکردهای کسب درآمد به عنوان عنصری حیاتی در مراحل برنامه ریزی است، علاوه بر این، چنین بخشی باید یکی از عناصر دخیل در کلیه مراحل و فرآیند توسعه اپلیکیشن باشد و همواره در کانون توجه توسعه دهندگان قرار گیرد.در حال حاضر بسیاری از توسعه دهندگان به درک و تعامل با مدل های کسب درآمد از اپلیکیشن ها که بسیار رایجند، می پردازند. در این بین پرداخت های درون برنامه ای، تبلیغات درون برنامه ای، تبلیغات و اشتراکات از جمله مهمترین گزینه ها هستند. اگر توسعه دهندگان در مراحل ابتدایی، تصمیم قطعی راجع به رویکرد صحیح و متناسب بازاریابی اتخاذ کنند، به احتمال بسیار قوی در آینده درآمد بیشتری نیز عاید آنها خواهد شد. پرداخت های درون برنامه ای یکی از متداول ترین رویکردهای کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل می باشند، اما با این حال در عمل یکی از دشوارترین ها نیز تلقی می گردند. چنانچه پرداخت های درون برنامه ای بخش اعظمی از اپلیکیشن شما را تحت پوشش خود در آورند، ممکن است در شرایطی بازار با شما بیگانه شود، شاید افراد اپلیکشین شما را دانلود کنند، اما حجم انبوه پرداخت های درون برنامه ای موجب دلسردی و در نهایت پاک کردن اپلیکیشن می گردد. App-Installs-AH-1600x1200پیشنهاد پرداخت های درون برنامه ای به عنوان یک جایگزین و ارائه سایر گزینه ها برای دسترسی عمومی، اغلب دارای نتایج بهتری است، این رویکرد علاوه بر اینکه اپلیکیشن یا بازی شما را در گوشی کاربران حفظ می کند، مولد انگیزه ای برای افرادی است که تمایل به پرداخت بیشتر و برخورداری از محتوای کامل تر دارند. افرادی که در ابتدای امر تمایلی به پرداخت هزینه بابت اپلیکیشن یا بازی ندارند نیز می توانند از آن استفاده کنند، تبلیغات گزینه ای است که در این شرایط  درآمدزا خواهد بود.

همان طور که به آن اشاره شد، تبلیغات درون برنامه ای گزینه بعدی برای کسب درآمد است، این مدل کسب درآمد نیز اغلب از سوی توسعه دهندگان به درستی مورد استفاده قرار نمی گیرد و نتایج مطلوب را در بر ندارد. آنچه مسلم است، افراد علاقه ای به تبلیغات ندارند و این واقعیت در جوانب گوناگون زندگی حاکم است. اما از سوی دیگر این تبلیغات فرصتی برای پیشنهاد محتوا به کاربران، به شکل ارزان تر و گاه به صورت کاملا رایگان می باشند، بنابراین می توان اظهار داشت که گنجاندن تبلیغات خالق یک شرایط برد-برد خواهد بود، هم برای ارائه دهنده و هم برای مشتری. از آنجایی که تبلیغات ذاتا بدنام هستند، این احتمال وجود دارد که در صورت استفاده نادرست و لطمه به کارآیی اپلیکیشن، به دلسردی کاربران منجر شوند. تجربه کاربری در جایگاه بالایی قرار دارد، لذا اگر تمایل به تاثیرگذاری بیشتر از طریق تبلیغات دارید، باید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما کوچک ترین خللی به تجربه کاربری وارد نمی کنند. کاربرد اپلیکیشن رابطه مستقیمی با بازدیدهای تبلیغات گنجانده شده در اپلیکیشن دارد.

پیشروی در جهت تبلیغ بخش مرتبط به اپلیکیشن، می تواند از تاثیر آزاردهنده آن بر روی کاربران بکاهد، از سوی دیگر فرصتی برای گنجاندن لینک مرتبط درون محتوا در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند. اغلب، محتوا به شکل نادرستی در اختیار کاربران قرار می گیرد، از این رو تبدیل این لینک ها به خرید محکوم به شکست می گردد. باید از بابت ارتباط چنین لینک هایی با محتوای ارائه داده شده اطمینان کامل حاصل کنید. این ذهنیت علاوه بر تولید یک اپلیکیشن بهتر، موجب تعامل بیشتر کاربران با اپلیکیشن شما نیز می گردد. مدل بعدی اشتراک دهی است، این مدل برای افرادی که دقیقا از کار خود آگاهی دارند، بسیار سودمند واقع می شود و از سوی Spotify و Netflix به وفور مورد استفاده قرار گرفته، این سرویس ها معمولا امکان مشخصی را به ازای اشتراک ماهیانه ارائه می دهند. برای بهره گیری از این مدل باید از بابت دارا بودن محتوای کافی و به روزرسانی آن به طور منظم مطمئن شوید. شایان ذکر است که در اختیار قرار دادن امکان تست بازی نیز اقدام عاقلانه ای به نظر می رسد. برای نمونه یک مدل تبلیغاتی به همراه مدل اشتراک همراه با گزینه بدون تبلیغات. بدون توجه به نوع مدل کسب درآمدی که برمی گزینید، لازم است تمامی جزئیات را پیش از شروع فرآیند به خوبی درک کنید، این اطلاعات لازمه فرآیند توسعه اپلیکیشن می باشند. ساخت اپلیکیشن و سپس تفکر درباره راهی برای کسب درآمد از آن به هیچ وجه توصیه نمی شود، چرا که چنین اقدامی گزینه های پیشنهادی شما را محدود می سازد. شما باید در ابتدا یکی از مدل های کسب درآمد را برگزینید و سپس بر پایه آن اپلیکیشن خود را توسعه دهید و نهایت تلاش خود را برای حصول بیشترین نتیجه از آن به کار ببندید. نتیجه این کار دستیابی به یک جریان درآمدی بهتری و مناسب تر، همراه با تجربه کاربری غنی تر و جامع تر می باشد، چیزی که موفقیت اپلیکیشن را رقم خواهد زد. http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید