استفاده از Text-to-speech گوگل درون هر اپلیکیشن امکان پذیر می شود

استفاده از Text-to-speech گوگل درون هر اپلیکیشن امکان پذیر می شود

مولتی تسکینگ یکی از مواردی است که گوگل اخیرا به طور جدی و مصرانه در حال کار بر روی آن می باشد و می خواهد سیستم عامل اندروید را از این طریق قدرت ببخشد. طراحی سیستم عامل با ذهنیت مولتی تسکینگ نبوده و اسمارت فون های قدیمی تنها قادر بودند تا در هر زمان یک وظیفه را به انجام برسانند. اما این واقعیت هم اکنون دستخوش تغییر شده و امروزه به راحتی می توان به طور هم زمان با اپلیکیشن ها کار کرد. چندی پیش گوگل قابلیت کار با اپلیکیشن محبوب Translate خود را از درون سایر اپلیکیشن ها میسر گردانید و به نظر می رسد که این غول جستجو مایل است تا عملکرد مشابهی را برای موتور Text-to-speech خود نیز پیاده سازی کند.

blog_18760_1

این قابلیت جدید بخشی از آخرین نسخه گوگل یعنی TTS 3.9.6 است که در نسخه پیش نمایشی سوم از اندروید N شاهد آن هستیم. توسط این امکان جدید می توانید درون هر اپلیکیشنی که دارای متون قابل انتخاب است، متن را برگزینید، با این کار آن متن با استفاده از موتور Text-to-speech و صدای ترجیحی شما با صدای بلند خوانده می شود. Text-to-speech گوگل به نوار ابزار قابل گسترش و گزینش متن شناور در اندروید مارشمالو نیز افزوده شده و زبان های سوئدی و ویتنامی به زبان های پشتیبانی شده اضافه شده اند.

Text-to-speech ابزار بسیار خوبی برای مولتی تسکرها می باشد، چرا که این دسته از افراد تمایل دارند تا بدون متوقف کردن عملیات کنونی کار دیگری را نیز به صورت همزمان به انجام رسانند، این دسته از افراد جابجا شدن بین اپلیکیشن ها را دوست ندارند و صبر خود را از دست می دهند. هم اکنون با استفاده از این قابلیت تنها با دو ضربه افراد می توانند در حین کار بر روی پروژه طراحی خود اپلیکیشن ایمیل را وادار به خواندن ایمیل های جدید با صدای بلند نمایند. فعال سازی این قابلیت چه مزایایی را به همراه خواهد داشت، آیا موجب صرفه جویی در زمان شده و عملیات را تسریع خواهد بخشید؟ در بخش دیدگاه ها ما را از عقاید خود درباره این امکان جدید باخبر سازید. جهت دریافت Text-to-speech بر روی این لینک کلیک کنید.

 

http://www.androidauthority.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید