الگوریتمی برای حذف اشیای اضافی از تصاویر

الگوریتمی برای حذف اشیای اضافی از تصاویر

دوربین ها بخشی جدایی ناپذیری از اسمارت فون های امروزی شده اند، کارآیی آنها به ارائه تصاویر با کیفیت خلاصه نمی شود، می توان از آنها جهت اسکن کردن پرونده ها با استفاده از نرم افزارهای مخصوص و یا QR کدها نیز استفاده کرد. از نخستین روزهای پدید آمدن این تکنولوژی تاکنون شاهد پیشرفت های بسیاری در این عرصه بوده ایم، از توانایی گرفتن عکس های بزرگ که گاه منجر به از بین رفتن جزئیات در اثر زوم می شوند تا قابلیت های OIS با قدرت تمرکز بالاتر جهت گرفتن تصاویر واضح تر، حتی در شرایطی که صفحه دارای اشیای متحرک باشد. همراه با افزایش اندازه لنزها می توان عناصر متعددی درون تصویر گنجاند، تصویربرداری در محیط هایی با نور اندک نیز پیشرفت هایی را رقم زده است. برخی از این تکنولوژی ها در دوربین جلویی گوشی ها نیز اعمال شده و این دوربین ها را قدرتمند تر از گشته نموده اند. Obstruction-Free-Photo-Algorithm

پیشرفت های متعددی در عرصه نرم افزارها و اپلیکیشن های دوربین به وقوع پیوسته و با بهره گیری از ترفندهایی می توان عکس ها را تغییر داد، اشیای واقعیت افزوده و حتی افکت های هندسی را به تصاویر افزود. توانایی حذف بخش هایی از تصویر نیز میسر شده، بدین ترتیب که دوربین یک سری از عکس ها را از یک صحنه خاص تهیه می کند و با بهره گیری بخشی از عکس ها، به الگوی مورد نظر دست پیدا می کند. هم اکنون محققان در گوگل و MIT الگوریتم جدیدی را به منظور حذف بخش های زاید از تصاویر که ممکن است در اثر انعکاس نور، قطرات باران و یا اشیایی مانند حصار بوجود آمده باشند، خلق کرده اند. نحوه کار به همان صورت قبلی است، بدین شکل که دوربین چندین عکس متوالی از صحنه مورد نظر تهیه می کند، اما با این تفاوت که عکس ها از زوایای مختلف گرفته می شوند، در نتیجه قادر به حذف بخش های ناخواسته از تصویر می گردد.

در این ویدئو چندین نمونه و حالت برای نمایش نحوه کار این تکنولوژی در اختیار شما قرار داده شده است. این الگوریتم هنوز کامل نشده و باید بسیاری از بخش های آن بهبود یابند، اما کلیات و هدف کار روشن و بسیار امیدوار کننده است. روشی که الگوریتم با استفاده از آن به ساخت مجدد اشیا می پردازد، بسیار خارق العاده است و برای این منظور از انعکاس اشیا نیز بهره گرفته می شود. این الگوریتم با بافت ها و حالات نوری متعددی کار می کند. یکی از محدودیت های الگوریتم به ناتوانی آن برای کار با اشیای متحرک مربوط می شود، محدودیت دیگر در رابطه با کار با دو لایه از اشیا می باشد، برای نمونه عکس گرفتن از داخل ماشین از شیئی که پشت حصاری قرار گرفته است. درباره زمان انتشار رسمی این تکنولوژی و استفاده از آن در گوشی ها اطلاعی در دست نیست، اما از آنجایی که از اسمارت فون برای نمایش عملکرد آن استفاده شده، واضح است که تکنولوژی جاری قابلیت ادغام با الگوریتم مذکور را داراست.

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید