گوگل بر اساس کیفیت اپلیکیشن رتبه بندی میکند

الگوریتم های جدید پلی استور، به کیفیت اپلیکیشن بهای بیشتری میدهند

برخی از توسعه دهندگان به جای توجه به کیفیت اپلیکیشن، تلاش خود را به کار میبندند تا هرچه سریع تر به بازار وسوسه انگیز اپلیکیشن های موبایل وارد شوند.

اما کمپانی گوگل راهکاری برای این مشکل اندشیده و این دسته از توسعه دهندگان را با روش های خاص خود تنبیه میکند!

غول جستجو اعلام کرد توسعه دهندگانی که قصد ارسال اپلیکیشن به گوگل پلی استور را دارند، باید بر روی کیفیت اپلیکیشن خود متمرکز شوند تا در رتبه های بالا قرار گیرند.

با استناد به وبلاگ توسعه دهندگان اندروید، مشتریان ناراضی عدم ثبات و یکپارچگی اپلیکیشن و باگ های تکراری را عمده ترین دلایل برای نظرات منفی و امتیازات کم خود بیان کردند.

 

با در نظر گرفتن این شرایط، گوگل الگوریتم های جستجوی خود را دستکاری کرده تا کیفیت اپلیکیشن ها بیشتر از قبل مد نظر قرار گیرد. بدین ترتیب اپلیکیشن های باکیفیتی که باگ ندارند، باتری گوشی را خالی نمیکنند و کرش های متوالی ندارند، با احتمال بیشتری توسط گوگل پلی تبلیغ خواهند شد. هدف نهایی از چنین اقدامی، افزایش تعامل و کاهش نرخ پاک کردن اپلیکیشن هاست.

مدیر محصول گوگل معتقد است کاربران از کار با اپلیکیشن ها و بازی هایی که با انتظارات آنها از کارایی و کیفیت همخوانی دارند، لذت میبرند. از سوی دیگر استفاده بیش از حد باتری، زمان رندر کند و کرش های متوالی موجب کلافه شدن کاربران میشود.

 

در واقع بر اساس یافته های یک تجزیه و تحلیل داخلی که بر روی نظرات گوگل پلی انجام شد، آنها مشاهده کردند که نیمی از امتیازات 1 ستاره، به عدم ثبات و یکپارچگی اپلیکیشن اشاره داشته است. توسعه دهندگانی که بر روی کیفیت اپلیکیشن متمرکز شده اند، شاهد افزایش و بهبود امتیازات و در نهایت نرخ حفظ اپلیکیشن و درآمد آن خواهند بود.

گوگل با تمرکز بیشتر بر کیفیت، الگوریتم خود را آپدیت کرد.

مبنی بر گزارشات سه ماهه آخر Sensor Tower، دانلود اپلیکیشن در سه ماهه مالی اخیر به 21.8 میلیارد رسیده که نسبت به سال گذشته 15.3 درصد رشد را نمایش میدهد و 15.3 میلیارد نصب به گوشی های اندروید مربوط بوده است.

به گزارش TechCrunch، گوگل چندین نشان کیفی دارد که نحوه رتبه بندی اپلیکیشن ها بر اساس آنها مشخص میشود. برای نمونه میتوان به کرش اپلیکیشن، خالی کردن باتری و تعداد پاک کردن آن اشاره کرد.

 

اپلیکیشن های باکیفیت بر اساس الگوریتم آپدیت شده گوگل رتبه بندی خواهند شد، حتی اگر تعداد نصب بالا آن اپلیکیشن را در جایگاهی که لایقش نیست قرار داده باشد.

توسعه دهندگانی که میخواهند بر کارایی و عملکرد اپلیکیشن خود نظارت کنند، میتوانند با مراجعه به Play Console، مشکلات را شناسایی کرده و برطرف نمایند. یکی از این ابزارها Android vitals است که برای بررسی کارایی پس از نصب اپلیکیشن و پیش از نصب و برای تست های آلفا و بتا به کمک توسعه دهندگان می آید.

 

علاوه بر این، توسعه دهندگان باید توجه ویژه ای به امتیازات و نظرات کاربرانی که اپلیکیشن را مورد استفاده قرار میدهند نمایند.

گوگل در تلاش است تا به کاربران کمک کند تا اپلیکیشن های ایمن، باکیفیت، کاربردی و مرتبط را بیابند.

با تمرکز بیشتر بر کیفیت و کارایی اپلیکیشن، موفقیت بیشتری در گوگل پلی عاید شما خواهد شد.

 

https://www.applause.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید