اپلیکیشن آپاپی زندگی هوشمند آپارتمانی

اپلیکیشن آپاپی یک دستیار رایگان برای مدیران ساختماننسخه 1.2.1

4.5 5 0
امتیاز اپریویو
تفکیکی
  • دسته : امور مالی
  • قیمت : رایگان
  • حجم : 3.2 مگابایت
  • اندروید مورد نیاز : 2.3.3 و بالاتر
سازنده : آلما آی تی

اگر مدیر یک ساختمان مسکونی هستید و میخواهید هزینه ها را به راحتی محاسبه نموده و به اطلاع ساکنین برسانید، اپلیکیشن آپاپی دستیار خوبی برای شما خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این برنامه اندرویدی و امکانات مفید آن، ما را در ادامه این نقد و بررسی همراهی کنید.

برنامه مدیریت ساختمان اندروید

 

مهمترین موضوع در مدیریت یک ساختمان مسکونی، رفع ابهام در مورد امور مالی آن است تا همه ساکنین، بطور واضح از هزینه ها اطلاع پیدا کنند. خوشبختانه برنامه فوق این مشکل را حل کرده و امکانات مفیدی را در اختیار مدیر مجتمع مسکونی قرار میدهد. شما با استفاده از آپاپی میتوانید به صورت هوشمند، امور مالی ساختمان را انجام داده و درگیر محاسبات پیچیده آن نشوید.

اولین قدم برای استفاده از این اپلیکیشن اندرویدی، ثبت نام در آن میباشد. هرچند میتوانید به عنوان کاربر مهمان هم از آپاپی استفاده نمایید اما به دلایلی که در ادامه گفته ایم، بهتر است در آن ثبت نام کنید. اطلاعات لازم برای این کار شامل نام ساختمان و مدیر آن، شماره تلفن و نام استان و شهر محل سکونت میشود.

 

نکته : نام کاربری و رمزعبور شما همان شماره تلفن میباشد که میتوانید رمز را از قسمت پروفایل تغییر دهید.

با استفاده از اپلیکیشن آپاپی، زندگی هوشمند آپارتمانی را تجربه کنید.

مدیریت شارژ ساختمان اندروید

 

وارد کردن اطلاعات اولیه برای شروع یک مدیریت هوشمند

حالا که به عنوان مدیر ساختمان وارد آپاپی شدید، باید اطلاعات لازم را در آن به ثبت برسانید. در بخش مدیریت واحدها از اپلیکیشن فوق، میتوانید واحدهای مسکونی ساختمان را به دو روش زیر ثبت کنید:

ایجاد گروهی واحدها : در این قسمت کافی است تعداد واحدها را وارد نموده و دکمه ثبت را لمس کنید. برای هر واحد با مقادیر پیش فرض یک کارت ایجاد میشود که قابل ویرایش میباشد. در لیست واحدها و با لمس دکمه جزئیات هر واحد میتوانید اطلاعات آن و ساکنین را تغییر دهید.

ایجاد واحد جدید : با لمس این دکمه باید اطلاعاتی مثل متراژ، تعداد پارکینگ، تعداد اعضای خانواده و شماره واحد، بلوک و طبقه را وارد کنید. لازم به ذکر است که سه مورد اول در محاسبه هزینه ها تاثیر دارند. بعد از ثبت اطلاعات واحد هم نوبت به وارد کردن مشخصات ساکنین، شماره تلفن و تاریخ شروع سکونت آنها میرسد.

در نهایت لیست واحدها و افراد ساکن در ساختمان از همین بخش قابل مشاهده و ویرایش خواهد بود. همچنین یک ابزار جستجو بر اساس شماره واحد یا نام ساکن هم وجود دارد که برای مدیران مجتمع های مسکونی بزرگ، بسیار مفید است.

 

نکته : در این اپلیکیشن، ساکن به عنوان مستأجر و مالک به عنوان صاحبخانه شناخته میشود.

 

حساب و کتاب دقیق

بعد از ثبت دقیق واحدها و افراد مالک یا ساکن آنها، وقت آن رسیده که به حساب و کتاب امور مالی ساختمان بپردازید. برای این کار چند بخش مجزا در آپاپی وجود دارد که عبارتند از:

مدیریت هزینه ها : در این قسمت میتوانید هزینه جدید را با وارد کردن عنوان و مبلغ آن به ثبت برسانید. علاوه بر این، امکان اختصاص هزینه به گروه ساکنین یا مالکین هم پیش بینی شده است. فرمول تقسیم هزینه نیز شامل موارد زیر میشود:

بر اساس تعداد واحد

بر اساس تعداد اعضای خانواده

بر اساس متراژ

بر اساس تعداد پارکینگ

همچنین شما میتوانید یک شارژ ثابت ماهیانه را برای افراد ساکن یا مالک تعیین کنید. مشاهده لیست کامل هزینه ها در هر دوره با قابلیت ویرایش و حذف، از همین قسمت امکان پذیر میباشد. امکان فیلترسازی این لیست بر اساس گزینه های مختلف نیز وجود دارد. با لمس دکمه نهایی کردن شارژ دوره، هزینه ها بسته میشوند و پیام تسویه حساب برای ساکنین و مالکین ارسال میگردد.

مدیریت درآمدها : ممکن است برخی از هزینه های ساختمان، بنا به دلایل مختلف انجام نشود و مبلغ آنها بازگردد. شما میتوانید این مبالغ را به عنوان درآمد و با توضیح کامل در برنامه فوق ثبت نمایید و به افراد ساختمان برگردانید.

گزارش بدهی و پرداخت : یکی از مهمترین بخش های آپاپی میباشد که در آن میتوانید وضعیت پرداخت هزینه ها و بدهی های ساکنین و مالکین را در آن ببینید. برای خلاصه کردن این فهرست، یک ابزار فیلترسازی پیش بینی شده است و امکان تفکیک بر اساس دوره های مالی نیز وجود دارد. با لمس دکمه دریافت فیش نقدی میتوانید هزینه مربوط به هر فرد را به عنوان پرداخت شده در تاریخ مشخص به ثبت برسانید.

گزارش های مالی : در این قسمت میتوانید کل هزینه ها و درآمدهای ثبت شده در همه دوره ها را با قابلیت فیلترسازی و تفکیک تاریخ مشاهده کنید.

مدیریت چک ها : از آنجا که همه افراد یک ساختمان هزینه ها را به صورت نقدی تسویه نمیکنند، بخشی برای مدیریت چک ها در این اپلیکیشن درنظر گرفته شده است. ثبت چک با وارد کردن اطلاعاتی از قبیل واحد، نام صاحب چک، بانک، وضعیت وصول، مبلغ، تاریخ و شماره چک انجام میشود. پس از آن میتوانید همه چک ها را در یک لیست با امکان فیلترسازی و تفکیک تاریخ ببینید.

 

دانلود برنامه مدیریت ساختمان برای اندروید

 

اطلاع رسانی راحت به همه افراد ساختمان

دیگر زمان چسباندن لیست هزینه ها و سهم هر یک از ساکنین ساختمان به تابلوی اعلانات مجتمع به پایان رسیده است! آپاپی به شما امکان میدهد تا زمان پرداخت هزینه ها یا هر پیام مدیریتی دیگری را به راحتی برای ساکنین و مالکین ارسال کنید. برای این کار باید همه افرادی که در برنامه ثبت شده اند، این اپلیکیشن را نصب و با شماره تلفن خود به عنوان نام کاربری و رمز عبور وارد آن شوند. حالا شما میتوانید در دو بخش زیر، اعلان های مدیریتی را کنترل نمایید:

مدیریت اعلان ها : این قسمت مربوط به نمایش همه پیام هایی میشود که برای تسویه حساب دوره هزینه یا هر موضوع دیگر ارسال کرده اید. ویرایش و حذف اعلان ها، تفکیک بر اساس تاریخ و ارسال پیام دلخواه به صورت دستی، از امکانات این بخش هستند.

پیام های دریافتی : در این قسمت میتوانید پیام هایی که ساکنین و مالکین ساختمان برای شما فرستاده اند را بخوانید.

 

چه امکاناتی در اختیار ساکنین ساختمان قرار میگیرد؟

همانطور که گفتیم مالکین و ساکنین ساختمان برای اطلاع از هزینه ها و بدهی های خود باید با شماره تلفن همراهشان وارد آپاپی شوند. در این صورت محیط اپلیکیشن متفاوت و شامل قسمت های زیر خواهد بود:

صفحه اصلی : در این صفحه مشخصات مالک یا ساکن به همراه آخرین بدهی او نشان داده میشود.

اعلانات : پیام هایی که مدیر به صورت دستی یا خودکار ارسال کرده در این قسمت قابل مشاهده هستند.

صورتحساب آپارتمان : همه هزینه ها و درآمدهای ساختمان در دوره های مختلف، در این بخش به نمایش درمی آیند.

ارتباط با مدیر : از این قسمت برای ارسال پیام به مدیر ساختمان استفاده میشود.

چک ها : فهرست چک هایی که به عنوان تسویه حساب پرداخت شده اند را باید در این بخش مشاهده کرد.

 

نکات قابل ذکر در مورد رابط کاربری

برنامه فوق از لحاظ ظاهری دارای یک قالب گرافیکی یکپارچه و کاربرپسند میباشد که در آن از رنگ های زنده و هماهنگ استفاده شده است. چیدمان مرتب اجزای صفحه و واکنش گرایی در دستگاه های مختلف نیز از دیگر نکات مثبت در رابط کاربری آپاپی هستند. شما میتوانید به راحتی و با مشاهده راهنمای تعاملی این اپلیکیشن، با آن کار کنید هرچند پیچیدگی هایی در آن مشاهده میشود.

 

همانطور که ملاحظه کردید این برنامه اندرویدی دارای امکانات مفیدی برای مدیریت یک مجتمع مسکونی است. استفاده از آپاپی باعث میشود تا محاسبات پیچیده مالی شما را درگیر نکند و همه ساکنین ساختمان، بطور شفاف از هزینه ها و درآمدها اطلاع یابند. اپلیکیشن فوق به صورت کاملا رایگان از کافه بازار قابل دریافت میباشد.

 

دانلود اپلیکیشن اندرویدی آپاپی

 

قابلیت ها و نقاط قوت برنامه

  • قالب گرافیکی یکپارچه و کاربرپسند
  • محاسبه دقیق هزینه ها و سهم هر واحد
  • امکانات جانبی مفید
  • عملکرد مطلوب با کمترین خطای ممکن

نقاط ضعف برنامه

  • پیچیدگی در بعضی از بخش های رابط کاربری
  • وجود خطاهای جزئی در برخی از قسمت ها

 

پیشنهادهای اپریویو برای بهبود برنامه

در تست هایی که بر روی آپاپی انجام شد، عملکرد خوبی از آن در قسمت های مختلف دیدیم هرچند در این میان، خطاهایی هم به چشم خورد. این اپلیکیشن اندرویدی از لحاظ امکانات نیز کامل به نظر میرسد اما برای افزایش کارایی آن، پیشنهادهایی داریم:

  • رفع نواقص جزئی در ثبت و ویرایش اطلاعات
  • ایجاد دسترسی راحت تر به همه بخش ها
  • سازماندهی هوشمندانه تر اطلاعات و ایجاد ارتباط دقیق بین آنها
  • امکان ثبت و ذخیره هزینه با عنوان های ثابت
  • تغییر یا تعریف پیام های مدیریتی
  • قابلیت پاسخگویی به پیام ساکنین
  • و...

ایده پردازی های بیشتر را به تولیدکنندگان این برنامه واگذار میکنیم و امیدواریم پیشرفت آن را در نسخه های بعدی ببینیم.

 

نکته : امکان پرداخت آنلاین هزینه ها و واریز درآمدها از طریق شماره شبا، به نسخه های بعدی اپلیکیشن فوق اضافه خواهد شد

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


اپلیکیشن آپاپی زندگی هوشمند آپارتمانی