اپلیکیشن اکرانا

اکرانا، اپلیکیشنی که علاقه مندان به سینما باید آن را نصب کنندنسخه 1.1.9

امتیاز کاربران
4.67 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی

شما چقدر به دنیای شگفت انگیز سینما علاقه مند هستید؟ آیا میخواهید همیشه از آخرین اخبار سینما و جدیدترین فیلم های روی پرده مطلع شوید؟ اپلیکیشن اکرانا به عنوان یک مجله سینمایی با امکانات مفید، میتواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان به سینما باشد. ما را در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی همراهی کنید. لیست سینماها و فیلم های اکران شده در اولین قدم برای استفاده از همه امکانات برنامه فوق، بهتر است از طریق منوی کناری و گزینه پروفایل، یک حساب کاربری در آن ایجاد نمایید. با وارد کردن شماره تلفن همراه، کد تایید برایتان پیامک میشود تا ثبت نام در اکرانا را انجام دهید. البته باید یک اسم دلخواه هم در این اپلیکیشن اندرویدی وارد کنید که از قسمت پروفایل قابل ویرایش میباشد. نکته : موقع ویرایش نام در اپلیکیشن فوق، میتوانید یک تصویر هم برای پروفایل خود قرار دهید.

اکرانا یک مجله خبری سینمایی با محتوای غنی و امکانات مفید است.
هر آنچه باید از سینما بدانید صفحه اصلی اکرانا از 4 قسمت تشکیل شده که در اولین برگه آن به نام خانه، گزیده ای از محتوای این برنامه به نمایش درمی آید. بخش بندی های این صفحه عبارتند از:
  • اکرانای سینمای ایران (فیلم های روی پرده)
  • سودای سیمرغ 1 و 2 (مسابقه سینمایی سودای سیمرغ)
  • پرفروشترین فیلم های گیشه
  • اخبار روز
  • سینماهای میزبان جشنواره فجر
  • نقدهای برتر
لازم به ذکر است که محتوای برخی از این بخش ها بر اساس مناسبت های سینمایی، متغیر هستند. علاوه بر این در کنار بعضی از قسمت ها، یک دکمه + وجود دارد که با لمس آن میتوانید لیست کاملتر همان بخش را ببینید. نکته : مهمترین اخبار سینما، زمان اکران فیلم ها و اطلاع رسانی برای خرید بلیط در بالای صفحه خانه به نمایش درمی آیند که میتوانید آنها را ورق بزنید. آخرین اخبار سینما در دنیای سینما چه میگذرد؟ اگر از علاقه مندان سرسخت سینما باشید، حتما دوست دارید که از آخرین خبرهای این حوزه مطلع شوید. در اکرانا قسمتی به نام اخبار وجود دارد که عناوین خبری مربوط به سینما را به اطلاع شما میرساند. همه اخبار، سینما و تلویزیون و اخبار جشنواره فیلم فجر، از بخش بندی های این صفحه هستند. در اینجا نیز عناوین مهم خبری در اسلایدر بالای صفحه نشان داده میشوند. با لمس هر عنوان خبری، میتوانید شرح کامل آن را بخوانید. موضوع خبر، زمان انتشار و همچنین تعداد لایک و نظرات کاربران هم در این صفحه قابل مشاهده است. برای ارسال نظر نیز باید دکمه شناور پایین صفحه را لمس کنید که البته نیاز به ثبت نام دارد. نکته : برخی از بخش های قسمت اخبار، بر اساس مناسبت های سینمایی تغییر خواهند کرد. فیلم های جدید را از دست ندهید یکی از بخش های مهم اکرانا، جدول فروش فیلم های سینمایی میباشد. این لیست بر اساس میزان فروش فیلم ها مرتب شده که میتوانید اطلاعات زیر را از آن بدست آورید:
  • عنوان فیلم و نام کارگردان
  • فروش هفتگی و کل
  • تعداد هفته های روی پرده
  • امتیاز
  • تاریخ اکران
اگر به جزئیات بیشتری درباره هر فیلم نیاز دارید، کافی است بر روی آن اشاره کنید. در این صفحه میتوانید تریلر فیلم را مشاهده نموده و اطلاعات دیگری مثل مدت زمان، نام تهیه کننده و سال ساخت را بدست آورید. در سربرگ نیز یک منوی سه نقطه به چشم میخورد که گزینه های میخواهم ببینم، دیدم و پسندیدم در آن وجود دارد که در واقع، قابلیتی شبیه افزودن به علاقه مندی ها هستند. صفحه جزئیات هر فیلم از بخش های دیگری هم تشکیل شده که عبارتند از: اطلاعات : در این برگه میتوانید بازیگران شاخص، خط داستانی، فروش کل و کمپانی پخش کننده فیلم را ببینید. سینماها : لیست سینماهایی که فیلم را اکران میکنند، در این برگه به نمایش درمی آید. با لمس پیکان کوچک، منویی از روز و ساعت پخش نشان داده میشود. اخبار : هر خبری که درباره فیلم منتشر شده باشد، از این برگه قابل دسترس خواهد بود. نقدها : برای مطالعه نقدهایی که درباره فیلم نوشته شده باید وارد این برگه شوید. نظرات : با خواندن نظرات کاربران در مورد فیلم، میتوانید برای دیدن آن تصمیم بهتری بگیرید یا نظر خود را بنویسید. نکته : در جدول فروش فیلم های سینمایی، لیست دیگری بر اساس بیشترین فروش در سال جاری نیز وجود دارد. جدول فروش فیلم های سینمایی برنامه زمانی پخش فیلم در سینماهای سراسر کشور برای اطلاع از ساعت پخش فیلم ها در سینما، راه های زیادی هست اما با استفاده از اکرانا میتوانید سریعترین راه را برای این کار در اختیار داشته باشید. با وارد شدن به چهارمین بخش از این اپلیکیشن، لیستی از سینماهای سراسر کشور را به همراه آدرس و شماره تلفن آنها خواهید دید. اگر میخواهید از برنامه زمانی پخش فیلم ها نیز مطلع شوید، کافی است بر روی مورد دلخواه اشاره کنید. حالا این برنامه زمانی به تفکیک همه روزهای هفته نشان داده میشود. با اشاره بر روی هر فیلم نیز شماره سالنی که در آن پخش خواهد شد، به نمایش درمی آید. نکته : در این قسمت، امکان مشاهده آدرس سینما بر روی نقشه نیز پیش بینی شده که البته باید آن را با اپلیکیشن هایی مثل گوگل مپ باز کنید. سایر بخش ها و امکانات برنامه همانطور که گفتیم، بخشی از محتوای اکرانا شامل نقد فیلم ها میشود. برای دسترسی به آخرین نقدهای منتشر شده باید به انتهای صفحه خانه بروید و میتوانید لیست کامل این نقدها را با لمس دکمه + ببینید. از دیگر بخش های مهم برنامه باید به صفحه پروفایل اشاره کنیم که در آن، فهرست فیلم هایی که دیده اید یا برای دیدن انتخاب کرده اید، به چشم میخورد. نکته : این اپلیکیشن دارای یک ابزار جستجو نیز هست که میتوانید برای یافتن فیلم یا خبر موردنظر خود از آن بهره ببرید. اطلاع از ساعت پخش فیلم ها در سینما نکاتی که باید درباره رابط کاربری برنامه بدانید اکرانا از قالب گرافیکی یکپارچه و کاربرپسندی برخوردار میباشد که با استفاده از ترکیب هوشمندانه رنگ ها و آیکن های یکدست، خلق شده است. علاوه بر این، شما میتوانید بدون هر گونه پیچیدگی در بین بخش های مختلف برنامه فوق جابجا شوید و از امکانات آن استفاده کنید. البته در بعضی جاها بهتر بود که نحوه عملکرد قابلیت ها، بهتر به کاربر مفهوم شود.
اگر میخواهید از لیست سینماها و فیلم های اکران شده یا آخرین اخبار سینما اطلاع داشته باشید، میتوانید از اکرانا کمک بگیرید. این برنامه اندرویدی به صورت کاملا رایگان از کافه بازار قابل دریافت میباشد.
لیست سینماها و فیلم های اکران شده
قابلیت ها و نقاط قوت برنامه
  • محتوای غنی و مفید در حوزه سینما
  • اطلاع رسانی دقیق
  • عملکرد صحیح و بدون خطا در همه بخش ها
  • امکانات جانبی مفید
  • گرافیک زیبا و تجربه کاربری راحت
نقاط ضعف برنامه
  • کمبود برخی از امکانات
پیشنهادهای اپریویو برای بهبود برنامه هرچند اکرانا در همین حد نیز وظیفه خود را به خوبی انجام میدهد و نیاز به امکانات خاص دیگری ندارد اما برای افزایش کارایی این اپلیکیشن اندرویدی، پیشنهاداتی داریم:
  • امکان اشتراک گذاری خبرها یا اطلاعات فیلم و سینما
  • قابلیت افزودن به علاقه مندی ها برای خبرها و تشخیص موارد خوانده شده
  • دسته بندی موضوعی برای اخبار و فیلم ها
  • نمایش محل سینما بر روی نقشه در داخل برنامه
  • امکان رزرو بلیط
  • مشاهده سینماهای اطراف من
  • فیلتر کردن لیست سینماها بر اساس شهر
  • و...
البته شاید برخی از این امکانات در برنامه توسعه اپلیکیشن فوق جایی نداشته باشند اما امیدواریم گروه "فناوری اطلاعات پارسا قشم"، ایده پردازی های بیشتری در آن انجام دهند.

اکرانا

اکرانا، اپلیکیشنی که علاقه مندان به سینما باید آن را نصب کنند

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


نظرات کاربران

  1. avatar
    محمد رضا 5
    برنامه خوبیه محتواش باید بروز تر بشه ممنون بابت معرفی

    به این نظر پاسخ دهید
دانلود اپلیکیشن اندرویدی اکرانا