سایت بازی‌های ایرانی و منطقه منا

بازی‌نگار: سایت بازی‌های ایرانی و منطقه منا

سایتی که جدیدترین اخبار و بررسی بازی‌های ایرانی را پوشش دهد، تصاویر و ویدئوهای این بازی‌ها را منتشر کرده و شرکت‌های بازی‌سازی ایران و کشورهای منطقه را معرفی نماید، نمونه مشابه کم دارد. معرفی بازی‌های ایرانی و منطقه منا (MENA Region) تمرکز اصلی سایت بازی‌نگار است که در این مقاله نگاهی به ویژگی‌های متنوع این رسانه می‌اندازیم و با بخش‌های مختلف آن بیشتر آشنا می‌شویم.

 

در صفحه درباره بازی‌نگار این رسانه خود را چنین معرفی کرده:

بازی‌نگار پایگاه خبری، تحلیلی و اطلاع‌رسانی بازی‌های ایرانی و بازی‌های منطقه منا است. عدم وجود پایگاه اطلاعاتی جامع جهت بررسی بازیهای رایانه‌ای/ویدئویی این مناطق و پراکندگی آن‌ها در سایت‌های مختلف لاتین ما را بر آن داشت تا این سامانه را راه‌اندازی کنیم و از این طریق هم بازی‌های ایرانی را به دنیا معرفی و هم بازی‌های این منطقه را گردآوری کنیم. امیدواریم این وب‌سایت قدم کوچکی در اعتلای هنر گیم و بازی‌های رایانه‌ای بردارد و برای پژوهشگران و فعالان این عرصه سودمند باشد.

 

بخش‌های مختلف سایت بازی‌نگار:

  • اخبار بازی‌های منطقه
  • نقد و بررسی بازی‌ها
  • فهرست بازی‌های ایرانی و منطقه منا
  • مصاحبه با بازی‌سازان
  • معرفی شرکت‌های بازی‌سازی
  • گزارش از رویدادها
  • مقالات متنوع (مقالات مرتبط با صنعت بازی، معرفی بازی و …)
  • ویدئو و تریلر بازی‌های جدید
  • راهنمای ویدئویی بازی‌ها
  • استریم جدیدترین بازی‌های ایرانی
  • صفحه پروفایل شامل اطلاعات هر بازی

 

تنوع فعالیت‌های سایت بالاست و اگر بخواهید با بهترین بازی‌های ایرانی از جمله بازی‌های موبایلی، کامپیوتری و کنسولی بیشتر آشنا شوید، بهترین مرجع در میان سایت‌های بازی که همه را یکجا جمع‌آوری کرده و به شما ارائه دهد، بازی‌نگار است. در ادامه هر یک از بخش‌های سایت را خدمتتان معرفی می‌کنیم.

 

 

اخبار بازیهای ایرانی و منطقه منا

سایت‌های زیادی درباره بازی‌های ویدئویی وجود دارند که اخبار این حوزه را اطلاع‌رسانی می‌کنند؛ ولی نبود یک مرجع تخصصی که صرفاً تمرکز خود را بر روی اخبار بازی‌های ایرانی قرار دهد، احساس می‌شد. در سایت‌های دیگر اخبار به‌صورت پراکنده به مخاطب می‌رسد و مستمر و بروز نیست. بازی‌نگار با رصد دقیق تمامی منابع موجود و ارتباط‌گیری با بازی‌سازان داخلی، این کمبود را جبران نموده و سعی دارد در کمترین زمان ممکن همه خبرهای مهم را به دست مخاطبان برساند.

 

اخباری که در این سایت پوشش داده می‌شود شامل اخبار بازی‌های ایرانی و اخبار بازی‌های منطقه منا است. منطقه منا شامل ۲۷ کشور از غرب آسیا و شمال آفریقا است. تعدادی از کشورهای این منطقه در زمینه بازی‌سازی کارنامه موفقی دارند، از جمله کشور ترکیه که چندین بازی مطرح در سطح بین‌المللی بر روی پلتفرم‌های مختلف منتشر کرده است، اما شاید کمتر به مخاطبان بازی‌های ویدئویی که تعدادشان کم هم نیست معرفی شده باشند. هدف بازی‌نگار در وهله اول پوشش اخبار این منطقه و بازی‌های ایرانی به زبان فارسی برای مخاطبان داخلی است و قصد دارد در آینده به زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی این اخبار را در سطح وسیع‌تری پخش کند و به یک مرجع تخصصی در این زمینه تبدیل شود.

 

نقد و بررسی بازیها

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سایت بخش نقد و بررسی آن است که مطالب مفصلی از جدیدترین بازی‌های منتشر شده و بهترین بازی‌هایی که در گذشته عرضه شده بودند را بررسی می‌کند. بسیاری از گیمرها سراغ هر بازی‌ای نمی‌روند تا از کیفیت آن مطمئن شوند. یکی از راه‌های شناخت بازی‌های با کیفیت، مطالعه نقد و بررسی‌های تخصصی است. بازی‌نگار تابحال تعداد مناسبی از بازی‌های ایرانی و در مواردی بازی‌های منطقه منا را مورد نقد و بررسی قرار داده است. نقدها شامل بررسی گیم‌پلی و روند بازی، داستان و فضای بازی، گرافیک و صداگذاری، نوآوری‌های بازی، ایرادات (باگ‌های) مشاهده شده و بعضی موارد دیگر است که حتی در مواردی از ۳۰۰۰ کلمه بیشتر بوده و نشان‌دهنده تخصصی بودن و کامل بودن این مطالب است. در پایان نقد، بازی‌نگار امتیازی را به آن بازی اعطا می‌کند که از طرف منتقد و نویسنده آن مشخص می‌شود. برای تعدادی از بررسی‌ها، ویدئوی مختصری تهیه می‌شود که خلاصه‌ای از نقد و بررسی را به همراه بخش‌های متنوع بازی نمایش می‌دهد.

 

 

فهرست بازیها

بازی‌نگار در دو صفحه مجزا بازی‌های ایرانی و بازی‌های منطقه منا را معرفی می‌کند. در این صفحات به ترتیب از جدیدترین به قدیمی‌ترین بازی‌ها فهرست شده‌اند و برای هر بازی چند خط توضیح مختصر دیده می‌شود. اطلاعاتی از جمله پلتفرم، توسعه دهنده، ناشر و ژانر بازی دیگر جزئیات قابل مشاهده در این صفحه است. در ستون کناری نیز بهترین بازی‌ها بر اساس امتیاز منتقدین نمایش داده می‌شود. اگر روی هرکدام از بازی‌ها کلیک کنید وارد صفحه پروفایل ویژه هر بازی می‌شوید که جزئیات بیشتری از آن بازی را ارائه می‌دهد. شناسنامه مشخصات بیشتری شامل سال انتشار، کشور سازنده، زمینه‌های بازی، رده سنی و لینک‌های دانلود و خرید را در اختیار مخاطب می‌گذارد. در صفحه پروفایل تمامی مطالب مرتبط با آن بازی نمایش داده می‌شوند و برای دیدن تصاویر و اسکرین‌شات‌های بازی نیز می‌توان وارد بخش مربوطه از طریق منوی بالایی شد.

 

مصاحبه با بازیسازان

معرفی شرکت‌های بازی‌سازی و بازی‌سازان ایرانی به صورت مستمر انجام می‌شود تا مخاطبان با آن‌ها بیشتر آشنا شوند. در ابتدای مصاحبه بخشی از سوابق بازی‌ساز معرفی می‌شود و در ادامه در قالب سوال و جواب، جدیدترین اتفاقات و حواشی پیرامون فعالیت‌های بازی‌ساز را می‌خوانید. بازی‌نگار در نظر دارد به مرور انواع شرکت‌های بازی‌سازی کوچک و بزرگ منطقه را برای بینندگان سایت معرفی کند. گاهی با بازی‌سازان در صفحه اجتماعی اینستاگرام از طریق پخش زنده گفتگو می‌کند تا علاوه بر معرفی خود، به سوالات مخاطبان سایت پاسخ دهند. در این مصاحبه‌ها بازی‌های در حال ساخت و پروژه‌های آینده بازی‌ساز از زبان خودش معرفی می‌شود.

 

 

گزارش از رویدادها

بخشی از اخبار مرتبط با رویدادهای داخلی و خارجی است که از نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و جشنواره‌ها گرفته تا رویدادهای آموزشی و ... را اطلاع‌رسانی می‌کند. همچنین بخشی از مقالات سایت به صورت تفصیلی جزئیات مربوط به برگزاری این رویدادها را جمع‌آوری کرده و در قالب مقاله‌ای مفصل ارائه داده است. از جمله مقاله مربوط به گزارشی از چهار دوره جشنواره IMGA منطقه منا. در این مقاله علاوه بر معرفی جشنواره و اهداف آن، گزارشی از دوره‌های مختلف برگزار شده تا امروز به تفکیک هر سال و بازی‌ها و کشورهای شرکت کننده نگارش شده است.

 

ویدئو و تریلر بازیهای جدید

تریلر جدیدترین بازی‌های ایرانی و منطقه بخش جذاب دیگر بازی‌نگار است. ویدئوها با کیفیت بالا در سایت قرار می‌گیرند و بعضی از ویدئوها به صورت اختصاصی از طرف سایت تهیه می‌شوند. مثلاً اخیراً ویدئوی مقایسه دو بازی سفیر عشق و مختار: فصل قیام در بازی‌نگار قابل مشاهده است. از دیگر ویدئوهای اختصصای این سایت می‌توان به راهنمای قدم به قدم بازی‌ها (با عنوان سیر تا پیاز) اشاره کرد که کمک می‌کند بازیکن راه حل معماهای بازی را پیدا کند. همچنین بازی‌نگار به صورت هفتگی به استریم بازی‌های مطرح جدید یا قدیمی از طریق دو سامانه آپارات و یوتیوب می‌پردازد.

 

مقالات متنوع

مقالات تخصصی دیگری نیز در موضوعاتی از جمله معرفی بازی‌های آینده، معرفی شرکت‌های بازی‌سازی، آشنایی با سخت افزار و مقالات آموزشی بازی‌سازی و ... که همگی در راستای تکمیل اطلاع‌رسانی و محتوای سایت و تبدیل آن به یک مرجع کامل از بازی‌های ایرانی (و منطقه منا) نگارش می‌شوند.

 

می‌توانید از طریق آدرس https://bazinegar.ir به این سایت دسترسی پیدا کنید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید