خودرو یکی از وسایلیه که به صورت مستمر و منظم به مراقبت نیاز داره. به موقع باید روغنش رو عوض کنی و وضعیت قطعات مختلفش رو چک کنی تا به خوبی کار کنه.
معمولاً خدماتدهندگان خودرو مانند اتوسرویسها، تعویض روغنیها یا مکانیکها مشتریان ثابتی دارن که به صورت دورهای به اونا مراجعه میکنن.
تو این نقد و بررسی میخوام تو رو با اپلیکیشنی آشنا کنم که امکانات مختلفی برای ارتباط با مشتریان در اختیار خدماتدهندگان خودرو قرار داده، پس با من همراه باش.
رابط و تجربه کاربری
کلیه استانداردها در طراحی این اپلیکیشن مد نظر قرار داده شده و میشه گفت ظاهر حرفهای و کاربرپسندی داره. از اونجایی که مخاطبین این اپلیکیشن افرادی هستن که ممکنه اطلاعات زیادی از دنیای موبایل و اپلیکیشنها نداشته باشن، سعی شده تا تمامی بخشها در نهایت سادگی طراحی بشه تا کار با اونا راحت باشه.
ثبت سرویس
بعد از اینکه با شماره موبایت تو اپلیکیشن "آچارچک" ثبت نام کردی و اطلاعات مربوط به پروفایلت رو وارد کرد، باید سرویسها و خدماتی رو که ارائه میدی، انتخاب کنی. البته از بخش پروفایل هم امکان ویرایش سرویسها وجود داره.
این سرویسها زمانی که میخوای برای مشتریانت ثبت سرویس کنی، بهت نمایش داده میشن.
ثبت مشتری
هر بار که مشتری جدیدی بهت مراجعه میکنه، اطلاعات مشتری از قبیل نام، نام خانوادگی، شماره موبایل، نام نوع خودرو، پلاک و نوع موتور رو وارد کن. مشتریها هنگام ثبت سرویس جدید بهت نمایش داده میشن.
البته بهتر بود امکان ثبت بیش از یک خودرو برای هر مشتری هم وجود داشته باشه.
کلیه مشتریهای ثبت شده در اپلیکیشن آچارچک، در قسمت "مشتریان" نمایش داده میشن و میتونی بر اساس پارامترهای مختلف جستجو انجام بدی.
ثبت سرویس برای مشتری
به محض اینکه سرویس خودروی مشتری تموم شد، اپلیکیشن رو باز کن و جزئیات دقیق مربوط به سرویس مانند تاریخ انجام سرویس، تاریخ مراجعه بعدی و ... رو وارد کن. همینجا باید مشخص کنی که پیامک یادآوری چند روز بعد برای مشتری ارسال بشه.
در بخش "سرویسها" کلیه سرویسهای انجام شده برای مشتریان نمایش داده میشه و با زدن دکمه سه نقطه میتونی اطلاعات سرویس و سایر سرویسهای انجام شده برای اون مشتری رو هم ببینی.
پیشنهاد میشه امکان فیلتر کردن سرویسهای انجام شده بر اساس سرویسهای تعریف شده هم وجود داشته باشه. یعنی بتونی ببینی سرویس تعویض روغن برای کدوم مشتریها انجام شده و ...
امور پیامکی
پیامک راه ارتباطی اپلیکیشن آچارچک با مشتریان هست. در صفحه خانه بخشی به نام "امور پیامکی" وجود داره و اونجا میتونی متن پیامک رو بنویسی، هزینه ارسالش رو مشاهده کنید و پیامک رو برای مشتریان خودت ارسال کنی.
پیامکها هم انواع مختلفی دارن. پیامک گروهی، سرویس، یادآوری و ...
گزارش پیامکهای ارسالی هم نمایش داده میشه. شایان ذکره که باید برای ارسال پیامک هزینه پرداخت کنی. برای این کار "خرید اعتبار" رو بزن و بسته موردنظرت رو خریداری کن.
البته بهتر بود امکان شخصیسازی کلیه پیامکها هم وجود داشته باشه و بشه یه پیامک خاص رو به مشتریان خاصی ارسال کرد. در حال حاضر میتونی پیامک تکی هم ارسال کنی.
اپلیکیشن آچارچک نسخه دیگهای به نام "آچارچک من" داره که مخصوص مشتریهاست. به کمک این اپلیکیشن مشتریها قادر به مشاهده کلیه سرویسهای انجام شده برای خودروشون هستن و میتونن تاریخ مراجعههای بعدی رو هم ببینن.
البته الزامی نیست مشتریان حتماً این نسخه رو داشته باشن، چرا که پیامک در هر صورت برای مشتری ارسال میشه.
با اپلیکیشن آچارچک دیگه نیازی به دفترچه سرویس خودرو نداری و کلیه سرویسهای موردنیاز از طریق پیامک بهت اطلاعرسانی میشه.
البته "آچارچک من" نسخه مجازی دفترچه سرویس خودرو هست و میتونی برای داشتن نظم بیشتر در انجام سرویسهای خودرو ازش کمک بگیری.
آچارچک اولین اپلیکیشن تخصصی سرویسهای دورهای خودرو در ایرانه. خبر خوب اینکه به جز نسخه اندروید، نسخه دستکاپ و وب اپلیکیشن اون هم در دسترسه و کلیه اطلاعات هم در تمامی نسخه همگامسازی میشه.
این اپلیکیشن رایگان را دانلود کن و از متدهای روز دنیا برای ارتباط با مشتریانت بهرهمند شو.
ویدیوشات کوتاهی از اپلیکیشن "آچارچک"