بهلینک

با به‌لینک می توانید در بیو اینستاگرام خود چند لینک درج نمایید

فعالیت کسب‌وکارهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی و مخصوصاً اینستاگرام هرروزه بیشتر و پررنگ‌تر از گذشته می‌شود. دلیل این شرایط نیز به محبوبیت بسیار زیاد این شبکه اجتماعی در بین کاربران از اقشار و رده‌های سنی مختلف باز می‌گردد.

 

کسب‌و‌کار آنلاین با شیوع ویروس کرونا بیش از پیش مورد استقبال عموم قرار گرفت، این در حالی است که بسیاری از کسب‌و‌کارها به حضور و فعالیت در اینستاگرام بسنده کرده‌اند و وب‌سایتی برای معرفی و فروش محصولات و خدمات خود ندارند.

 

از سوی دیگر تبلیغات در اینستاگرام نیز به شدت رونق گرفته و بسیاری از کسب‌و‌کارها از اینفلوئنسرها برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات خود کمک می‌گیرند.

اما برای آنکه حداکثر بازدهی را از تبلیغات خود داشته باشید، باید پیج اینستاگرام خود را نیز مطابق استانداردهای معمول بهینه کنید.

پیشنهاد می کنیم که با مراجعه به وب‌سایت فرادرس، آموزش‌های مفید و کاربردی متعددی در خصوص دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات و برندسازی و غیره ببینید.

 

بایوی اینستاگرام، امکانی برای معرفی کسب‌و‌کارتان

بایو اولین چیزی است که مخاطب به محض ورود به پیج اینستاگرام شما مشاهده می‌کند، از این رو لازم است با رعایت برخی اصول، تاثیر اولیه خوبی روی مخاطب‌تان بگذارید. وب‌سایت کاپریلا یکی از مطالب خود را به آموزش نوشتن بیو اینستاگرام اختصاص داده و می‌توانید از راهکارهای پیشنهادی این وب‌سایت استفاده کنید.

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام از نظر نمایش لینک در پست‌ها و همچنین بایو محدودیت‌هایی دارد و نمی‌توان به کپشن پست‌های خود لینک قابل کلیک اضافه کرد. از سوی دیگر قرار دادن تنها یک لینک در قسمت بایوی اینستاگرام امکان‌پذیر است. پس چگونه می‌توان این محدودیت را کنار زد و لینک‌ها را به مخاطبین نمایش داد؟

 

بِهلینک: راه چاره برای لینک‌دهی دلخواه در اینستاگرام

خوشبختانه بِهلینک راه چاره‌ای برای این محدودیت اینستاگرام اندیشیده است و شما می‌توانید از این وب‌سایت برای نمایش بی‌شمار لینک در بایوی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان استفاده کنید.

در واقع بِهلینک راهی برای معرفی کسب‌و‌کارتان است که در مدیریت بهتر راه‌های تماس با مشتریان نیز به شما یاری می‌رساند و روشی کارآمد برای قرار دادن چند لینک در بایوی اینستاگرام تلقی می‌شود.

 

مخاطب تنها با کلیک روی لینکی که توسط بِهلینک ساخته شده، وارد صفحه‌ای می‌شود که در آن تمامی لینک‌های کاربردی مانند لینک سایر شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و همچنین سوالات متداول کاربران نمایش داده می‌شود.

به این ترتیب لینک‌ها نظم بیشتری پیدا کرده و کاربر قادر خواهد بود تمامی اطلاعات مربوط به کسب‌و‌کارتان را به صورت کاملاً منظم و سازمان‌دهی‌شده مشاهده نماید.

 

همچنین می‌توانید لینک‌های مربوط به پست‌های اخیر خود را نیز در بِهلینک ثبت نمایید و از این طریق کاربران را به صفحات مربوطه هدایت کنید.

 

مراحل ساخت لینک در بِهلینک

روند ساخت لینک در وی‌سایت بِهلینک بسیار ساده است و در عرض چند دقیقه می‌توانید لینک خود را بسازید.

 

مرحله اول: باز کردن وب‌سایت بِهلینک

اول از همه باید با استفاده از مرورگر گوشی یا لپ‌تاپ‌تان وب‌سایت بِهلینک را باز کنید. برای این کار کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

https://behl.ink

 

 

مرحله دوم: ثبت نام در وب‌سایت بِهلینک

در این مرحله باید دکمه ثبت نام در منوی اصلی وب‌سایت را بزنید. با این کار فرمی به شما نمایش داده می‌شود. کافی است نام، آدرس ایمیل و رمز موردنظرتان را وارد کرده و دکمه ثبت نام را بزنید.

درصورتی که قبلاً در وب‌سایت بِهلینک ثبت نام کرده‌اید، دکمه ورود را زده و با ایمیل و رمز عبورتان وارد حساب کاربری شوید.

 

مرحله سوم: ایجاد بِهلینک

پس از ثبت نام و ورود در وب‌سایت، لیست بِهلینک‌های ساخته‌شده‌تان نمایش داده می‌شود و درصورتی‌که اولین بار است از این سرویس استفاده می‌کنید، این فهرست خالی خواهد بود.

حال باید دکمه "ایجاد بِهلینک" را بزنید.

فرمی مطابق تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد. شناسه بِهلینک که حتماً باید به انگلیسی نوشته شود، در لینک نهایی بِهلینک نمایش داده می‌شود و باید نام خودتان یا کسب‌و‌کارتان را در این قسمت وارد کنید.

فیلد بعدی عنوان صفحه است و می‌توانید آن‌را به فارسی نیز بنویسید. سعی کنید از عناوین گویا و مرتبط برای این قسمت استفاده کنید. چرا که اولین چیزی که کاربر با باز کردن لینک مشاهده می‌کند، قسمت عنوان می‌باشد.

 

فیلد بعدی که بایو نام دارد، برای نوشتن توضیحات تکمیلی در مورد خودتان یا کسب‌و‌کارتان مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که بایوی اینستاگرام محدودیت کاراکتر دارد و می‌توانید از این قابلیت بِهلینک برای شرح محصولات یا خدمات خود کمک بگیرید.

 

پس از پر کردن فرم، دکمه "ساخت بِهلینک و رفتن به مرحله بعد" را بزنید.

 

مرحله چهارم: افزودن بخش‌های مختلف به صفحه

در این مرحله می‌توانید بخش‌های مختلف را به صفحه اضافه کرده یا اطلاعات ثبت‌شده را ویرایش کنید. حال به شرح هریک از این قسمت‌ها می‌پردازیم:

تنظیمات اصلی:

این قسمت درواقع همان اطلاعاتی است که در مرحله قبل وارد کرده‌اید و می‌توانید آنها را ویرایش نمایید.

 

افزودن/ویرایش اطلاعات تماس:

برای آنکه مخاطبین‌تان راحت‌تر بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند، تمامی اطلاعات تماس خود از آیدی تلگرام گرفته تا ایمیل و شماره تماس را وارد کنید. با کلیک روی لینک‌های تماس، اپلیکیشن مربوطه روی گوشی کاربر باز می‌شود و به این ترتیب دسترسی کاربر به شما نیز ساده‌تر خواهد شد.

 

افزودن/ویرایش لینک‌ها:

این قسمت درواقع مهم‌ترین بخش از بِهلینک به شمار می‌رود. شما می‌توانید تمامی لینک‌های موردنظر خود را در این قسمت درج کنید. لینک صفحه محصولات، لینک پست‌ها، لینک شبکه‌های اجتماعی، لینک صفحات فرود مختلف و ...

افزودن/ویرایش سوالات رایج:

اگر صاحب فروشگاه آنلاین باشید، به خوبی می‌دانید که مشتریان سوالات بسیار زیادی در حین خرید دارند و برای اینکه در زمان خود و آنها صرفه‌جویی شود، بهتر است تمامی سوالات احتمالی مشتریان را در بخش "سوالات رایج" نمایش دهید. به این ترتیب مخاطبین شما در اسرع وقت خواهند توانست پاسخ سوالاتی را که ذهن‌شان را درگیر کرده، پیدا کنند.

این بخش برای کسب‌و‌کارهایی که در حال ارائه خدمات به افراد، سازمان‌ها و سایر مشاغل هستند نیز بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

برای نمونه می‌تواند روال ثبت سفارش، مرجوع و ... را در این قسمت قرار دهید.

 

افزودن/ویرایش متن و توضیحات:

این بخش نیز برای درج اطلاعات تکمیلی در مورد کسب‌و‌کار است. برای نمونه ساعت کاری، معرفی خدمات و ...

 

افزودن/ویرایش آدرس و مسیریابی:

درصورتی که امکان مراجعه حضوری مشتریان به محل کارتان نیز وجود دارد، حتماً اطلاعات این قسمت را تکمیل کنید.

در نهایت دکمه "ذخیره و ساخت بِهلینک" را بزنید.

 

مشاهده/ویرایش/حذف بِهلینک‌ها

پس از ثبت اولین بِهلینک، این لینک در لیست بِهلینک‌ها نمایش داده می‌شود و می‌توانید با کلیک روی دکمه‌های مربوطه، اقدام به ویرایش یا حذف بِهلینک موردنظر کنید.

با زدن دکمه مشاهده نیز صفحه‌ فرودی را که توسط بِهلینک برای کسب‌و‌کارتان ساخته شده، مشاهده خواهید کرد.

 

مرحله پنجم: افزودن بِهلینک به بایوی اینستاگرام

حال که بِهلینک خود را ساختید باید آن‌را به بایوی اینستاگرام خود اضافه کنید تا مشتریان با کلیک روی آن به صفحه فرودتان هدایت شوند. برای این کار به ترتیب زیر اقدام کنید:

گام اول: وارد پنل کاربری بِهلینک‌ شده و روی دکمه "مشاهده" مربوط به لینک موردنظرتان کلیک کنید.

سپس لینک را از قسمت نوار آدرس مرورگر کپی کنید.

گام دوم: وارد پروفایل اینستاگرام شوید.

گام سوم: دکمه "Edit Profile" را بزنید.

گام چهارم: لینکی را که کپی کرده بودید، در قسمت "Website" الصاق نموده و در نهایت اطلاعات را ذخیره کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، لینک بِهلینک به بایوی شما اضافه می‌شود و کاربران با کلیک روی آن می‌توانند تمامی لینک‌های ساخته شده را مشاهده کرده و روی هریک از آنها کلیک کنند.

به کمک بِهلینک، مشتریان شما هیچ لینکی را از دست نخواهند داد و به راحتی با شما در ارتباط خواهند بود.

 

اینها را هم بخوانید