تشخیص مشکلات قلبی

با داشتن چه علائمی، تپش قلب را باید جدی گرفت؟

تپش قلب از نکات مهم در تشخیص سلامت قلب شما است که باید توسط دکتر فوق تخصص داخلی این مساله تشخیص داده شود؛ این متخصصان آماده به خدمت، در زمینه تشخیص مشکلات قلبی می باشند. در ادامه علائم و دلایل تپش قلب را بررسی میکنیم.

 

تپش قلب در تشخیص سلامتی افراد

یک قلب سالم، باید دارای ثبات و نظم کارکردی درستی باشد که طبق اصول علمی، میزان ضربان منظم قلب در سنین مختلف مشخص شده که فوق تخصص داخلی با توجه به علوم، سلامت قلب افراد را با جنسیت مختلف در سنین متفاوت تشخیص می‌ دهد.

ضربان یک قلب در صحت کامل نباید نه بیشتر و نه کمتر از از ریتم ‌های در حالت نرمال خود کار کند و اختلال در عملکرد تپش قلب معمولاً با درد، احساس فشار در قفسه سینه و تنگی نفس همراه است. در صورت بروز این علائم با تپش نامیزان قلب خصوصاً در سنین بالا نیاز است که پیگیری های لازم با مراجعه به دکتر فوق تخصص داخلی صورت گیرد.

 

در جهان و در کشور ما مرگ و میرهای ناشی از ایجاد اختلال در عملکرد قلب بسیار بالا بوده و به طور معمول در رده های نخست قرار دارد. مهم ترین عامل در کارکرد غیر طبیعی قلب، فشارهای روحی و روانی زندگی است که تاثیر بسزایی در ناراحتی ها و مشکلات قلبی دارد. ریتم های نامنظم قلب با عنوان آریتمی شناخته شده هستند که باید به طور جدی و تخصصی مورد معاینه قرار گیرند.

با توجه به اهمیت مشکلات قلبی در سلامت افراد جامعه که مهمترین آنها سکته قلبی است، میتوانید به پزشکان متخصص در سراسر کشور مانند فوق تخصص داخلی تهران مراجعه نمایید.

 

دلایل بالا رفتن تپش قلب

با توجه به اهمیت قلب به عنوان یکی از اعضای مهم بدن در سلامت افراد نیاز به شکل گیری تخصص های لازم در این زمینه است که فوق تخصص داخلی تهران از جمله این فوق تخصص های مهم در کشور بوده که به طور جدی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

 

ما در این قسمت به چند مورد از موارد مهم دلایل بالا رفتن تپش قلب اشاره می کنیم:

  • فشارهای عصبی، روحی و روانی
  • استرس‌ و اضطراب ها و دیگر اختلالات عصبی
  • تپش ‌های نامنظم قلب یا همان آریتمی
  • مشکلات قلبی رایج از جمله بسته شدن رگ ‌های عروقی و خون رسانی و گشاد شدن دریچه قلب
  • اعتیاد به مشروبات الکلی، انواع مواد مخدر و سیگار
  • عوارض استفاده از بسیاری داروها
  • انجام ورزش‌ ها و فعالیت های تند و سنگین
  • مشکلات هورمونی

این عوامل و بسیاری از عوامل شناخته شده و ناشناخته دیگر باعث ایجاد ضربان قلب نامنظم شما هستند که اگر این ضربان ها همراه با درد، سنگینی قفسه سینه و بالا رفتن فشار، عرق کردن بیش از اندازه، سرگیجه، خصوصاً در افراد مسن باشند، باید با مراجعه حضوری به دکتر فوق تخصص داخلی به طور جدی بررسی شوند که از جمله این متخصصان و فوق تخصصان مهم در معاینات قلبی و عروقی کشور، فوق تخصص داخلی تهران است.

یکی از نکاتی که باید در جهت اهمیت فوق تخصص داخلی تهران در نظر گرفت این است که دغدغه زندگی در پایتخت، فشار روحی و عصبی بسیاری به افراد تحمیل می کند و مراجعه افراد از شهرها و استان های دیگر کشور به متخصصان و فوق تخصص ها در شهر تهران، اهمیت وجود فوق تخصص داخلی تهران را دو چندان کرده است.

 

بررسی و معاینات قلبی

این سوال پیش می‌آید که آیا در اثر هر تپش نامنظم قلبی باید به پزشک متخصص قلب و عروق در این زمینه مراجعه کرد؟ در پاسخ باید گفت، بله؛ خصوصاً اگر سابقه مشکلات قلبی داشته یا سن شما بالا بوده یا اینکه تپش های نامنظم در شما همراه با علائم هشداردهنده دیگر است.

در هر صورت اگر این ضربان های قلبی نامنظم تداوم داشته و آزاردهنده باشند نیاز به بررسی ها و معاینات لازم دارند؛ پس مراقب باشید که موضوع ضربان نامنظم قلب خود را جدی بگیرید، مگر در مواردی که ممکن است عادی به نظر برسند؛ مثل پیاده روی های تند یا انجام فعالیت های تحرک زا و شرایطی که شما دچار شوک های ترسناک می ‌شوید.

با تمام این اوصاف شما حتی در اثر دویدن، نباید دچار تپش قلب همراه با درد، یا تنگی نفس و احساس فشار در قفسه سینه به شکل جدی شوید. اگر به نظرتان این موارد غیرطبیعی به نظر می رسد؛ مراجعه به یک دکتر فوق تخصص داخلی را جدی بگیرید و اگر ساکن شهر تهران هستید به فوق تخصص داخلی تهران برای معاینات لازم مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

مشخصات افراد متخصص و فوق تخصص داخلی تهران با جزئیات کامل در اپلیکیشن 24 ساعته برای ارائه خدمات لازم در زمینه مشکلات قلبی، از جمله تشخیص تپش نامنظم قلبی است که در این نرم افزار شما قادر به گرفتن نوبت به صورت آنلاین بوده و همچنین با توجه به فرصتی که در اختیار دارید، می توانید پزشک متخصص موردنظر خود را در این برنامه انتخاب کنید.

پیشنهاد و تاکید ما به شما به طور ویژه این است که تپش های نامنظم قلب خود را جدی بگیرید و سعی کنید عواملی را که در ایجاد ضربان نامنظم قلب شما تاثیر گذاشته و علائمی که دارید را حتماً با پزشک خود در میان بگذارید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید