فانوس ، حسابداری شخصی و مدیریت مالی

با فانوس دخل و خرج های خود را زیر نظر بگیریدنسخه 1.3.2

امتیاز کاربران
4.67 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
  • دسته : امور مالی
  • قیمت : رایگان
  • حجم : ۱۲٫۶ مگابایت
دریافت برنامه/بازی فانوس ، حسابداری شخصی و مدیریت مالی از بازار سازنده : ارتباط فردا

دخل و خرج های روزانه به قدری زیاد است که گاهی اوقات حساب آنها از دستمان در میرود و به یک دستیار نیاز پیدا میکنیم.

اپلیکیشن های حسابداری شخصی دستیار کمکی ما برای کنترل امور مالی هستند و در این نقد و بررسی قصد داریم شما را با یک برنامه کاربردی و رایگان به نام فانوس آشنا کنیم.

 

رابط کاربری اپلیکیشن از کیفیت خوبی برخوردار است و تمامی جزئیات از انتخاب رنگ گرفته تا چیدمان بخش های مختلف و انتخاب فونت ها در آن رعایت شده است.

 

یک رمز برای ورود به اپلیکیشن تعیین کنید

ثبت نام در اپلیکیشن فانوس از طریق شماره موبایل انجام میشود و باید کد تایید ارسال شده از طریق پیامک را وارد کرده و یک رمز عبور برای ورود به برنامه تعیین کنید.

این مورد برای امنیت بیشتر اطلاعات و تراکنش ها ضروری است و جلوی دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات را نیز میگیرد.

 

 

دارایی های خود را ببینید

با لمس آیکون سمت راست از منوی پایینی اپلیکیشن، یک نمودار دایره ای از دارایی های خود را مشاهده میکنید.

ارزش کل دارایی های شما نیز در بالای صفحه نمایش داده میشود. ارزش دارایی نسبت به ماه قبل نیز به شما نشان داده میشود و میتوانید میزان افزایش یا کاهش دارایی های خود را مورد سنجش قرار دهید.

دارایی ها به بخش های مختلفی دسته بندی شده اند و با زدن دکمه + و انتخاب دسته بندی، فرمی متناسب با انتخاب شما نمایش داده میشود و میتوانید اطلاعات تکمیلی مربوط به دارایی را ثبت کنید.

 

 

برای مثال در صورت انتخاب گزینه "حساب بانکی"، فرمی برای انتخاب بانک یا موسسه اعتباری، وارد کردن نام و شماره حساب، شماره کارت و موجودی به شما نمایش داده میشود.

 

 

دارایی های خود را به صورت خودکار بروز کنید

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی اپلیکیشن، بروزرسانی ارزش دارایی هاست. اپلیکیشن فانوس هر روز ساعت 5 عصر به طور خودکار ارزش دارایی هایی مانند طلا، ارز، سهام و ... را با توجه به قیمت روز بروز میکند.

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، در بخش دارایی ها، کل دارایی های شما در قالب یک نمودار دایره ای نمایش داده میشود و با زدن/برداشتن تیک کنار هریک از دارایی ها میتوانید آنها را به نمودار اضافه/حذف کنید.

 

درصد هریک از دارایی ها نیز در نمودار و کنار نام آنها نمایش داده میشود.

 

دخل و خرج های خود را در فانوس ثبت کنید

توسط اپلیکیشن فانوس به راحتی میتوانید کلیه دخل و خرج های خود را ثبت کنید. برای این کار + را بزنید و پس از وارد کردن رقم، نوع دسته بندی را انتخاب نمایید.

 

 

سه دسته بندی اصلی به نام های "پرداختی ها"، "دریافتی ها" و "جیب به جیب" در برنامه موجود است و با انتخاب هریک از آنها، زیر دسته بندی ها نمایش داده میشود.

در صورتی که دسته بندی موردنظر خود را پیدا نکردید، میتوانید از گزینه "دسته بندی نشده" در انتهای لیست استفاده کنید.

البته بهتر بود امکان افزودن دسته بندی های شخصی نیز وجود داشته باشد تا کاربر بتواند این بخش را مطابق نیازمندی های خود شخصی سازی کند.

 

پول هایتان را بین حساب هایتان جابجا کنید

با انتخاب "جیب به جیب"، فرمی ب نمایش داده میشود و میتوانید مبلغی را از یک حساب به حساب دیگر خود منتقل کنید.

 

 

تراکنش های بانکی به صورت خودکار ثبت میشوند!

اپلیکیشن امکان دسترسی به پیامک ها را از شما میگیرد و به محض دریافت پیامک بانکی، تراکنشی برای آن ثبت میشود.به این ترتیب نیازی به ثبت تراکنش به صورت دستی وجود ندارد.

 

قابلیت کاربردی دیگر، امکان پنهان کردن تراکنش است و در صورتی که مایل به نمایش تراکنش در لیست دخل و خرج نیستید، میتوانید از این گزینه کمک بگیرید.

 

با استفاده از قابلیت تگ گذاری، تراکنش های خود را شخصی سازی کنید

شما میتوانید برای هریک از تراکنش های خود، چندین تگ مناسب نیز وارد کنید. با این کار میتوانید کل مبلغ تراکنش هایی را که از این تگ استفاده کرده اند در بخش گزارشات مشاهده کنید.

 

دخل و خرج های خود را فیلتر کنید

در صفحه دخل و خرج میتوانید تنظیمات نمایش مانند بازه زمانی و منبع را تغییر داده و تراکنش های مربوطه را ببینید.

با فیلتر کردن تراکنش ها به صورت روزانه، ماهانه یا حتی سالانه نیز میتوانید وضعیت مالی تان را در بازه های زمانی مختلف مقایسه کنید.

 

 

امکان مرتب سازی تراکنش ها و فیلتر کردن دسته بندی ها نیز وجود دارد.

پیشنهاد میشود با زدن قسمت دریافتی ها و پرداختی ها در بالای صفحه نیز عملیات فیلتر انجام شود. چرا که این دو بخش پرکاربردترین فیلترهای بخش دریافتی و پرداختی اند و بهتر است کاربر دسترسی سریع تری به آنها داشته باشد.

 

مبلغ تراکنش را بشکنید و آن را به ریزتراکنش ها تبدیل کنید

در صورتی که قبلا تراکنشی را ثبت کردید و مایلید آن را با جزئیات بیشتر و به صورت ریزتراکنش در بیاورید، میتوانید ویرایش تراکنش را زده و با اسکرول به انتهای صفحه، "شکستن مبلغ" را بزنید و یک یا چند تراکنش جدید برای آن ثبت نمایید.

توجه داشته باشید که هرچه تراکنش های خود را به صورت جزئی تر وارد کنید، کنترل آن راحت تر میشود و راحت تر میتوانید امور مالی تان را مدیریت کرده و هزینه های اضافی را کاهش دهید.

 

 

گزارشی از دخل و خرج خود مشاهده کنید

با مراجعه به بخش گزارش ها، یک دید اجمالی از کلیه دخل و خرج های خود پیدا میکنید. دسته بندی ها با رنگ های مختلف تفکیک شده و به صورت نمودار دایره ای نمایش داده میشوند.

 

تمامی تگ های استفاده شده در تراکنش ها نیز در قسمت "تگ ها" نمایش داده میشوند و با کلیک روی هر کدام از آنها میتوانید تمامی تراکنش هایی را که در آنها از آن تگ خاص استفاده کرده اید ببینید.

 

 

با کلیک روی نمودار، میتوانید آیتم های آن را فیلتر کرده و یا با زدن دکمه اشتراک گذاری در بالای صفحه، آن را از طریق پیام رسان های نصب شده روی گوشی، با سایرین به اشتراک بگذارید.

امکان اشتراک گذاری گزارش در قالب تصویر رنگی و فایل PDF وجود دارد و میتوانید بر اساس نیاز خود یکی از دو گزینه را انتخاب کنید.

 

پرداختی ها و دریافتی ها در دو نمودار مجزا نمایش داده میشوند و با رفتن به قسمت "جامع"، میتوانید تراز و منحنی گزارشات مالی را هم ببینید.

 

با قابلیت بودجه بندی فانوس، هزینه های خود را کنترل کنید

بودجه بندی یکی از امکانات مفید فانوس به شمار میرود و میتوانید برای هریک از دسته بندی های تعریف شده در برنامه، یک بودجه ماهانه تعریف کنید. با ثبت هر تراکنش مربوط به آن دسته بندی، مبلغ از بودجه کسر میشود و میتوانید با فعال کردن هشدار، از نزدیک شدن به بودجه تعریف شده مطلع شوید.

 

 

پیشنهادهای اقتصادی: قابلیتی کاربردی برای افزایش درآمد و کاهش هزینه

اپلیکیشن در نسخه آینده خود پیشنهادهای اقتصادی نیز به کاربران خود ارائه میکند و روش های کنترل هزینه ها، افزایش درآمد و ... را آموزش میدهد.

 

ویدیوشات کوتاهی از اپلیکیشن فانوس

 

فانوس ، حسابداری شخصی و مدیریت مالی

با فانوس دخل و خرج های خود را زیر نظر بگیرید

نقاط قوت و ضعف

  • اجرای روان و بدون خطا
  • طراحی اصولی رابط کاربری
  • تجربه کاربری مناسب
  • سهولت در کار با برنامه
  • دسته بندی های متنوع
  • امکان تعریف تگ برای تراکنش ها
  • قابلیت تعریف بودجه
  • نمودارهای کاربردی
  • امکان اشتراک گذاری گزارش ها
  • ثبت خودکار پیامک های بانکی به عنوان تراکنش
  • بروزرسانی قیمت ارزُ سکه و ...
  • مورد خاصی وجود ندارد

پیشنهادات اپریویو برای توسعه دهنده

  • - امکان تعریف دسته بندی های شخصی
  • - امکان مشاهده دریافتی و پرداختی با کلیک روی عنوان نمایش داده شده در صفحه دخل و خرج
  • - نمایش اعلان افزایش/کاهش دارایی پس از بروزرسانی ارزش دارایی هایی مانند ارز، طلا و ...

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


نظرات کاربران

  1. avatar
    احمد 4
    با سلام آیا بودجه هایی که از حد تعریف شده در ماه عبور کرده یا اضافی را می توان به ماههای بعدی منتقل کرد (مثلا بودجه مسکن برای آذر ماه ۲ میلیون است ولی پرداختی از حد تعیین شده بیشتر می شود.آیا امکان انتقال بودجه اضافی خرج شده به عنوان بدهکار به ماه بعد وجود دارد)؟ پشتیبانی جواب منفی به این موضوع داده است. خواستم پیشنهاد بدم این این گزینه واجب است چرا که بسیاری از بودجه بندی ها سالانه انجام میشوند ولی برای اینکه در نرم افزار بشه اونها رو معرفی کرد باید به ماهها تقسیم شوند و با کمبود این امکان حسابها غیر قابل کنترل خواهند شد در خواستم قابلیت انتقال بدهکاری و بستانکاری هر ماه به ماه بعد از خودش است تا این مشکل حل شود. باز هم ممنون از نرم افزار خوبتون

    به این نظر پاسخ دهید
  2. avatar
    مجید 5
    واقعا برنامه عالی و کاربردیه من نزدیک به یکساله دارم ازش استفاده میکنم نهایت تشکراز گروه پشتیبانی رو دارم راهنمایی به صورت کامل و جامع در اختیار کاربران قرار میدن و در ضمن کمتر از ۲ دقیقه طول میکشه تا پشتیبانی انلاین بشه و پاسخ بده واقعا دمتون گرم

    به این نظر پاسخ دهید
  3. avatar
    محمدباقر 4
    برنامه خوبیه ولی چرا وقتی تراکنش انجام میگیره درنوار اعلام (نتیفیکس ) اعلا م نمیشه ؟ اشکال چیست؟

    به این نظر پاسخ دهید
دانلود فانوس ، حسابداری شخصی و مدیریت مالی