امروزه از طریق اسمارت فون ها میتوانیم از انواع خدمات از تاکسی های اینترنتی گرفته تا خرید آنلاین و حتی خدمات منزل و ... بهره مند شویم.
به این ترتیب در زمان و هزینه هایمان نیز صرفه جویی صورت میگیرد و میتوانیم در اسرع وقت از خدمات موردنظر استفاده کنیم.
اپلیکیشنی که در ادامه به نقد و بررسی آن پرداخته ایم، کنترات نام دارد و انواع خدمات از ساختمانی و اتومبیل گرفته تا پست و مرسولات و خدمات حیوانات خانگی را ارائه میکند.
ساکن کدام شهر هستید؟
کنترات در حال حاضر در برخی از شهرهای ایران خدمت رسانی میکند، این شهرها عبارتند از:
- تهران
- اصفهان
- اهواز
- تبریز
- رشت
- شیراز
- قم
- کرج
- کرمانشاه
- گرگان
- مشهد
- ساری
- محمود آباد
- نور و رویان
- چالوس و نوشهر
- فریدون کنار
- بابلسر
اول از همه محل سکونت خود را انتخاب کنید، تا خدمات در دسترس در شهرتان در اپلیکیشن نمایش داده شوند.
پیشنهاد میشود شهرها به ترتیب حروف الفبا مرتب شوند و امکان جستجوی شهر نیز در آینده به این بخش اضافه شود تا کاربر سریع تر بتواند شهر دلخواه خود را بیاید.
امکان تغییر محل سکونت نیز وجود دارد و برای این کار کافی است به بخش تنظیمات اپلیکیشن مراجعه کنید. البته بهتر بود مکان فعلی کاربر به صورت پیش فرض انتخاب شده باشد.
مایل به دریافت چه خدماتی هستید؟
پس از نصب اپلیکیشن و مشاهده یک آموزش کوتاه، میتوانید اولین سفارش خود را در کنترات ثبت کنید.
کنترات خدمات زیر را در اختیارتان قرار میدهد:
- ساختمان
- خدمات اتومبیل
- نصب و تعمیر لوازم خانگی
- شستشوی قالی و مبل
- پست و مرسولات
- خدمات حیوانات خانگی
امکان جستجوی خدمات نیز وجود دارد و تنها با وارد کردن بخشی از عنوان خدمت، میتوانید آن را بیابید.
هریک از خدمات فوق شامل زیرمجموعه هایی هستند و همین دسته بندی دقیق نیز در یافتن خدمات دلخواه به شما کمک خواهد کرد.
پس از انتخاب خدمات موردنظر، دکمه "شروع ثبت سفارش" را بزنید.
البته امکان مشاهده تعرفه، پیش از سفارش نیز برای برخی از خدمات وجود دارد. البته بهتر بود این بخش به صورت دیالوگ نمایش داده شود (در حال حاضر به صورت وب ویو پیاده سازی شده است).
برای بهره گیری از خدمات، در کنترات ثبت نام کنید!
ثبت نام در اپلیکیشن کنترات به سادگی صورت میگیرد و کافی است شماره موبایل و کد تایید ارسال شده از طریق پیامک را وارد کنید.
در مرحله بعد باید زمان مناسب جهت انجام خدمات را مشخص کنید. لازم به ذکر است که ساعت دقیق با متخصص هماهنگ خواهد شد.
گام بعدی در ثبت سفارش، تعیین آدرس است. آدرس منزل یا محل کار خود را از روی نقشه پیدا کنید و اطلاعات دقیق تر مانند پلاک و واحد را به صورت دستی وارد نمایید.
امکان جستجوی آدرس یا افزودن آن به لیست منتخب نیز وجود دارد. اگر فکر میکنید سفارش شما به توضیحات تکمیلی نیاز دارد، در فیلد مربوطه آن را هم اضافه کنید.
پس از تکمیل اطلاعات، یک خلاصه از سفارش نمایش داده میشود و در صورت نیاز به ویرایش، میتوانید دکمه "مرحله قبل" را بزنید.
اگر تمامی اطلاعات به درستی وارد شده است، دکمه "ثبت سفارش" را بزنید و منتظر تماس تیم پشتیبانی و متخصص مربوطه بمانید.
وضعیت سفارش های خود را پیگیری کنید
با مراجعه به بخش "سفارشات"، میتوانید تمامی سفارشاتی را که تاکنون در کنترات ثبت کرده اید مشاهده کنید.
سفارش ها در سه بخش "درحال انجام"، "انجام شده" و "لغو شده" دسته بندی شده اند و تمامی مراحل سفارش از ثبت، جستجوی متخصص و توافق با متخصص گرفته تا شروع و پایان خدمت رسانی و پرداخت در این بخش به نمایش درمی آیند.
با زدن دکمه "مدیریت سفارش" میتوانید جزئیات آن را ببینید، با متخصص یا پشتیبانی برنامه تماس بگیرید و پرداخت را به صورت آنلاین انجام دهید.
در صورتی که بنا به هر دلیلی مایل به لغو سفارش شدید نیز، به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید. البته باید دلیل لغو را از بین گزینه های نمایش داده شده، انتخاب کنید. با این کار سفارش شما به بخش لغو شده ها منتقل میشود.
برای بهبود خدمات به متخصصین امتیاز دهید
پس از اینکه سفارش شما انجام شد، میتوانید به متخصص امتیاز دهید و توضیحات مربوط به انجام خدمات را هم وارد کنید. به این ترتیب به بهبود خدمات در کنترات کمک خواهید کرد.
ویدیوشات کوتاهی از اپلیکیشن "کنترات"