بهترین زمان سفر به کوهستان های ایران

با کوهستان های زیبای ایران و زمان سفر به آن آشنا شوید

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به کوهنوردی و سفر به ارتفاعات علاقه‌مندید و همواره به دنبال یک مقصد جذاب برای طبیعت گردی و تغییر در روحیه خود هستید از کوهنوردی استفاده کنید. یکی از مهمترین پتانسیل های گردشگری ایران، کوه ها و رشته کوه های آن می باشند گه گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند. برای شروع کافیست تا یکی از کوه های ایران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید و از کوهنوردی کردن در ارتفاعات آن لذت ببرید. برای رزرو هتل در تمام نقاط ایران و جهان از خدمات فلایتیو استفاده کنید.


 

قله سرکچال ـ ۴۲۰۰ متر ارتفاع

قله سرکچال یک مجموعه «3 قله‌ای» است که در بین قلل مرتفع خلنو و کلون‌بستک و در سر پیچ ۹۰ درجه‌ای در البرز مرکزی قرار گرفته است.
بهترین زمان های صعود:
- تیر ماه به لحاظ تنوع رنگ کوه ها و عکسبرداری
- مهر ماه به عنوان یکی از زیباترین فصول صعود به این قله نام برد.

 

قله بینالود ـ ۳۲۵۰ متر ارتفاع

این قله در استان خراسان رضوی قرار دارد. بینالود به معنی کوهی است که بین دو دشت قرار گرفته و آنها را از هم جدا کرده است، که یکی دشت مشهد و دیگری دشت نیشابور می باشد. افراد محلی به آن بینالوت یا بنلی نیز می گویند.
بهترین زمان های صعود:
- صعود به قله بینالود در بهار لذت دیگری دارد.


 

قله دماوند ـ ۵۶۲۵ متر ارتفاع

کوه دماوند در شمال ایران واقع شده و بلندترین کوه ایران به شمار می رود. به همبن دلیل لقب بام ایران را به دماوند اختصاص داده اند. این کوه در قسمت مرکزی رشته‌کوه البرز در جنوب دریای خزر و در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد. در روزهای صاف و آفتابی‌ می توان از شهرهای تهران، ورامین و قم و همچنین کرانه‌های دریای خزر قله دماوند را مشاهده کرد.

 

قله سبلان ـ ۴۸۱۸ متر ارتفاع

سبلان از کوه‌های مرتفع ایران است که در شمال غرب کشور و در بین استان اردبیل و آذربایجان شرقی قرار گرفته است. سومین قله مرتفع ایران (بعد از علم کوه و دماوند) که دریاچه روی قله‌اش شهره خاص و عام است.

 

قله های سهند و جام ـ ۳۵۳۵ و ۳۵۷۰ متر ارتفاع

دو قله کوه سهند به دلیل زیبایی فوق العاده شان به عروس کوه‌های ایران مشهور هستند. کوه سهند در جنوب شهر تبریز و شمال مراغه قرار دارد و دریاچه بزرگ ارومیه سراسر قسمت های غربی این مجموعه را پوشش می دهد.
بهترین زمان برای صعود:
- به قله سهند در اردیبهشت و خرداد ماه سفر کنید.

 

قله سیالان ـ ۴۱۷۵ متر ارتفاع

کوهی جادویی که از یک سو به منطقه تاریخی الموت و سوی دیگرش به دره بی‌نظیر دوهزار می‌رسد. صعود به سیالان از قسمت جنوب و فرود از آن از قسمت شمال می تواند تجربه زیبا و در عین حال دوگانه را ایجاد کند، چرا که ناحیه کوهستانی سرد و خشک الموت در مقابل کوهپایه های کاملا مرطوب و جنگلی شمالی تنکابن قرار دارند.

 

قله شیرکوه ـ ۴۰۵۰ متر ارتفاع

قله شیرکوه بام استان یزد است و در کنار چند قله دیگر، منطقه کوهستانی منفرد را در میان کویر تشکیل داده اند. این کوهستان که غالباً در زمستان از برف و یخ پوشیده است، تلطیف کننده هوا و تأمین کننده آب بسیاری از قنات های یزد است و به همین دلیل قله شیرکوه در دل مردم کویر جایگاه ویژه ای دارد و به حق، مادر استان یزد لقب گرفته است.

 

قله کرکس ـ ۳۹۱۰ متر ارتفاع

قله کرکس در نطنز کاشان واقع شده و در تمامی فصول قابل صعود می باشد. وجه تسمیه نام کوه کرکس بخاطر وجود کرکس هایی کوچکی سیاه رنگی است که همچون باز شکاری بر فراز دامنه آن در پروازند. قله‌های کوهستان کرکس به علت ارتفاع زیادی که دارند تقریباً در نیمی از سال پوشیده از برف بوده و منبع اصلی چشمه‌های متعددی است که در دامنه‌های این کوهستان جریان دارند.

 

قلل دوبرار (قره‌داغ) ـ ۴۲۰۰ متر ارتفاع

در منطقه بین جاده هراز و فیروزکوه چندین قله در کنار هم قرار گرفته اند که بلندترین آنها دو قله درکنار هم به نام (دوبرار) می باشند. منظره کوهستان بسیار با شکوه و زیباست، رودها و چشمه ها از هر سوی کوهستان روانند.
بهترین زمان صعود:
- برای دوست داران یخ و برف اوایل خرداد و اواخر تیر ماه بهترین زمان صعود می باشد.

 

قلل دوخواهران ـ ۴۲۵۰ متر ارتفاع

قله های مرتفع دو خواهران در خط‌الرأس البرز مرکزی که یک طرف آن (غرب) دماوند و طرف دیگرش (شرق) چَپَکرو است، قرار دارند. در بسیاری از کتاب ها و نقشه ها "دوخواهران" را "چَپَکرو" می نامند. از سمت شمال قله چپکرو را می بینیم که به نظر می رسد قله به طرف چپ خود نگاه می کند به همین علت نام کوه را چَپَکرو گذاشتند.
بهترین زمان سفر:
- بهترین زمان سفر به قله ها در فصل بهار می باشد.

 

/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید