تعمیر بخار شو

بررسی علت بخار نکردن بخار شو

تمیز کردن با بخار شو، یک روش خارق العاده برای حفظ بهداشت کف و سطوح در خانه شما و مقابله با چربی و از بین بردن آلودگی های سرسخت و چسبناک است. در ادامه این مقاله از تعمیرگاه لوازم خانگی در تهران همراه ما باشید.

علل بسیاری برای بخار نکردن بخار شو وجود دارد؛ بنابراین قبل از اینکه فکر کنید بخار شو شما سوخته است و آن را دور بیندازید یا به تعمیرکار مراجعه کنید، باید بدانید که شما می‌توانید دستگاه را در منزل، به ‌راحتی عیب ‌یابی کرده و بیشتر مشکلات را برطرف کنید. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه این مشکلات را حل کنید. چنانچه خود موفق به عیب یابی نشدید مراجعه به نمایندگی ‌های تعمیرات بخار شو بهترین گزینه برای عیب یابی و تعمیر بخار شو شما است.

  

مسدود شدن لوله بخار شو

رایج‌ترین دلیل بخار نکردن، مسدود شدن لوله و نازل است. اگر از آب سخت برای شستشو در بخار شو استفاده می‌کنید بخارشوی خود را به طور منظم، تمیز کنید. این کار کمک می‌کند تا از مسدود شدن سیستم با مواد معدنی جلوگیری شود. بیشتر تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که از آب مقطر در دستگاه بخار شو استفاده کنید. نتیجه عدم پیروی از این دستورالعمل، معمولاً یک نازل مسدود شده است. وقتی آب سخت، گرم می‌شود معمولاً کلسیم آزاد شده و فشار آن را در اطراف ایجاد کرده و باعث جمع شدن و مسدود شدن جت هایی می‌شود که بخار از آنها عبور می‌کند.

برای رفع مشکلات انسداد بخار می توانید یک شب، سرکه را در مخزن ریخته و سعی کنید با آن، بخار تولید کنید. در صورت عدم موفقیت، از یک سنجاق یا گیره کاغذ استفاده کنید تا رسوبات معدنی را که مانع بخار می شوند، از بین ببرید. به طور منظم، سرکه را در دستگاه پاک کننده بخار خود نریزید. این کار می تواند باعث خوردگی شده و به بخار شوی شما آسیب برساند. این می‌تواند ضمانت شما را باطل کند.

 

اطمینان از وجود آب در مخزن

یکی دیگر از مشکلات رایج کمبود آب در مخزن است. وقتی عجله دارید ممکن است فراموش کنید که حجم توصیه شده مخزن را پر کنید و بلافاصله تمیز کردن را شروع کنید. در صورت عدم وجود آب، دستگاه، بخار آزاد نمی‌کند و روند تمیز کردن متوقف می‌شود.

در حقیقت، روشن کردن یک بخار شو خالی، به راحتی می‌تواند به دستگاه آسیب برساند و ضمانت شما را باطل کند، زیرا آبی برای گرم کردن وجود ندارد.

بنابراین اگر بخار شو شما بخار نمی‌کند، از وجود آب کافی در مخزن مطمئن شوید.

 

آب هنوز کاملاً گرم نشده

وقتی عجله دارید ممکن است بدون بررسی اینکه آب موجود در بخار شو به اندازه کافی گرم شده است یا نه، شروع به تمیز کردن کنید. شما باید اجازه دهید بخار شو، آب را تا حدود 100 ℃ (212 درجه فارنهایت) گرم کند. این آب نه تنها برای از بین بردن میکروب ها بلکه برای آزاد سازی بخار کافی برای تمیزکاری کامل اکثر سطوح، مفید خواهد بود.

 

نشت بخار یا آب

دستگاه‌های تمیز کننده بخار به دلیل تجمع فشار، بخار را آزاد می‌کنند. اگر این فشار در جایی از سیستم نشت کند، بخار شوی شما بخار آزاد نمی‌کند.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود شما در بخار شو خود، با کاهش فشار مواجه شوید. یکی از آنها درپوش زیرین است که ضعیف نصب شده است. می‌تواند باعث شود بخار با فشار کم تولید شده یا به هیچ وجه بخار تولید نشود.

 

اطمینان از اتصال برق

آیا دستگاه با موفقیت روشن شده است؟ به احتمال زیاد، چراغی وجود دارد که این موضوع را روی دستگاه بخار شو شما نشان می‌دهد. اگر برق وجود ندارد اما شما دستگاه را به برق متصل کرده و روشن کرده‌اید، ممکن است مشکلی در منبع برق یا پریز برق شما وجود داشته باشد. برخی از مدل‌های بخار شو دارای صفحه کنترل بخار هستند که به شما امکان می‌دهد سرعت بخار تحویلی را کنترل کنید. اطمینان حاصل کنید که در ابتدا روی بالاترین درجه تنظیم شده باشد، سپس می‌توانید سرعت بخار را به میزان مورد نیاز خود در حین استفاده کاهش دهید.

اگر موارد بالا را بررسی کردید و همچنان مشکل بخار نکردن بخار شو شما برطرف نشده است، بهترین راه برای تعمیر بخار شو، مراجعه به آموزش تعمیرات بخار شو برند مورد نظر است.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید