بزرگترین چالشی که کارآفرینان پیش رو دارند

بزرگترین چالشی که کارآفرینان پیش رو دارند

بدون در نظر گرفتن صنعت و حرفه ای که در آن مشغول به کار هستید، در کل بنیان گذاری کسب و کار جدید کاری خسته کننده و چالش برانگیز است. مشکلات اقتصادی از سال 2008 به بعد گریبان گیر کل جهان بوده و برای افرادی که تمایل به شروع یک کسب و کار جدید داشته اند، همچون عاملی بازدارنده ظاهر شده است، حتی افرادی که جسارت نشان داده اند، باز هم بالقوه خطاهایی هستند که گاه اجتناب ناپذیر می نمایند. شاید برخی از افراد با این عقیده مخالف باشند، اما گمان می رود که تست بزرگ ترین چالش پیش روی کارآفرینان است. 20150107183418-battleship

از آنجایی که اکثر کارآفرینان به چگونگی تست ایده ها و فرآیندهای خود واقف نیستند، دشواری این امر صد چندان می شود. برخی دیگر از افراد از هزینه های گزاف و تعهد زمانی هراس دارند، گروه بعدی نیز از اهمیت و نقش تعیین کننده تست آگاهی ندارند. این افراد بی اشتیاق به نتیجه کار به پیش می روند و تلاش اندکی در زمینه کسب اطلاعات امنیتی می نمایند. تمامی این مسائل به طور مجزا پدیدآورده مشکلات هستند، اما زمانی که چندین مشکل به طور همزمان روی می دهد، بر وخامت ماجرا افزوده می شود و موفقیت در این عرصه را بیش از پیش برای افراد دست نیافتنی می سازد. چگونگی تست ایده ها و فرآیندها ساده ترین و شاید کارآمدترین روش، تست A/B به طور مجزا است. در راستای تلاش برای افزایش مبادلات، همه چیز باید به دقت و جزئیات مورد تست قرار گیرد. این نوع تست ساخت دو نسخه از یک وب سایت را در بر می گیرد، بدین ترتیب که هر دو نسخه را منتشر می کنید و به ردیابی نتایج و بازخوردهای هر کدام از آنها می پردازید.

البته تست وب سایت به تنهایی کفایت نمی کند، باید ایده های مربوط به محصول خود را در برابر چالش های پیش رو در بازار کسب و کار نیز مورد سنجش قرار دهید، این فرآیند دربرگیرنده جمع آوری داده ها، تحقیق بازاریابی، پرسش نامه های مشتریان و مصاحبه های خصوصی جهت حصول اطمینان از بابت تطابق راه حل پیشنهادی با مشکلات موجود در بازار کسب و کار است. می توان تست A/B را برای محاسبه میزان تناسب محصول در بازار نیز مورد استفاده قرار داد. برای مثال در شرایطی که ایده ای برای ساخت یک محصول نرم افزاری، ارائه کننده خدمات را در سر داشته باشید، اما از بابت امکانات مورد توجه کاربر مطمئن نباشید، در این شرایط می توانید به انتشار وب سایتی با دو صفحه که هر کدام قابلیت های متفاوتی را ارائه می دهند بپردازید، بازدید کنندگان قادر خواهند بود از طریق فرمی که در اختیار آنها قرار داده اید علایق خود را به اطلاع شما برسانند.

با استفاده از Adwords ، تبلیغات فیسبوک و یا سرویس های پرداخت به ازای کلیک، می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و نرخ عکس العمل را بررسی نمایید. نتایج بازگوکننده تناسب محصول با بازار مورد هدف خواهند بود و شما را از بابت عناصری که باید به محصول نهایی اضافه کنید، آگاه خواهند ساخت.

هزینه تست

بسیاری از کارآفرینان تازه کار با این ذهنیت که فرآیند تست تنها اتلاف زمان و هزینه است به پیش می روند، چنین تفکری کاملا اشتباه است. آنها تمایل به کسب درآمد از همان مراحل مقدماتی دارند، اما حقیقت این است که هیچ چیز بدتر از شکست در کسب و کار نیست، این شرایط باعث اتلاف زمان و هزینه به معنای واقعی می گردد. اگر شما به درستی فرضیات کسب و کار خود را تست نکنید، ممکن است به گروه 50 درصدی کسب و کارهایی بپیوندید که پس از 5 سال ورشکست می شوند.

از جمله مزایای تست، نمایش روش هایی جهت به حداکثر رساندن منفعت و کاهش در هزینه ها می باشد. زمانی که درست ترین محصول یا سرویس را شناسایی کنید، بهتر از گذشته قادر به درک هزینه های مورد نیاز می گردید.

تصور کنید که به جای اجرای یک ابتکار در زمینه تست و سنجش، محصول خود را روانه بازار کنید، از آنجایی که از خواسته های مشتریان اطلاع کاملی ندارید، با کمی دست و چنجه نرم کردن با شرایط موجود، تلاش های بی ثمر برای حدس زدن نیازمندی های مشتریان صورت می پذیرد. شاید پس از مدتی با ادغام ترفندهایی موفق به حصول نتیجه شوید، اما یقینا نسبت به کسی که از مراحل ابتدایی همه چیز را مورد سنجش و بررسی قرار داده، یک قدم عقب تر قرار دارید.

کسب و کار در صورتی به اوج می رسد که از بازار آگاهی کامل داشته و قادر به بهره گیری از داده ها و اطلاعات به صورت راهبردی باشید. شاید فرآیند تست در مراحل ابتدایی بسیار هزینه بر و زمان بر باشد، اما در مقایسه با شرایطی که کسب و کار شما با شکست مواجه می شود و متضرر می شوید، بسیار بهینه تر است.

از بابت انجام تست با تمام قوای خود اطمینان حاصل کنید

ممکن است با خواندن این متن احساس گناه به شما دست دهد که چرا گاهی از تست چشم پوشی کرده اید، در حالی که اگر به طور بالقوه درگیر فرآیند تست نشوید، از مزایای ارزشمند آن شامل ایجاد منفعت و کاهش در هزینه تست برخوردار نخواهید شد، در این شرایط این ذهنیت در شما بوجود می آید که تست هیچ ارزشی به دنبال ندارد و تفکر اولیه شما درست بوده است.

آنچه در حقیقت به وقوع پیوسته، تنها قانع کردن خود با شرایط کنونی است. چنانچه تلاش شما به طور بالقوه نباشد، تست کردن هیچ گونه مزیتی به دنبال نخواهد داشت. فردی که تست را تنها برای از بین بردن احساس گناه و عذاب وجدان انجام می دهد، به هیچ جایی نمی رسد، تست واقعی آینده را به شما نشان می دهد و ریسک های احتمالی را می کاهد.

شکست قطعی در انتظار فردی است که خود را وقف کسب و کار نکرده و در این جهت کوتاهی از جانب او سر زده است. عدم سرمایه گذاری جهت تست ایده ها و فرآیندها، نشان از عدم توانایی کارآفرینان برای مدیریت کسب و کار دارد.

در صورت شکست در تست ایده ها و فرآیندها، بازخوردهای دریافتی از سوی مشتری را از دست داده و قادر به صرفی جویی در هزینه ها نخواهید بود. اگر مقید به انجام تست باشید، مزایا و منافع بیشماری عاید شما خواهند گشت و با پیروزی در کسب و کار و زندگی حرفه ای خود، در پول و زمان خود نیز به طور چشم گیری صرفه جویی می کنید و در بهترین جایگاه قرار می گیرید.

http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید