برنده شدن گرین کارت آمریکا

بعد از برنده شدن قرعه کشی آمریکا برای گرین کارت چه باید کرد

هر ساله، شهروندان از سراسر جهان برای کسب یکی از تعداد محدود کارت سبزها که اقامت دائمی در ایالات متحده را ارائه می‌دهند به رقابت می‌پردازند. در نظریه، قرعه‌کشی کارت سبز مسیری سریع و روان برای دستیابی به آرزوی زندگی در آمریکا است. اما پس از برنده شدن چه اتفاقی می‌افتد؟ 

در این مقاله به فرآیند بعد از قرعه‌کشی از ارائه اسناد تا مصاحبه حضوری می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا در صورت برنده شدن، بدانید چه باید بکنید.

 

کارت سبز آمریکا: پس از برنده شدن، حالا چه؟

اول از همه، جشن بگیرید! تعداد بسیار کمی از مردم توانسته‌اند کارت سبز قرعه‌کشی را برنده شوند و این یک دستاورد بزرگ است. اما وقت استراحت نیست - باید به فکر اقدامات لازم برای کسب کارت سبز باشید. چند مرحله‌ای وجود دارد که باید طی کنید و دقت در دنبال کردن دستورالعمل‌ها کلید موفقیت در این فرآیند است.

 

 

بررسی فرآیند پس از قرعه‌کشی

پس از اطلاع‌رسانی اینکه شما کارت سبز قرعه‌کشی را برنده شده‌اید، باید با ایجاد یک پروفایل ویزای مهاجرتی، فرآیند درخواست را شروع کنید. 

این یک پروفایل آنلاین است که در طول فرآیند مدیریت خواهید کرد و جایی است که برای بررسی وضعیت خود، دسترسی به اسناد مهم و موارد دیگر به آن مراجعه خواهید کرد.

 پس از این مرحله، باید درخواست ویزا، امضاءها، اسناد پشتیبان و هزینه پردازش را ارائه دهید. این هزینه توسط وزارت امور خارجه برای صدور ویزا درخواست می‌شود.

 

ارائه اسناد برای تأیید صلاحیت کارت سبز

پس از ارسال درخواست خود، باید اسناد پشتیبان مورد نیاز برای اثبات صلاحیت خود را جمع‌آوری کنید. این موارد عبارتند از:

  • اثبات هویت (گذرنامه، گواهینامه رانندگی و غیره)
  • اثبات آدرس فعلی (قبض خدمات، بیانیه بانکی و غیره)
  • اثبات اینکه شما با کشور مورد نظر و شرایط ویزای تنوع سازگار هستید
  • سایر اسناد بسته به شرایط شما

 

مهم است که درخواست و اسناد پشتیبان را همزمان ارسال کنید، زیرا پردازش ممکن است کمی زمان ببرد. اسناد باید به روز و کامل باشند و در غیر این صورت ممکن است شما رد شوید.

 

 

آماده‌سازی برای مصاحبه نهایی حضوری

پس از اتمام کارهای اداری و پذیرش اسناد شما، باید برای مصاحبه نهایی حضوری آماده شوید. این مهم‌ترین بخش فرآیند است و جایی است که باید اثبات کنید که با تمامی شرایط ویزای تنوع سازگار هستید. سوالاتی در مورد پس‌زمینه و سبک زندگی شما خواهند پرسید، بنابراین مهم است که برای پاسخ‌دهی صادقانه و دقیق آماده باشید.

 

تأمین آینده با کارت سبز

پس از قبولی در مصاحبه، شما ویزای خود را دریافت خواهید کرد و آماده سفر به ایالات متحده خواهید بود. در هنگام ورود به کشور، کارت اقامت دائمی رسمی شما، یعنی کارت سبز، به شما داده خواهد شد.

 پس از گذراندن 10 سال در ایالات متحده، می‌توانید برای تابعیت درخواست کنید - و با این کار، حق رأی نیز به شما داده می‌شود.

 

برنده شدن در قرعه‌کشی کارت سبز یک دستاورد بزرگ است و فرآیند دریافت کارت می‌تواند ترسناک به نظر برسد. اما اگر دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، مراحل لازم را به اتمام برسانید و برای مصاحبه آماده شوید، به رویای زندگی در ایالات متحده یک قدم نزدیک‌تر خواهید بود.

 

من به شما دوست عزیز پیشنهاد می‌کنم که از خدمات مشاوره‌ای گروه مهاجرتی قصران گروپ استفاده کنید. این گروه بازوی دوستانه‌ای در کنار شما دارد تا با خیالی آسوده در تمامی مراحل پیچیده‌ی مهاجرت، همراه و راهنمای شما باشد.

برای ارتباط با موسسه مهاجرتی قصران گروپ و دریافت مشاوره‌ی حرفه‌ای و صمیمی، می‌توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید: 0212211808

موفقیت‌های شما در این مسیر و دستیابی به آرزوهایتان را از قلب آرزو می‌کنم.

 

 

توصیه میکنم مقاله زیر رو حتما مطالعه فرمایید:

 

فرم DS-260 یا فرم برندگان لاتاری

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید