تست نفوذ

تست نفوذ چیست و چرا به آن نیاز دارم؟

هک کردن از طریق حفاظت های امنیتی یک شرکت به زمان و مهارت زیادی نیاز داشت. با این حال، پیشرفت‌های تکنولوژیکی امروز، یافتن آسیب‌پذیرترین نقاط سازمان را برای بازیگران بد، آسان‌تر از همیشه می‌کند. هدف از تست نفوذ این است که به کسب و کارها کمک کند تا دریابند که در کجا با حمله مواجه می شوند و به طور فعال این نقاط ضعف را قبل از بهره برداری توسط هکرها تقویت کنند.

 

تست نفوذ چیست؟

سازمان‌ها می‌توانند تست نفوذ را با هدف ارزیابی آن تعریف کنند. این شامل تمام شبکه ها، برنامه ها، دستگاه ها و اجزای امنیتی فیزیکی می شود. از اقدامات بازیگران بدخواه تقلید می کند. کارشناسان باتجربه امن افزار از تست نفوذ برای بهبود وضعیت امنیتی شرکت و حذف هر گونه آسیب پذیری که آن را در معرض حمله قرار می دهد، استفاده می کنند.

وقتی به درستی انجام شود، تست نفوذ فراتر از جلوگیری صرف مجرمان از دسترسی غیرمجاز به سیستم های یک شرکت است. سناریوهایی در دنیای واقعی ایجاد می‌کند که به کسب‌وکارها نشان می‌دهد که در صورت مواجهه با یک حمله سایبری در مقیاس کامل، دفاع فعلی‌شان چقدر خوب عمل می‌کند.

 

چرا به تست نفوذ نیاز دارم؟

تست‌های نفوذ به شرکت‌ها اجازه می‌دهد امنیت کلی زیرساخت فناوری اطلاعات خود را ارزیابی کنند. یک شرکت ممکن است در یک زمینه پروتکل های امنیتی قوی داشته باشد اما در حوزه دیگر فاقد پروتکل های امنیتی باشد. هزینه بالای یک حمله سایبری موفق به این معنی است که هیچ شرکتی نباید منتظر یک سناریوی واقعی قبل از حمله باشد. استفاده از ابزارهای تست نفوذ برای آشکار کردن حفره‌ها در لایه امنیتی یک کسب‌وکار به کارشناسان امنیتی این امکان را می‌دهد تا هر کاستی را قبل از تبدیل شدن به بدهی حیاتی برطرف کنند.

  • کنترل‌های امنیتی را آزمایش کنید - در مورد سلامت کلی برنامه، شبکه و لایه‌های امنیتی فیزیکی خود اطلاعاتی کسب کنید.
  • آسیب‌پذیری‌های دنیای واقعی را بیابید - نقاط انتهایی سیستم‌های رایانه‌تان را که در معرض حملات دشمنان هستند، در معرض دید قرار دهید.
  • اطمینان از انطباق - شرکت ها می توانند انطباق امنیت اطلاعات را با استانداردهای صنعت برای تست نفوذ حفظ کنند.
  • تقویت وضعیت امنیتی - تست نفوذ به کسب و کارها در اولویت بندی و رفع آسیب پذیری خود با یک برنامه امنیتی کمک می کند.

 

مزایای تست نفوذ چیست؟

وقتی صحبت از این می‌شود که چه کسی معمولاً آزمایش نفوذ را انجام می‌دهد، این نهادها مسئول حفاظت از اطلاعات شهروندان خصوصی هستند. حتی بهترین بخش فناوری اطلاعات ممکن است عینیت لازم برای یافتن نقص های امنیتی را نداشته باشد که می تواند سازمان را در معرض هکرها قرار دهد. وقتی نوبت به این می‌رسد که چه کسی معمولاً این عملکردها را انجام می‌دهد، بهتر است یک تستر نفوذ، آزمایش جعبه سیاه، جعبه سفید و سایر ارزیابی‌های امنیتی را از بیرون انجام دهد.

 

داشتن فردی جدا از کسب‌وکار در تست‌های نفوذ می‌تواند به روش‌های زیر ارزش ارائه کند:

  • امکان سنجی حفظ امنیت تحت انواع مختلف حملات سایبری را تعیین کنید.
  • نشان دهید که چگونه بهره برداری از آسیب پذیری های کم خطر می تواند منجر به آسیب های زیادی در سطوح بالاتر شود.
  • از طریق شبکه خودکار و اسکن برنامه، خطرات سخت‌تر را شناسایی کنید.
  • اثرات بالقوه بر عملکردهای عملیاتی و تجاری را ارزیابی و کمی کنید.
  • قضاوت کنید که دفاع شبکه در هنگام مواجهه با حمله چقدر موفق عمل می کند.
  • نیاز به سرمایه گذاری قابل توجه بیشتر در فناوری امنیتی و پرسنل را تعیین کنید.
  • با پیاده سازی و اعتبارسنجی کنترل های امنیتی به روز شده، به خنثی کردن حملات آینده کمک کنید.

تست نفوذ نباید به یک تلاش یکباره محدود شود. این باید بخشی از یک سیستم هوشیاری مداوم برای ایمن نگه داشتن سازمان ها از طریق انواع مختلف تست های امنیتی باشد. به روز رسانی وصله های امنیتی یا اجزای جدید مورد استفاده در وب سایت شرکت می تواند خطرات جدیدی را در معرض خطر هکرها قرار دهد. به همین دلیل است که شرکت‌ها باید آزمایش‌های نفوذ منظم را برای کمک به کشف هرگونه ضعف امنیتی جدید و جلوگیری از هر فرصتی برای سوء استفاده از آسیب‌پذیری‌ها برنامه‌ریزی کنند. تجهیز سازمان شما به اقدامات امنیتی هوشمند و قابل اجرا پس از خدمات تست نفوذ ما بسیار مهم است.

 

انواع مختلف تست نفوذ چیست؟

آسیب پذیری های شبکه معمولاً به سه دسته تقسیم می شوند: سخت افزار، نرم افزار و انسانی. بیایید انواع مختلف تست را بررسی کنیم تا بیشتر بدانیم که تست نفوذ از چه چیزی تشکیل شده است و کسب و کار شما با چه نوع آسیب‌پذیری‌های احتمالی مواجه است.

 

تست نفوذ اپلیکیشن وب

تست نفوذ برنامه وب مکان هایی در یک برنامه کاربردی که توسط یک هکر مورد سوء استفاده قرار می گیرد را جستجو می کند. نصب یک مؤلفه شخص ثالث جدید که امکان مشاهده داده های حساس در وب سایت شرکت را فراهم می کند، می تواند راهگشایی برای سیستم های شرکت باشد.

 

تست نفوذ امنیت شبکه

وقتی صحبت از امنیت شبکه به میان می‌آید، کارشناسان از تست‌های نفوذ شبکه برای یافتن مکان‌هایی استفاده می‌کنند که یک هکر ممکن است در سیستم‌ها، شبکه‌ها، دستگاه‌های شبکه مختلف (مثلا روترها، سوئیچ‌ها) و میزبان‌ها از آنها سوء استفاده کند. آنها به دنبال راه هایی هستند که یک هکر ممکن است فرصت های واقعی برای به خطر انداختن یک شرکت، دستیابی به دسترسی یا دسترسی غیرمجاز به داده های حساس را بیابد. بسیاری نیز سعی می کنند سیستم های شرکت را برای اهداف مخرب در اختیار بگیرند.

 

تست نفوذ فیزیکی

تست نفوذ فیزیکی قدرت کنترل های امنیتی موجود یک شرکت را اندازه گیری می کند. به دنبال هر نقطه ضعفی است که در برابر کشف و دستکاری هکرها آسیب پذیر باشد. آنها ممکن است موانع فیزیکی مانند حسگرها، دوربین‌ها و قفل‌ها را برای دسترسی فیزیکی به مناطق حساس تجاری به خطر بیندازند. این می تواند منجر به نقض داده ها از طریق به خطر انداختن سیستم ها و شبکه ها شود.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید