جاذبه های گردشگری تایلند

جاذبه های خاص و دیدنی در سفر به کشور تایلند

کشور زیبا و سرسبز تایلند یکی از قطب های گردشگری پرطرفدار در شرق آسیاست که با وجود امتیازات فراوان از جمله طبیعتی خیره کننده و جاذبه های تفریحی متنوع میزبان میلیون ها گردشگر در سال بوده و درآمد حاصل از صنعت توریسم بخش بزرگی از درآمد ناخالص ملی آن را تامین نموده است. تایلند شهرهای زیبایی دارد که هر یک از دیگری زیباترند. اما از این میان شهرهای بانکوک، پاتایا، پوکت دارای شهرت بیشتری هستند و امکانات رفاهی و تفریحی موجود در آن ها تعطیلاتی بیادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. در ادامه با ما همراه باشید تا گوشه از زیبایی ها و جذابیت های این کشور همیشه سبز را به شما معرفی کنیم.

 

بانکوک شناور

شهر شلوغ و پرهیاهوی بانکوک در تور تایلند سفر باتو، مقصد اولیه بسیاری گردشگران است و اغلب تورهای مسافرتی تایلند ابتدا اقامت چند روزه در این شهر را به گردشگران پیشنهاد می کنند. در شهر بانکوک مکان های تاریخی، مجموعه های تفریحی و بازارهای محلی فراوانی وجود دارد که بازدید از هر کدام تجربه ای بیاد ماندنی خواهد بود. اما یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین این جاذبه ها بانکوک شناور نام دارد.

بانکوک شناور در واقع بازاری پر جنب و جوش است که در آن دست فروشان این شهر سوار بر قایق های کوچک شده و در طول رودخانه اجناس و کالاهای خود را عرضه می کنند. بازار شناور بانکوک، یکی از جذاب ترین بازارهای جهان است که مشهور‌ترین آنها بازار damnoen saduak نام دارد که در منطقه راچا بوری و در فاصله کمی از شهر بانکوک قرار دارد. تماشای بومیان خوشرو و آشنایی با شیوه امرار معاش آن ها تجربه ای بیادماندنی خواهد بود.

 

تماشای کیک ‌بوکسینگ (موی ‌تای)

جالب است بدانید ورزش پرهیجان کیک بوکسینگ از جمله ورزش های بومی کشور تایلند است و اگر به ورزش های رزمی علاقمند هستید برای تماشای آن به ورزشگاه لومپینی بروید.

ورزشگاه لومپینی یا راتچادامنوئن جایی است که در آن بزرگترین و جذاب ترین مبارزات کیک بوکسینگ جهان برگزار می گردد. مبارزات موی تای یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی در کشور تایلند است که در دنیا به شهرت رسیده و هزاران بیننده دارد.

 

شهر تاریخی آیوتایا

شهر باستانی آیوتایا بیش از هشتصد سال قدمت دارد و در فاصله نود کیلومتری از شمال شهر بانکوک قرار گرفته است. این منطقه دارای معماری باشکوهی است و با بازدید از آن، با عظمت دوران فرمانروایی سوخوتای آشنا خواهید شد. این منطقه تاریخی در قرن هفدهم میلادی شکل گرفت و باستان شناسان بر این باورند که در آن زمان یکی از زیباترین شهرهای جهان بوده است. گفتنی است شهر باستانی آیوتا در سال ۱۹۹۱ میلادی در فهرست سازمان جهانی یونسکو قرار گرفت.

 

مزرعه تمساح ها Samutprakarn Crocodile Farm and Zoo

بازدید از مزرعه تمساح ها که در آن بیش از شصت هزار تمساح از نژادهای مختلف نگهداری می شود علاوه بر اینکه بسیار جذاب است، اما به دل و جرات زیادی نیاز دارد. مزرعه تمساح ها در سی کیلومتری شهر بانکوک قرار دارد و در آن سی گونه مختلف از تمساح ها نگهداری می شوند و در مجموع تعداد آن ها به شصت هزار عدد می رسد. البته در این مزرعه حیوانات دیگری همچون فیل ها، میمون ها، شیر و مار و ... نیز زندگی می کنند. بنابراین اگر مایل به تماشای دنیای شگفت انگیز حیات وحش هستید بازدید از این مجموعه را فراموش نکنید.

 

دنیای وحش سافاری بانکوک Safari World

شهر بانکوک انتخاب خوبی برای داشتن لحظاتی هیجان انگیز و مفرح است. در این شهر ده ها مجموعه تفریحی مجهز و مهیج وجود دارد که اغلب تجربیاتی بی تکرار را پیش رویتان قرار می دهند. یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین این مجموعه ها، دنیایی وحش سافاری بانکوک نام دارد. در این مجموعه که بیشتر شبیه یک باغ وحش است، بیش از دو هزار حیوان و هزار پرنده نگهداری می شوند و میتوان حدس زد بازدید از آن تا چه اندازه جذاب و آموزنده خواهد بود.

 

تور مالزی سفر باتو را از دست ندهید.

 

پارک تاریخی سوخوتای Sukhothai Historical Park

پارک تاریخی سوخوتای در شمال کشور تایلند قرار دارد و در آن ویرانه های به جا مانده از امپراتوری سوخوتای به چشم می خورد. قدمت این منطقه باستانی به قرون سیزدهم و چهاردهم میلادی باز می گردد و جالب اینکه در این شهر باستانی دویست سازه شگفت انگیز را خواهید دید و بازدید از بقایای بیست و شش کاخ سلطنتی بخش جذاب این بازدید خواهد بود. همچنین بازدید از موزه ملی Ramkhamhaeng را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

کو نانگ یوآن Ko Nang Yuan

کو نانگ یوآن یک جزیره کوچک اما بسیار زیبا و بکر است که به یکی از جاذبه های مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است. این جزیره در نزدیکی کو تائو (Ko Tao) قرار دارد و اغلب گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند همراه با تورهای گردشگری یک روز را در این جزیره شگفت انگیز به شنا، حمام گرفتن، غواصی و تفریحات آبی و ... مشغول خواهند بود. البته در برخی ایام سال سواحل زیبای این منطقه کمی شلوغ خواهد شد و بهتر است بدانید از مسافرانی که در کو نانگ یوآن اقامت نداشته باشند، مبلغ حدوداً صد بات ورودی دریافت می شود.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید