اپلیکیشن بوکسام

خرید و فروش کتاب های دست دوم با اپلیکیشن بوکسامنسخه 0.1.12

4.67 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
  • دسته : خرید
  • قیمت : رایگان
  • حجم : 5.4 مگابایت
دریافت برنامه/بازی بوکسام (خرید و فروش کتاب) از بازار سازنده : بوکسام

کتاب، یار مهربان ما در تمام طول زندگی است. از دبستان تا آخرین ترم دانشگاه باید کتاب های درسی یا غیر درسی مختلفی را بخوانیم که البته برخی از آنها، کمیاب و گران قیمت هستند. بوکسام برنامه ای است که به کمک آن میتوانید کتاب های دست دوم را با قیمت مناسب بخرید و یا کتاب های قدیمی خود را به راحتی بفروشید. در ادامه با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی بپردازیم. خرید و فروش کتاب دست دوماولین کاری که برای خرید و فروش کتاب های دست دوم در اپلیکیشن فوق باید انجام دهید، ثبت نام در آن میباشد. البته اگر فقط خریدار هستید، میتوانید به عنوان کاربر مهمان از بوکسام استفاده کنید اما برای درج آگهی فروش، نیاز به حساب کاربری دارید. با رفتن به منوی کناری و وارد کردن آدرس ایمیل معتبر به همراه رمز عبور، ثبت نام انجام میشود. بد نیست بدانید که هیچ اطلاعات دیگری از شما ثبت نخواهد شد و امکان ویرایش اطلاعات کاربری نیز وجود ندارد.   نکته : بعد از مشاهده راهنمای تصویری این برنامه اندرویدی، برای دیدن آگهی فروش کتاب ها باید استان موردنظر خود را انتخاب کنید. امکان تغییر استان از منوی کناری پیش بینی شده است.

بوکسام محل خوبی برای خرید و فروش کتاب های دست دوم است.
  ویترین کتاب های دست دوم صفحه اصلی بوکسام به نمایش بخشی از کتاب های موجود در آن اختصاص یافته است. این بخش بندی ها عبارتند از: کتاب های جدید : آخرین کتاب هایی که برای فروش در برنامه فوق قرار گرفته اند، همراه با عنوان، عکس روی جلد، محل آگهی و قیمت در این ردیف نشان داده میشوند. دسته بندی های محبوب کنکوری : با اشاره بر روی هر کدام از این دسته بندی ها، میتوانید کتاب های دست دوم کنکوری را برای رشته های ریاضی و تجربی پیدا کنید. کتاب های پایه دانشگاهی : این بخش مخصوص دانشجویان است و در آن کتاب های پایه برای ترم های اول دانشگاه به چشم میخورد. دسته بندی های محبوب دانشگاهی : در این قسمت، کتاب های دانشگاهی بر اساس محبوبترین دسته ها قرار گرفته اند که با اشاره بر روی هر کدام میتوانید لیست عناوین موجود را ببینید.   نکته : برای دیدن فهرست کامل کتاب های دست دوم، باید دکمه بیشتر را لمس نمایید.   پیدا کردن کتاب های کمیاب  کتاب های موردنیاز خود را به راحتی پیدا کنید پیدا کردن کتاب های کمیاب کار راحتی نیست و گاهی به چند روز جستجو در کتابفروشی ها نیاز دارد. در بوکسام این کار راحت شده و شما میتوانید به دو روش، کتاب مورد نظر خود را بیابید: استفاده از دسته بندی ها : برای طبقه بندی کتاب های دست دوم در این برنامه، 5 دسته کلی تعریف شده که هر کدام از آنها دارای زیر گروه های مختلف میباشد. این 5 دسته شامل دانشگاهی، مدرسه و کنکور، زبان، غیر درسی و حوزوی میشود. با وجود این دسته بندی ها، یافتن کتاب دست دوم دانشگاهی یا کتاب دست دوم دبیرستان، آسان خواهد شد. استفاده از ابزار جستجو : در این اپلیکیشن یک ابزار جستجوی پیشرفته نیز وجود دارد که با وارد کردن بخشی از عنوان کتاب در آن، میتوانید کتاب های موردنظرتان را پیدا کنید. علاوه بر این، امکان فیلترسازی جستجو بر اساس دسته بندی، نام دانشگاه، نویسنده، مترجم، سال انتشار و نام انتشارات پیش بینی شده است. با وجود این قابلیت، نتایج جستجو به خواسته شما نزدیکتر خواهد بود.   کتاب ها را بدون واسطه و مطمئن بخرید خرید کتاب های دست دوم در بوکسام به این صورت میباشد که شما بدون دخالت هر شخص واسطه، با صاحب آگهی تماس میگیرید و کتاب را از او خریداری میکنید. کافی است قبل از این کار، به صفحه مشخصات کتاب موردنظر بروید و اطلاعات زیر را درباره آن بدست آورید:
  • عنوان و موضوع کتاب
  • محل آگهی (شهر و دانشگاه)
  • قیمت روی جلد و فروش
  • نام ناشر و سال چاپ
  • وضعیت ظاهری (نو، در حد نو و ...)
  • نویسنده و مترجم
  • توضیحات اضافه
  حالا میتوانید با لمس دکمه اطلاعات تماس در همین صفحه، از طریق ایمیل، شماره تلفن یا برنامه تلگرام با صاحب کتاب تماس بگیرید. از دیگر امکانات این صفحه، باید به امکان اشتراک گذاری لینک آگهی اشاره کنیم.   خرید و فروش کتاب دست دوم  نحوه فروش کتاب در بوکسام همانطور که گفتیم شما میتوانید با درج آگهی رایگان در بوکسام، کتاب های دست دوم خود را بفروشید. برای ثبت کتاب های فروشی در اپلیکیشن فوق، باید به ترتیب زیر عمل کنید: 1 – انتخاب موضوع کتاب از بین دسته بندی های تعریف شده 2 – واردکردن مشخصات کامل کتاب مثل عنوان، نام نویسنده، تاریخ انتشار، وضعیت ظاهری و... 3 – قرار دادن 4 تصویر برای آگهی که اولین عکس به عنوان جلد درنظر گرفته میشود. 4 – انتخاب استان و شهر محل آگهی (الزامی) به اضافه دانشگاه (اختیاری) 5 – وارد کردن مشخصات ارتباطی مثل ایمیل، شماره تلفن و آیدی تلگرام 6 – تایید و ثبت اطلاعات وارد شده   بعد از اینکه آگهی فروش کتاب را به ثبت رساندید، باید منتظر تایید آن باشید تا به نمایش درآید. همه آگهی های فروش کتاب از بخش کتاب های من قابل دسترس هستند و میتوانید آنها را ویرایش یا حذف کنید.   نکته : برای درج آگهی فروش کتاب باید از دکمه موجود در سربرگ یا گزینه انتشار کتاب در منوی کناری استفاده نمایید.     نکاتی درباره رابط کاربری برنامه استفاده از اصول متریال دیزاین در طراحی بوکسام، باعث شده تا یکپارچگی و جذابیت های لازم  را در قالب گرافیکی آن ببینیم. هرچند در بعضی موارد میتوانست بهتر عمل شود اما محیط برنامه فوق در همین حد نیز کاربرپسند به نظر میرسد. از لحاظ تجربه کار با این اپلیکیشن نیز مشکل خاصی وجود ندارد غیر از اینکه بهتر بود در بعضی قسمت ها، تعداد جابجایی ها کمتر باشد.  
با توجه به توضیحاتی که دادیم، بوکسام میتوانید برای کسانی که قصد خرید کتاب دست دوم با قیمت مناسب یا فروش بدون واسطه کتاب های دست دوم را دارند، مفید واقع شود. این اپلیکیشن اندرویدی به صورت رایگان از کافه بازار قابل دریافت است.
پیدا کردن کتاب های کمیاب
قابلیت ها و نقاط قوت برنامه
  • محتوای مناسب و قابل اعتماد
  • عملکرد صحیح با حداقل خطا
  • رابط کاربری زیبا و روان
  • سازماندهی مرتب و هوشمندانه محتوا
  • امکانات جانبی مفید
نقاط ضعف برنامه
  • کمبود برخی از امکانات
  پیشنهادهای اپریویو برای بهبود برنامه به نظر میرسد که بوکسام به قابلیت های بیشتری نیاز ندارد اما در عین حال کمبودهایی در آن به چشم میخورد. برای مثال وجود امکاناتی همچون نشان کردن کتاب ها یا قرار دادن عکس از دوربین دستگاه میتوانست برای برنامه فوق مفید باشد. پیاده سازی هوشمندانه تر ثبت کتاب و صفحه پروفایل کاربران نیز از دیگر پیشنهادات ما برای این اپلیکیشن است. همچنین انتظار میرفت که این برنامه اندرویدی در گوشی هایی با نسخه اندروید پایین، عملکرد بهتری از خود نشان دهد و خطاهای جزئی آن رفع شود. منتظر ایده پردازی های بیشتر از تولیدکنندگان اپلیکیشن فوق هستیم.  

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


نظرات کاربران

  1. avatar
    سبا
    سلام نسخه ی ios نداره؟

    به این نظر پاسخ دهید
دانلود برنامه اندرویدی بوکسام