دانلود افزونه داپلیکیتور

دانلود رایگان افزونه داپلیکیتور ابزار وردپرس

اگر به هر دلیلی نیاز به پشتیبان گیری از سایت وردپرسی خود دارید و یا می خواهید انتقال سایت از هاست به هاست دیگر یا از لوکال هاست به هاست را انجام دهید، افزونه داپلیکیتور ابزار وردپرس حرفه ای برای شما است. مطمین باشد که با این ابزار وردپرس به آسان ترین روش می توانید این اقدامات را انجام دهید. 

 

دانلود افزونه داپلیکیتور

افزونه داپلیکیتور یک افزونه رایگان در مخزن وردپرس است، برای نصب افزونه داپلیکیتور در پیشخوان وردپرس وارد قسمت افزونه ها شوید و افزودن جدید را بزنید. کافیست در قسمت جستجوی افزونه ها، duplicator را سرچ کنید و روی دکمه نصب کلیک و آن را فعال کنید

مسیر نصب افزونه: پیشخوان وردپرس> افزونه ها> افزودن جدید

 برای دانلود افزونه داپلیکیتور رایگان از طریق لینک زیر اقدام کنید

https://wordpress.org/plugins/duplicator

 

ویژگی های افزونه dupicator

حالا به بررسی مهم ترین ویژگی های این افزونه بکاپ می پردازیم:

  • انتقال سایت به هاست دیگر بدون نیاز به دانش کد نویسی
  • نصب بسیار ساده و آسان
  • ساخت بسته نصبی آسان
  • پنل کاربری بسیار ساده
  • رایگان بودن

 

افزونه های رایگان نسبت به افزونه های پریمیوم امکانات کمتری دارند مثلا افزونه dupicator دارای قابلیت های بیشتری نسبت به نسخه رایگان است. این قابلیت ها شامل:

  • پشتیبانی از سایت های با حجم بسیار بالا
  • پشتیبانی از چند سایت
  • پشتیبانی از پایگاه های داده با حجم بالا
  • قابلیت ارسال ایمیل پس از پایان فرایند بکاپ گیری
  • زمانبندی برای بکاپ گیری؛ مشخص کردن روز و ساعت
  • پشتیبانی از وردپرس شبکه
  • تغییر آدرس سایت یا نصب پروتکل https

پشتیبانی از تنظیمات API

 

نحوه بکاپ گیری از سایت با افزونه duplicator

همانطور که در قسمت ویژگی های افزونه داپلیکیتور ابزار وردپرس گفتیم مهم ترین کاربرد این افزونه ساخت بسته نصبی آسان برای انتقال سایت به هاست دیگر است. در این جا مراحل ساخت بسته نصب آسان را آموزش می دهیم.

بعد از فعال سازی افزونه داپلیکیتور یک بخش با نام افزونه در پیشخوان سایت شما ظاهر می شود. باید وارد افزونه شوید و روی create new کلیک کنید.

در این بخش باید سه گام setup، scan، build را طی کنید:

setup: نه

 

انتقال سایت به هاست دیگر با استفاده از ابزار داپلیکیتور

پس ار اینکه بسته نصبی آسان را از طریق افزونه داپلیکیتور ابزار وردپرس ساختید می توانید آن را روی دامنه دیگر یا هاست دیگر قرار دهید. این کار دقیقا مانند نصب قالب از طریق سی پنل یا دایرکت ادمین است. کافیست واردfile manager هاست جدید شوید و از قسمت public html پوشه zip و installer را آپلود کنید.

با این کار وارد مراحل نصب آسان قالب می شویدو باید 4 مرحله نصب آسان را طی کنید.

 

مقایسه افزونه داپلیکیتور ابزار وردپرس با سایر افزونه ها

افزونه های بکاپ دیگری هم وجود دارد که ما در این جا به معرفی و مقایسه سه افزونه بکاپ دیگر با افزونه داپلیکیتور می پردازیم:

 

افزونه BackWPup

BackWPup یک ابزار وردپرس حرفه ای دیگر برای بکاپ گیری از سایت است. نصب این افزونه رایگان نزدیک به 600 هزار است. از امکانات این افزونه می توان به بکاپ گیری دستی و خودکار، ذخیره سازی اتوماتیک، بازیابی نسخه دهای پشتیبان از پنل مدیریت وردپرس و بکاپ گیری قابل تنظیم اشاره کرد. اما معایبی که این افزونه نسبت به افزونه داپلیکیتور دارد داشبورد گیج کننده و شلوغ، بازیابی پشتیبان گیری ها به صورت دستی از هاست سی پنل است.

 

افزونه WP Time Capsule

افزونه WP Time Capsule بخاطر رابط کاربری بسیار ساده ای که دارد، محبوب است. از مهم ترین قابلیت های این افزونه تقویم بازیابی است که به کاربر تاریخ تمام بکاپ های سایت را نشان می دهد. معایبی که این افزونه نسبت به داپلیکیتور دارد زمان بسیار زیاد بکاپ گیری است که شاید تا 12 ساعت هم طول بکشد و این زمان در مقایسه با بکاپ گیری حداکثر 5 دقیقه ای داپلیکتور بسیار زیاد است هم چنین استفاده از این افزونه تا 30روز رایگان است و پس از آن باید حتما نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید.

 

افزونه Wpvivid

سومین افزونه بکاپ که با ابزار داپلیکیتور مقایسه می شود Wpvivid است. این افزونه هم مانند داپلیکتور قابلیت زمانبندی بکاپ را دارد و مانند داپلیکیتور در چند مرحله بکاپ گیری از سایت را انجام می دهد و بکاپ گیری روی فضاهای ابری از راه دور را انجام می دهد و ایرادی که می توان به این افزونه گرفت این است که حداکثر 3 بار می توانید بکاپ گیری از سایت را انجام دهید در صورتی که داپلیکیتور محدودیت دفعات بکاپ گیری ندارد.

در این مقاله به بررسی افزونه داپلیکتور و معرفی آن و مقایسه با دیگر افزونه ها پرداختیم، برای دیدن آموزش ویدئویی افزونه داپلیکیتور به مقاله آموزش افزونه داپلیکیتور مراجعه کنید.

 

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید