دریافت خلافی خودرو و همه چیز در مورد آن

اگر صاحب یک اتومبیل شخصی هستید، مسلماً برای شما پیش آمده ‌است که به دلیل بی‌احتیاطی‌هایتان جریمه شوید. پرداخت جریمه‌ها در زمان قدیم مستلزم مراجعه به پلیس 10+ بوده است. اما امروزه روش‌های سریع‌تری برای پرداخت خلافی خودرو وجود دارد که می‌توانید به کمک آنها، بدون فوت وقت خلافی خودرو خود را پرداخت کنید.

در ادامه بیشتر درباره روش‌های جدید خلافی خودرو بحث می‌کنیم. اگر نمی‌خواهید وقت زیادی را برای پرداخت خلافی خودرو خود بگذارید، مطالعه این مقاله کمک زیادی به شما خواهدکرد. با ما همراه باشید.

 

معرفی سریع‌ترین روش‌های پرداخت خلافی خودرو

برای پرداخت خلافی خودرو چندین روش سریع وجود دارد که در ادامه بیشتر درباره آن‌ها بحث می‌کنیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این روش‌ها آشنا شوید و در کم‌ترین زمان کار خود را انجام دهید.

 

روش اول: دریافت خلافی از طریق وبسایت راهور

راهنمایی و رانندگی برای تسریع در امر دریافت خلافی خودرو، وبسایتی را طراحی کرده‌ که می‌توانید از طریق آن برای دریافت خلافی خودرو خود اقدام کنید.

توجه کنید در این سایت بیان شده ‌است که اطلاعاتی که در آن قرار می‌گیرد، به‌صورت آفلاین است. یعنی اگر دیروز شما جریمه شده‌اید، یک و یا دو روز بعد نمی‌توانید این خلافی را در سایت مشاهده کنید. این سایت به صورت مستقیم به سرورهای پلیس راهور متصل نیست و همین موضوع نیز سبب شده‌ تا نتوانید خلافی خود را به صورت بروز ببینید. البته از دلایل آفلاین بودن این سایت می‌توان به بالا بردن امنیت سایت پلیس راهور اشاره‌ کرد.

خلافی خودرو شما در این سایت به صورت هفتگی آپدیت می‌شود. یعنی شما اگر این هفته جریمه شده باشید، جریمه آن هفته بعد به لیست شما اضافه خواهد شد. توجه داشته باشید بعد از این‌که قبض جریمه خود را دراین سایت پرداخت کردید، در آپدیت بعدی این سایت می‌توانید پرداختی خود را مشاهده کنید.

 

برای پرداخت خلافی خودرو دراین سایت لازم است در ابتدای ورود خود، کد هشت‌رقمی که پشت کارت خودرو درج شده‌ را وارد کنید. برای جلوگیری از ورود ربات‌ها به سایت نیز لازم است کد کپچا سایت را وارد کنید. درنهایت با کلیک روی دکمه سرچ منتظر نتایج جستجو بمانید.

درنهایت نیز خلافی خودرو شما که مربوط به سال گذشته می‌باشد، برایتان نمایش داده می‌شود. شما برای پرداخت قبض خود می‌توانید از شناسه قبض و شناسه پرداخت استفاده کنید.

 

روش دوم: دریافت خلافی با کمک پیامک

یکی از روش‌های پرداخت خلافی خودرو که می‌توانید در هر زمان و مکانی از آن استفاده کنید، استفاده از پیامک است. شما می‌توانید برای دریافت خلافی خودرو خود کد هفده رقمی روی کارت ماشین را به شماره‌های 1101202020 ،110005151 و 30005151 ارسال کنید. بدین ترتیب خلافی ماشین شما از همین شماره پیامک خواهدشد.

این روش بسیار کم‌هزینه است و می‌توانید در کمترین زمان از خلافی خودرو خود اطلاع پیدا کنید.

 

روش سوم: دریافت خلافی با مراجعه به پلیس 10+

یکی از راه‌های متداول برای پرداخت هزینه خلافی خودرو، مراجعه به پلیس+10  است. این روش از قدیم‌الایام مورداستفاده قرار گرفته ‌است، اما امروزه بیشتر از روش‌های پرسرعت برای پرداخت خلافی خودرو استفاده می‌شود. توجه کنید با مراجعه به این مرکز درصورت این‌که هزینه خلافی شما کمتر از یک میلیون تومان باشد، می‌توانید به سرعت از همین مراکز آن‌را پرداخت کنید.

البته اگر هزینه خلافی شما بیش از این مقدار باشد، لازم است برای پرداخت جریمه به راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید.

 

روش چهارم: دریافت خلافی به صورت تلفنی

برای دریافت خلافی خودرو می‌توانید از طریق شماره 88288888 اقدام کنید. دقت کنید اگر می‌خواهید از شهرستان‌های ایران به کمک تماس تلفنی از خلافی خودرو خود مطلع شوید، لازم است پیش شماره 021 را بگیرید. با این پیش‌شماره و ارسال عدد یک می‌توانید به بخش خلافی خودرو متصل شوید.

با زدن عدد یک، شما به یک اپراتور متصل خواهید شد و سپس با خواندن پلاک خودروی خود برای اپراتور از وضعیت خلافی خود مطلع می‌شوید.

 

دریافت نمره منفی برای گواهینامه

می‌توانید برای دریافت نمره منفی گواهینامه خود به دو صورت پیامکی و اینترنتی اقدام کنید. برای استفاده از خدمات اینترنتی می‌توانید از طریق سایت راهور در بخش خدمات سایت به دنبال نمره منفی گواهینامه خود باشید. اگر می‌خواهید به صورت پیامکی از این موضوع اطلاع پیدا کنید، لازم است شماره گواهینامه خود را به 1101202020 ارسال کنید و از وضعیت نمره منفی خود اطلاع پیدا کنید.

 

چطور می‌توانیم خلافی خودرو را پرداخت کنیم؟

برای پرداخت خلافی خودرو نیز راه‌های متفاوتی پیش روی شماست که می‌توانید از روش دلخواه خود برای این کار اقدام کنید. تمامی این روش‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

 

پرداخت جریمه از طریق خودپرداز

شما می‌توانید از طریق دستگاه‌های خودپرداز برای پرداخت خلافی خودرو خود اقدام کنید. برای این کار باید شناسه قبض خود را در دست داشته باشید.

 

پرداخت جریمه از طریق کد USSD

دقت کنید اگر به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق شماره‌گیری کد ستاره 100 مربع خلافی خودرو خود را پرداخت کنید. البته باید برای این روش پرداخت، شناسه پرداخت و شناسه قبض خود را در دست داشته باشید، بدین‌ترتیب می‌توانید از طریق تمامی بانک‌ها جریمه خود را پرداخت کنید.

 

پرداخت خلافی با کمک تلفن بانک

 شما می‌توانید برای پرداخت جریمه خود از تلفن بانک ملی کمک بگیرید. برای استفاده از این روش پرداختی باید با شماره09622  تماس بگیرید. سپس با ارسال کد قبض و شناسه واریز جریمه خود را پرداخت کنید.

 

معرفی بهترین اپلیکیشن برای دریافت خلافی خودرو

یکی از روش‌های دریافت خلافی خودرو و پرداخت آن در دنیای امروز که موردتوجه بسیاری از مردم قرار گرفته ‌است، استفاده از اپلیکیشن هاست. از جمله اپلیکیشن‌های بسیار معروفی که در این زمینه فعالیت دارد و می‌توانید آن‌را به صورت رایگان دریافت کنید، می‌توان به اپلیکیشن فرمون اشاره کرد.

کار کردن با این اپلیکیشن بسیار راحت است، به‌صورت کلی طراحی رابط کاربری این محصول به‌صورتی است که کاربر می‌تواند به‌راحتی با آن کار کند.

با کمک این نرم‌افزار می‌توانید به‌راحتی خلافی خودرو خود را مشاهده کنید. توجه کنید در گزارش ارائه شده در این نرم‌افزار، شما می‌توانید تمامی جزئیات مربوط به خلافی خودرو خود را مشاهده کنید.

اگر بخواهید می‌توانید در همین نرم‌افزار برای پرداخت خلافی خودرو خود نیز اقدام کنید. این کار بدون هیچ دردسر و درنهایت امنیت صورت می‌گیرد.

 

 

این نرم‌افزار ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز دارد که می‌تواند در هنگام رانندگی به شما کمک زیادی بکند. برای مثال این نرم‌افزار می‌تواند هنگام نزدیک شدن به دوربین‌های کنترل ترافیک به شما هشدار دهد. این کار، خود می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را در کمتر شدن خلافی خودرو داشته باشد.

در این مطلب درباره تمامی روش‌های مشاهده خلافی خودرو و راه‌های پرداخت آن صحبت کردیم. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب کنید و بهترین روش را برای پرداخت خلافی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

 

اینها را هم بخوانید