خرید اینترنتی

راهنمای خرید اینترنتی از فروشگاه‌های اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی امروزه عمل خریدکردن را بسیار سهل و آسان کرده‌اند. شما می‌توانید بدون محدودیت مکانی، در کم‌ترین زمان محصول موردنیاز خود را تهیه کنید. به دلیل حذف واسطه و خرید مستقیم از نماینده یا تولیدکننده و... از نظر قیمت نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است. اما تابه‌حال نگرانی این را داشته‌اید که در دام کلاهبرداران بیفتید؟ یا محصولی به دستتان برسد که کیفیتی مورد انتظار شما را نداشته باشد؟ و... امروز در راهنمای خرید اینترنتی به شما کمک می‌کنیم تا یک فروشگاه معتبر را از بین انبوه سایت‌ها پیدا کنید و خریدی مطمئن و رضایت‌بخش داشته باشید.

 

نکات مهم در خرید اینترنتی

اعتماد کردن به یک فروشگاه ناشناس که تا به امروز تجربه خرید از آن را نداشته‌اید، کار سختی است. اما نه تا زمانی که آگاهانه انتخاب کنید و قدم بردارید. برای آنکه از سایت و فروشگاه اینترنتی مدنظر مطمئن شوید، باید در زمان خرید به نکات زیر توجه کنید.

 

نماد الکترونیک داشته باشد

این نماد در بخش پایینی هر سایت فروشگاهی معتبری وجود دارد. تنها دیدن آن کافی نخواهد بود. شما باید روی آن کلیک کرده تا وارد پنجره جدیدی شوید و شناسنامه آن را در نشانه enamad.ir ببینید. البته اگر محصولی که می‌خواهید خریداری کنید بسیار گران‌قیمت بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است باید حسابی محکم‌کاری کنید. در این صورت می‌توانید به سایت اینماد مراجعه کرده و با جستجو نام فروشگاه از معتبر بودن آن مطمئن شوید.

دقت کنید که این نماد دارای تاریخ انقضا است. فروشگاهی که تاریخ انقضای نماد آن گذشته است لزوما به معنی نامعتبر بودن نیست؛ اما بهتر است روی آن‌ها هم حساب باز نکنید یا بعدا آن فروشگاه را بررسی کنید.

 

قیمت معقولی داشته باشد

بی‌شک هیچ یک از ما دوست نداریم یک محصول را گران‌تر از ارزش و قیمت واقعی آن تهیه کنیم. اما قیمت واقعی یک محصول را از کجا بدانیم؟ همان‌طور که در خرید حضوری از چند مغازه و فروشگاه قیمت می‌پرسید در خرید اینترنتی هم این کار را انجام دهید. سپس به سراغ فروشگاهی بروید که به نسبت قیمت ارزان‌تر و مناسب‌تری دارد.

 

کی سفارش شما تحویل می‌شود؟

از دیگر نکات مهمی که در راهنمای خرید اینترنتی باید به آن توجه کنید، بازه زمانی تحویل سفارش شما است. این بازه باتوجه‌به فروشگاه مدنظر متفاوت خواهد بود. ممکن است از یک روز تا دوهفته بسته به فاصله جغرافیایی که از فروشگاه دارید، طول بکشد. اما چیزی که مهم بوده، این است که فروشگاه باید مشخص کند شما در چه تاریخی بسته خود را تحویل خواهید گرفت. هستند فروشگاه‌هایی که با ارائه کد مرسوله سفارش، موقعیت دقیق محصول را هم در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

شیوه پرداخت

از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید، نحوه پرداخت هزینه محصول است. اینکه فروشگاه انتخابی شما، امکان پرداخت در محل را دارد یا خیر؟ وجود این امکان خاطر شما را آسوده خواهد کرد چرا که می‌توانید بعد از تحویل سفارش خود هزینه آن را پرداخت کنید. همچنین در صورت راضی نبودن از کیفیت و... امکان عودت آن وجود خواهد داشت. این قابلیت در فروشگاه‌هایی که قبل از ارسال، هزینه را دریافت می‌کنند، وجود ندارد.

 

پشتیبانی فعالی دارد

یکبار امتحان کنید و با پشتیبان سایت تماس بگیرید. قرار نیست همیشه یک اپراتور پشت خط باشد که جواب کلیشه‌ای به شما بدهد. در بسیاری از مواقع پشتیبانان سایت می‌توانند شما را برای انتخاب و خرید مناسب راهنمایی کنند. مخصوصا اگر فروشگاه اینترنتی لوازم دیجیتال باشد. اطمینان از پشتیبانی سایت خیال شما را راحت خواهد کرد که در شرایط اضطراری پاسخگویی برای سفارش شما وجود خواهد داشت.

 

راهنمای خرید اینترنتی لوازم دیجیتال

راهنمای خرید اینترنتی لوازم دیجیتال هم چندان مستثنی با دیگر محصولات نیست. اما یک سری فاکتور‌های پررنگی دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. در زمان خرید لوازم دیجیتال همچون خرید ساعت هوشمند یا هر محصول دیگری، با برند‌های بسیار گوناگونی مواجه خواهید شد. شما باید به سراغ یک برند نام‌آشنا و مطمئن بروید. در چنین لوازمی احتمال عرضه محصول فیک هم وجود دارد. باید با شناخت کامل محصول آن را خریداری کرده تا یک محصول فیک به دستتان نرسد. فراموش نکنید که در زمان خرید اینترنتی لوازم دیجیتال باید ضمانت و گارانتی محصول خریداری شده هم عرضه شود. علاوه‌برآن در حین خرید گوشی موبایل و... امکان ثبت و رجیستری آن از سمت خود فروشگاه وجود داشته باشد تا بعد‌ها با مشکل مواجه نشوید.

 

چطور کالا‌ها را باهم مقایسه کنیم؟

تنوع محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیاد است. برای مقایسه آن‌ها باید مشخصات فنی هر محصول را به‌صورت مجزا بررسی کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شما می‌توانید به قسمت نظرات هم مراجعه کنید و کامنت‌های خریداران در خصوص فروشگاه و محصول انتخابی را هم بخوانید. این بررسی‌ها به شما کمک می‌کند تا انتخاب رضایت‌بخشی را داشته باشید.

 

خصوصیات یک فروشگاه اینترنتی قابل‌اعتماد

اگر قصد خرید تبلت یا هر وسیله دیجیتال دیگری را دارید، باید به یک فروشگاه آنلاین قابل‌اعتماد مراجعه کنید. راهنمای خرید اینترنتی، فروشگاهی را قابل‌اعتماد می‌داند که سرعت سرچ و جست‌وجوی بالایی داشته باشد. بتوانید در کسری از ثانیه با یک کلیک سرچ کنید و اطلاعات را به دست آورید. علاوه‌برآن یک فروشگاه اینترنتی قابل‌اعتماد باید دو ویژگی زیر را داشته باشد:

1- مراحل خرید آن آسان باشد.

2- رابط کاربری بالایی داشته باشد تا کاربران با هر میزان سواد و دانشی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

 

جمع‌بندی

راهنمای خرید اینترنتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در خانه و کوتاه‌ترین زمان هر چیزی که نیاز دارید را بدون دغدغه و صرف وقت و هزینه زیاد تهیه کنید. فروشگاه لیپک عرضه‌کننده انواع لوازم دیجیتال با سابقه چندین‌ساله است که می‌توانید با خیالی راحت محصولات اصل و اورجینال از برند سازنده را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید. کافی است از قسمت محصولات انتخاب کرده و ثبت سفارش کنید. به همین راحتی سفارش در آدرس مدنظر، به شما تحویل داده خواهد شد.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

 

 

اینها را هم بخوانید