راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

در بین روش‌های موجود در صنعت جهت تصفیه آب صنعتی، بهترین روش از جهت اقتصادی و فنی روش اسمز معکوس ROمی باشد.

در این روش که اصول تصفیه آب بر اساس فشار اسمزی می باشد، آب با فشار بالا توسط پمپ طبقاتی به سمت فیلتر ممبران هدایت می شود که نتیجه آن عبور آب نرم از ممبران می باشد که این قابلیت را دارد که تی دی اس آب را  تا ۹۸ درصد پایین بیاورد.

 

دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس دو خروجی مجزا دارد، یکی آبی است که از فیلتر ممبران عبور کرده و به آن آب تصفیه شده می‌گویند و دیگری آبی است که نتوانسته از ممبران عبور کند که در اصطلاح به آن پساب می گویند.

امروزه در اکثر صنایع که ما نیاز به آب نرم داریم بهترین راه استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی میباشد.

 

در این مقاله به معرفی اجزای مختلف دستگاه تصفیه آب صنعتی پرداخته می‌شود. جهت اینکه عزیزانی که قصد خرید این سیستم را دارند بتوانند با علم و  آگاهی بیشتری نسبت به خرید سیستم اقدام نمایند.

 

نصب فیلتر شنی در دستگاه تصفیه آب صنعتی

فیلتر شنی در ابتدای دستگاه تصفیه آب نصب میشود که هدف آن جداسازی املاح تا 50 میکرون است این املاح می‌تواند ذرات درشت و فیزیکی موجود در آب باشد که حذف آنها کمک می کند که رسوب گذاری روی سطح ممبران به حداقل ممکن برسد.

فیلتر شنی که داخل آن توسط سیلیس با مش های مختلف ریز، درشت و متوسط پر می شود، می تواند در بدنه هایی با جنس های مختلف ساخته شود که با توجه به نوع صنعت و حساسیت آن می‌تواند مخزن فیلتر شنی دستگاه تصفیه آب از جنس استیل، کربن استیل و یا فایبرگلاس باشد.

 

فیلتر کربن در دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

بعد از فیلتر شنی باید فیلتر کربنی را قرار دهیم که در داخل آن کربن فعال و سیلیس قرار داده می شود. این وظیفه را باید انجام دهد که طعم، بو و رنگ داخل آب و کلر آزاد داخل آب را حذف نماید تا این آلایندگی ها روی سطح ممبران ایجاد مشکل نکند. باید دقت داشته باشید که با توجه به اینکه کربن اکتیو می‌تواند کاهش تاثیرگذاری روی فلزات سنگین بگذارد، لذا بهتر است حتماً از کیفیت کربن فعال اطمینان حاصل نماییم و حداکثر پس از ۱۸ ماه کربن فعال تعویض گردد و بکواش های روزانه نیز صورت بگیرد. نهایتاً بهتر است هر چهل و هشت ساعت یکبار انجام شود.

 

نقش فیلتر میکرونی در دستگاه تصفیه آب صنعتی

قبل از ورود آب به پمپ طبقاتی، آب وارد هوزینگ فیلتر میکرونی می‌شود تا ذرات ۵ میکرون از آب جدا شود. این فیلتر ها در ابعاد مختلف و مش های مختلف با توجه به نوع آب تولید می شود. مش فیلتر ها از دو دهم میکرون تا ده میکرون متفاوت بوده و ابعاد آن با توجه به دبی آب متغیر است.

 

واحد اسمز معکوس دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

بعد از خروج آب از فیلتر میکرونی آب توسط پمپ طبقاتی با فشار بالا به سمت فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی هدایت می‌شود که فقط آب سبک از ممبران اسمز معکوس عبور می کند و آب سخت از مسیر پساب خارج می‌شود.

واحد اسمز معکوس RO از تجهیزات کنترلی مثل فشارسنج، تابلو برق دبی سنج تی دی اس متر و سایر موارد تشکیل می شود. با توجه به ظرفیت‌های مختلف که خریدار محترم نیاز به آب تصفیه شده دارد تعداد ممبران ها متفاوت می باشد.

 به عنوان مثال برای ظرفیت ۵ متر مکعب در شبانه روز یک عدد فیلتر ممبران ۴ اینچ کفایت می‌کند، ولی برای ظرفیت های بالای ۲۵ متر مکعب در شبانه روز باید از ممبران هشت اینچ استفاده نمایید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

 

اینها را هم بخوانید