دوربین مداربسته

راه های افزایش طول عمر دوربین مداربسته

احتمالا در این وضعیت همه افراد بخواهند حدالامکان عمر وسایل و امکاناتشان را بالا ببرند، هرچند این وسایل ارزان قیمت باشند. دوربین های مداربسته هم از این قاعده مستثنی نیستند. حتی اگر دوربین مداربسته ارزان و خوش قیمتی را خریداری کرده باشید باز هم نگهداری صحیح از آن و طول عمر آن دغدغه شما خواهد بود. 

 

دوربین های مداربسته بخش مهمی از تامین امنیت یک مکان را بر عهده دارند که در خیلی از مواقع از وقوع جرم جلوگیری میکنند ولی حتی اگر نتوانند جلوی اتفاق افتادن جرم را بگیرند به پیگیری و شناسایی عاملان کمک میکنند. نگهداری صحیح و بالا بودن طول عمر دوربین مدار بسته میتواند در تامین امنیت بسیار مفید و موثر باشد.

برای اینکه این نگه داری، تعویض و بررسی به موقع و به درستی انجام شود یک چیزی به نام چک لیست تهیه شده است. این چک لیست کمک میکند که فرآیند افزایش طول عمر دوربین مداربسته به راحتی انجام شود و احتمال خطا کمتر شود.

 

میزان اهمیت نگهداری و رسیدگی به دوربین مداربسته

روند رسیدگی به دوربین مداربسته آنقدر پیچیده نیست؛ ولی به دلیل وجود کارهای زیاد احتمال دارد بعضی از موارد به فراموشی سپرده شوند. اهمیت نگهداری و تعمیر دوربین مداربسته صرفا برای وضعیت خود دوربین مداربسته نیست، زیرا هر کسب و کار و هر مکانی میتواند مورد جرم واقع شود و نبود یا خراب بودن دوربین مداربسته حتی برای چند ساعت در شب میتواند احتمال وقوع جرم را خیلی بالاتر از حالت عادی ببرد.

 

موارد مهم برای بالا بردن طول عمر دوربین مداربسته

حتما در بالاتر با کلمه چک لیست نگه داری و بررسی دوربین مداربسته آشنا شدید. حالا در ادامه میخواهیم چک لیست یا همان موارد مهم برای بالا بردن طول عمر دوربین مدار بسته را با هم بررسی کنیم. 

 

نظافت دوربین مداربسته

اگر با سیستم های برقی و الکترونیک سر و کار داشته اید احتمالا میدانید یکی از عوامل خرابی آنها میتواند گرد و خاک باشد. دوربین مداربسته هم در دسته همین وسایل قرار میگیرد و گرد و غبار یکی از دشمن های این وسیله محسوب میشود. اما گرد و غبار فقط در طول عمر تاثیر نمیگذارد بلکه روی میزان کیفیت و وضوح تصاویر هم موثر است و احتمال دارد که اگر جرمی رخ بدهد وجود گرد و غبار روی لنز اجازه ندهد شناسایی صورت گیرد.

 

حذف فیلم های قدیمی و بدون استفاده

تلفن های همراه حتی با جدیدترین تکنولوژی ها هنگامی که حجم آن ها از موارد زیادی پر میشود و دیگر جای خالی در حافظه خود ندارند به مشکلاتی بر میخورند. دوربین های مدار بسته امروزه هم با همین مشکل درگیر هستند. هرچه کیفیت تصاویر بالاتر باشد باید میزان حافظه ی دستگاه ضبط دوربین هم بالاتر باشد و زودتر نسبت به دوربین مداربسته با کیفیت پایین تر حافظه را پر میکند. پاک کردن و حذف فیلم ها و محتواهای ضبط شده توسط دوربین مداربسته یک راه است تا طول عمر دوربین مداربسته را افزایش دهیم ولی این کار اگر به درستی و اصولی انجام نشود میتواند برعکس عمل کند و به دوربین مداربسته آسیب بزند. حالتی که میتواند پاک کردن فیلم های قدیمی آسیب زا باشد این است که این حرکت بدون پشتیبان گیری (بکاپ گیری) درست از فیلم ها انجام شود. پس اگر میخواهید فیلم های قدیمی و بدون استفاده دوربین مداربسته را حذف کنید حتما حواستان به پشتیبان گیری آن باشد تا مشکلی پیش نیاید.

 

آپدیت نرم افزار های دوربین مداربسته

با توجه پیشرفت هرروزه نرم افزاهای دوربین مداربسته همواره درحال تغییر و ارتقا هستند. برای اینکه دوربین مداربسته بتواند بهترین و به روز ترین روش امنیت را برای ما درست کند باید همواره آنها را به روز رسانی کنیم. یکی از اتفاقاتی که میتواند باعث خرابی دوربین مداربسته شود آپدیت نبودن نرم افزار آن میباشد و اگر به موقع انجام نشود میتواند امنیت دستگاه را به خطر بیاندازد و کار را برای هکران و جاسوسان آسان تر کند.

 

پشتیبان گیری صحیح

یکی از مواردی که بالاتر با آن آشنا شدیم همین مورد بود که بسیار در طول عمر دوربین مداربسته موثر و پر اهمیت است. اگر برای دوربین مداربسته اتفاقی بیوفتد به یک نسخه پشتیبان از اطلاعات دوربین مداربسته نیاز است تا خیالتان از بابت اطلاعات راحت باشد و در هر حالتی به آن ها دسترسی داشته باشید. این کار میتواند به دو صورت انجام شود. روش اول استفاده از هارد اکسترنال که راهی فیزیکی است و فضای فیزیکی اشغال میکند. راه دوم برای پشتیبان گیری، روش آنلاین است، این روش با استفاده از فضاهای ابری انجام میشود و فضایی فیزیکی اشغال نمیکند.

 

توجه به عوامل محیطی

این مورد تا حدی گسترده تر از موارد قبلی میباشد. دوربین مداربسته بعضی مواقع به دلیل نواسانات برق میتواند خراب شود و از کار بیوفتد. باید با استفاده از وسایل مناسب مانند اداپتور مناسب از وقوع اتفاقات این چنینی جلوگیری کنیم. مورد بعدی ای که وجود دارد این است که اگر دوربین مداربسته در فضای باز نصب شده است باید برای آن در آب و هواهای مختلف وسایلی استفاده کنیم. برای مثال آفتاب از عواملی است که میتواند به دوربین مداربسته آسیب بزند و عمر آن را کاهش دهد. برای جلوگیری از این اتفاق باید سایه بان مخصوص نصب کنیم تا از آسیب زدن آفتاب به آن جلوگیری کنیم.

 

استفاده از سیستم عامل مناسب

همه اتفاقاتی که میتواند توسط یک دوربین مداربسته بیوفتد با استفاده از نرم افزار و سیستم عامل آن است. یکی از مشکلاتی که میتواند پیش بیاید عدم تطابق نسخه سیستم عامل با نوع دوربین مداربسته و یا نرم افزارها است که این اتفاق باعث خرابی دوربین مداربسته میشود. 

 

بررسی به موقع قطعات

قطعات و تجهیزات الکتریکی دوربین مداربسته هم مانند بسیاری دیگر از وسایل الکترونیک بعد از مدتی از کار میافتند و باید با بررسی و چک کردن مداوم آن ها مطمئن شویم که همه اجزای دوربین مداربسته به درستی در حال کار کردن هستند و مشکلی در روند کار آن پیش نمیآورند.

 

 

نتیجه گیری

در مقاله با انواع روش های بالا بردن طول عمر دوربین مداربسته آشنا شدیم ولی یکی از راه ها که شاید خیلی مهم باشد را در ادامه خواهیم گفت. آن راه هم استفاده از دوربین مداربسته با کیفیت است تا به خودی خود عمر بالایی داشته باشد و دیرتر خراب شود. علاوه بر موارد نگهداری بالا که گفته شد جنس و کیفیت دوربین مداربسته هم بسیار موثر است. یکی از با کیفیت ترین و با دوام ترین دوربین مداربسته هایی که میتوانید در بازار تهیه کنید دوربین مدار بسته آیریویژن است. این شرکت دوربین هایی با جدیدترین تکنولوژی دنیا تولید میکند و روانه بازار میکند. با مراجعه به سایت این شرکت میتوانید با تماس با کارشناسان حرفه ای راهنمایی درستی برای خرید دوربین مداربسته ارزان در تهران و سایر نقاط کشور بگیرید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید