توسعه اپلیکیشن موبایل

ساخت اپلیکیشن پولساز | 6 مدل درآمدزایی از اپلیکیشن

اولین قدم برای کسب درآمد از اپلیکیشن و ساخت اپلیکیشن پولساز این است که پیش بروید و یکی را بسازید. این بدان معناست که شما به ایده خوبی احتیاج دارید که مردم آن را مفید بدانند و بخواهند از آن استفاده کنند. اگر ایده خاصی برای یک برنامه ندارید، همیشه می توانید به مشکلی که دارید و راه حل آن فکر کنید.

بنیانگذاران اینستاگرام این برنامه را تا حدودی منتشر کردند، زیرا فیلترهای Instamatic را دوست داشتند اما فکر می کردند اگر به اشتراک گذاری عکس ها آسان تر باشد، بهتر است. این برنامه اکنون یکی از محبوبترین اپلیکیشن ها در سراسر جهان است.

اگر در حال برنامه ریزی استراتژی ساخت اپلیکیشن پولساز و کسب درآمد از آن هستید، باید این را در ابتدای فرایند طراحی در نظر بگیرید.

به عنوان مثال اگر یکی از استراتژی های کسب درآمد از اپلیکیشن، استفاده از تبلیغات است باید در طراحی فضا برای ایجاد بنر در هنگام طراحی برنامه خود فضایی ایجاد کنید.

به همین ترتیب اگر می خواهید یک مدل اشتراکی را اجرا کنید، باید ویژگی هایی را که برای همه کاربران برنامه در دسترس است و همچنین ویژگی هایی را که فقط برای کسانی که هزینه پرداخت می کنند، در نظر بگیرید.

 

فرآیند ساخت اپلیکیشن پولساز

  • ابتدا باید یک استراتژی تدوین کنید.

اگر از قبل ایده ای برای برنامه دارید، این می تواند ساده ترین بخش این فرآیند باشد.

هنگام برنامه ریزی برنامه خود، باید ایده دقیقی در مورد کارکرد آن و مشکلی که حل می کند داشته باشید. شما همچنین باید در مورد مخاطبان هدف و آنچه که برای آنها جذاب است فکر کنید. با نگاه کردن به رقبا یا برنامه های غیر رقابتی با همان مخاطب هدف، می توانید ایده های خوبی در مورد نوع برنامه های موفق و درآمدزا کسب کنید.

این نیز یک راه خوب برای انتخاب استراتژی کسب درآمد از برنامه شما است. اگر متوجه شدید اکثر برنامه هایی مانند برنامه ای که می خواهید ایجاد کنید یک نسخه رایگان ارائه می دهند، اگر بخواهید هزینه برنامه خود را دریافت کنید، احتمالاً موفق نخواهید شد. از طرف دیگر این می تواند نشان دهد که نوع برنامه ای که می خواهید بسازید می تواند از طریق تبلیغات درآمدزایی کند.

 

  • نحوه ساخت برنامه خود را انتخاب کنید.

مرحله بعدی در روند توسعه و ساخت اپلیکیشن پولساز شروع ساخت آن است. شما در اینجا دو گزینه دارید. اولین مورد این است که کل فرایند ایجاد وایر فریم، رابط های گرافیکی و آزمایش فرایندهای جلو و عقب را خودتان طی کنید. همچنین می توانید از یک برنامه ساز برای مراقبت از روند استفاده کنید.

در حالی که گزینه اول سفارشی سازی بیشتری را ارائه می دهد، گزینه دوم برای کسانی که تجربه توسعه برنامه را ندارند راحت تر است.

اگر می خواهید آن را به تنهایی انجام دهید، باید با Wireframing شروع کنید.

اگر تصمیم گرفتید از برنامه ساز استفاده نکنید و مسیر سفارشی را انتخاب کنید، باید با فریم وایرلس شروع کنید. این به شما کمک می کند ساختار برنامه خود را ایجاد کنید. ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند در زمینه سیم کشی کمک کند، از جمله Visio و Axure مایکروسافت. مطمئن شوید که این وایر فریم ها را به طور گسترده آزمایش کرده اید.

 

  • سپس عناصر بصری برنامه خود را طراحی کنید.

در این مرحله می توانید شروع به طراحی عناصر بصری برنامه خود کنید، از جمله لوگو، رنگ بندی و هرگونه گرافیک یا انیمیشن که برای استفاده انتخاب می کنید.

شما باید این کار را انجام دهید، خواه خودتان آن را بسازید یا از یک برنامه ساز DIY استفاده کنید. اگر تخصص لازم را ندارید، همیشه می توانید یک متخصص حرفه ای را استخدام کنید تا از شما مراقبت کند. سایت هایی مانند Upwork برای این کار عالی هستند.

 

  • پشت و رو اپلیکیشن خود را مرتب کنید.

مرحله بعدی جایی است که همه چیز پیچیده می شود. ابتدا باید پشت برنامه خود را بسازید. با این کار می توانید مطمئن شوید که برنامه شما آنطور که باید کار می کند. اگر تجربه توسعه نرم افزاری محدودی دارید، این جایی است که استفاده از برنامه ساز می تواند زمان و استرس زیادی را برای شما ذخیره کند.

پس از این می توانید قسمت جلویی را طراحی کنید، همان رابطی که کاربران مشاهده خواهند کرد.

در نهایت، برنامه خود را در آزمایش های نهایی قرار دهید.

هنگام طراحی اپلیکیشن اندروید یا ios باید در حین آزمایش آن را آزمایش کنید. با این حال آخرین مرحله در توسعه برنامه آزمایش محصول نهایی است.

شما باید برنامه را در دستگاه های متعدد آزمایش کنید و آن را به افراد مختلف که متناسب با مخاطبان هدف شما هستند، ارائه دهید. این به شما این امکان را می دهد تا نظرات گوناگونی در مورد کارکردن و عدم کارکرد خود جمع آوری کنید.

اگر متوجه مشکلی شده اید، حتماً قبل از انتشار برنامه خود آنها را برطرف کنید.

 

  • نحوه ایجاد یک اپلیکیشن و کسب درآمد.

اکنون می دانید که چگونه ساخت اپلیکیشن پولساز را آغاز کنید. ما استراتژی های مختلف درآمدزایی را بررسی خواهیم کرد. در این مقاله ما مدل های کسب درآمد را به شش دسته تقسیم کرده ایم. اینها هستند:

  1. برنامه های پولی
  2. برنامه های اشتراکی
  3. خریدهای درون برنامه ای
  4. تبلیغات برنامه
  5. بازاریابی وابسته
  6. روش های درآمدزایی مختلط

بهترین راه برای ایجاد یک برنامه و کسب درآمد به نوع برنامه ای که ایجاد می کنید بستگی دارد. برنامه های بازی از خریدهای درون برنامه ای کسب درآمد می کنند. از سوی دیگر بسیاری از نرم افزارها به عنوان برنامه های خدمات، پول زیادی از طریق برنامه های اشتراک به دست می آورند. همچنین می توانید از تبلیغات برای کسب درآمد از برنامه خود استفاده کنید.

خبر خوب این است که تعداد زیادی از برنامه های موفق بدون توجه به مدل کسب درآمد که انتخاب می کنید، وجود دارد.

 

نحوه قیمت گذاری فروشگاه های اپ

حتی اگر برنامه های رایگان درآمدزایی می کنند، باید توجه داشته باشید که بازار برنامه ای که برای توزیع برنامه خود انتخاب می کنید چقدر است. Google Play و App Store ساختار قیمت گذاری بسیار مشابهی دارند. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

 

Google Play

گوگل پلی 30 درصد از هزینه تمام برنامه ها و محصولات درون برنامه ای را کاهش می دهد.

30 درصد از کل اشتراک ها در 12 ماه اول اشتراک مشتری طول می کشد. پس از این، تنها 15 درصد طول می کشد.

توسعه دهندگان برای ایجاد یک حساب برنامه نویس Google Play باید 25 دلار یکبار هزینه بپردازند.

 

Apple App Store

اپل 30 درصد از همه برنامه ها و خریدهای درون برنامه ای را کاهش می دهد.

پس از 12 ماه مشترک شدن مشتری (مانند Google) این میزان به 15 درصد کاهش می یابد.

توسعه دهندگان برای انتشار برنامه ها در فروشگاه App Apple باید سالانه 99 دلار هزینه بپردازند.

 

6 مدل درآمدزایی از اپلیکیشن

در اینجا نگاهی داریم به 6 مدل درآمدزایی که می توانید برای ساخت اپلیکیشن پولساز از آن ها استفاده کنید.

  1. برنامه خود را بفروشید.

ایجاد یک اپلیکیشن موبایل پولی شاید ساده ترین راه برای کسب درآمد از برنامه شما باشد زیرا به ازای هر بارگیری درآمد متوسط ​​بیشتری را به دنبال دارد.

تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد یک برنامه و کسب درآمد از افرادی است که آن را بارگیری می کنند. هم Google Play و هم App Store پرداخت هزینه برنامه ها را برای کاربران آسان می کند، بنابراین شما یک مخاطب آماده دارید.

اگر می خواهید مردم را به دانلود برنامه پولی خود تشویق کنید، باید ارزش زیادی ارائه دهید. اگر مخاطب فعلی دارید، می توانید برنامه خود را به بازار عرضه کنید یا بودجه ای دارید که می توانید برای تبلیغ برنامه خود هزینه کنید.

 

  1. از یک اشتراک برای دریافت پرداخت های مکرر استفاده کنید.

اشتراک زمانی است که توسعه دهندگان برای استفاده از برنامه هزینه ای مکرر از کاربران دریافت می کنند. این هزینه معمولاً ماهانه است، اگرچه توسعه دهندگان می توانند به کاربران این امکان را بدهند که برای مدت طولانی تر (مثلاً سالانه یا سه ماهه) از قبل برای تخفیف پرداخت کنند.

این نوع کسب درآمد با نرم افزارهایی مانند برنامه های سرویس یا برنامه هایی که دسترسی به رسانه را فراهم می کنند رایج است. به برنامه های جاری مانند Spotify یا Netflix یا برنامه های بهره وری مانند Microsoft Office یا Dropbox فکر کنید.

اشتراک ها برای توسعه دهندگان برنامه عالی است، زیرا می توانند از افرادی که از برنامه های خود استفاده می کنند پول مکرر دریافت کنند. این برای کاربران نیز کار می کند، زیرا هزینه ماهانه اغلب کم است.

برخلاف برنامه های پولی، بارگیری برنامه های اشتراک معمولاً رایگان است. این می تواند راه خوبی برای توسعه دهندگان برای به دست آوردن تعداد کاربران و کسب درآمد باشد. داشتن تعداد بیشتری بارگیری در App Store و Google Play Store نیز ظاهر خوبی خواهد داشت.

برای تشویق مردم به استفاده از این سرویس معمولاً توسعه دهندگان یک دوره آزمایشی رایگان ارائه می دهند. این به آنها امکان می دهد از برنامه به صورت رایگان استفاده کنند و تصوری از برنامه داشته باشند و بدانند چگونه می تواند برای آنها مفید باشد.

 

  1. خریدهای درون برنامه ای می تواند بسیار سودآور باشد.

خریدهای درون برنامه ای یکی از موثرترین روش های کسب درآمد از یک برنامه است. به گفته اپل، چهار نوع خرید در بازار وجود دارد:

مواد مصرفی مواردی مانند امتیازات بازی یا ارزهایی هستند که می توانند در ساخت اپلیکیشن پولساز استفاده شوند. اینها در بازی ها رایج است و بازیکنان می توانند از آنها برای خرید اقلام جدید یا دسترسی به سطوح جدید استفاده کنند. همانطور که از نامش پیداست، این موارد فقط یکبار قابل استفاده هستند.

بازی ای که در استفاده از مواد مصرفی بسیار موفق بوده Pokemon Go است. در بازی کاربران Pokecoins می خرند که می توانند از آنها برای خرید اقلام مختلف درون بازی استفاده کنند. گزارش های اوایل سال جاری نشان می دهد که Niantic در مجموع 2.3 میلیارد دلار از این بازی درآمد کسب کرده است.

 

اقلام غیرقابل مصرف مواردی هستند که پس از خرید مصرف کننده منقضی نمی شوند. نمونه هایی از این مورد شامل گزینه های اضافی در یک برنامه ویرایش عکس است. هنگامی که کاربر این موارد را خریداری کرد، می تواند تا زمانی که مالک برنامه است از آنها استفاده کند.

دو نوع نهایی خرید درون برنامه ای اشتراک های تمدید خودکار و عدم تمدید است.

نکته خوب در مورد خریدهای درون برنامه ای این است که اساساً هیچ محدودیتی در میزان مصرف افراد وجود ندارد. برنامه های پولی که هزینه یکبار مصرف دارند یا حتی اشتراک هایی با هزینه مکرر در مجموع مبلغی که می توانند برای هر کاربر کسب کنند، بسیار محدود است.

بازی هایی که از خریدهای درون برنامه ای استفاده می کنند می توانند فوق العاده سودآور باشند. در بازی ها، اغلب از خریدهای درون برنامه ای استفاده می شود تا کاربران بتوانند اقلامی را بخرند تا تجربه بازی خود را بهتر کنند. این باعث شده است که برنامه های رایگان مانند PUBG ،Clash of Clans و Pokemon Go به طور مداوم در میان برنامه های پرفروش قرار بگیرند.

 

با این حال فقط بازی ها نیستند که می توانند به طور موثر از خریدهای درون برنامه ای استفاده کنند. انواع دیگر برنامه هایی که با موفقیت خریدهای درون برنامه ای را ارائه می دهند، شامل برنامه های ویرایشگر عکس هستند که گزینه ها یا فیلترهای اضافی را ارائه می دهند یا برنامه های پیام رسانی که به کاربران فرصت خرید شکلک یا هدیه را می دهد.

به عنوان مثال برنامه پیام رسانی Kakao Talk یکی از پرفروش ترین برنامه های جهان است. در حالی که استفاده از آن رایگان است، یکی از راه های کسب درآمد فروش شکلک هایی است که افراد می توانند در چت های خود استفاده کنند.

 

  1. از یک مدل مبتنی بر تبلیغات استفاده کنید.

تبلیغات معمولاً توسط برنامه های رایگان استفاده می شود. به عنوان مثال برنامه ها یا بازی های خبری. همچنین می تواند توسط برنامه هایی که خریدهای درون برنامه ای یا نسخه های پولی را ارائه می دهند به عنوان راهی برای کسب درآمد از مشتریان بدون پرداخت استفاده شود.

بهترین چیز در مورد تبلیغات این است که این راهی خوب برای کسب درآمد از برنامه شما بدون نیاز به هزینه مشتری است.

ساده ترین راه برای شروع، بستر تبلیغاتی هزینه به ازای کلیک است. برخی از این موارد شامل AdMob Google یا SSP AOL است. ثبت نام در یکی از این موارد به شما امکان می دهد تبلیغات را در برنامه خود شروع کنید.

اکثر تبلیغات به صورت تبلیغات بنری، تبلیغات بینابینی یا فیلم ارائه می شوند.

تبلیغات بنری در محتوای شما پراکنده شده است. آنها نسبتاً مزاحم نیستند. این مزیت این است که تجربه کاربر را قطع نمی کند و نمی توان از این تبلیغات چشم پوشی کرد.

 

  1. کسب درآمد از طریق بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یک نوع بازاریابی رایج در وب است، اگرچه شاید کمتر در برنامه ها یافت شود. با بازاریابی وابسته، توسعه دهنده برنامه محصولات خود را در برنامه خود تبلیغ می کند و در صورت خرید مشتری، فروش را کاهش می دهد.

برنامه های رزرو یا مقایسه نوعی متداول از بازاریابی وابسته هستند. به عنوان مثال Skyscanner این امکان را برای افرادی که مایل به خرید پرواز هستند آسان می کند تا قیمت ها را از طیف وسیعی از ارائه دهندگان بررسی کنند.

هر زمان که کاربر سفری را پس از هدایت به وب سایت رزرو از طریق Skyscanner انجام می دهد، این شرکت درصدی از هزینه پرواز را دریافت می کند.

یک مثال دیگر در مورد نحوه کار این می تواند یک برنامه تناسب اندام باشد که کاربران را به وب سایت مغازه تغذیه یا فروشگاه تجهیزات ورزشی هدایت می کند و سپس فروش خود را کاهش می دهد. یا یک برنامه برنامه ریزی مالی که محصولات مالی را به کاربران خود پیشنهاد می دهد.

نکته خوب در مورد کسب درآمد از این طریق تعداد برنامه های داده ای است که در مورد کاربران وجود دارد. در مثال فوق یک برنامه برنامه ریزی مالی، توسعه دهندگان ساخت اپلیکیشن پولساز می توانند نوع دقیقی از محصول را که کاربر بر اساس داده های خود در مورد کاربر مفید می داند، ارائه دهند.

 

  1. استفاده از استراتژی ترکیبی

بسیاری از موفق ترین برنامه ها از انواع روش های کسب درآمد استفاده می کنند. به این ترتیب، توسعه دهندگان نیازی به تکیه بر یک استراتژی ندارند.

یک راهبرد رایج درآمدزایی و ساخت اپلیکیشن پولساز این است که از کاربران بخواهید هزینه ای برای حذف تبلیغات پرداخت کنند. این به عنوان یک جایگزین برای یک برنامه پولی خوب است. این بدان معناست که توسعه دهندگان برنامه هنوز می توانند از کاربران رایگان درآمد کسب کنند، در حالی که گزینه سودآورتری را برای کسانی که می توانند پرداخت کنند ارائه می دهند. برای جذابیت بیشتر گزینه پولی، حتی می توانید موارد اضافی را برای کسانی که پرداخت می کنند اضافه کنید. این می تواند برای پرداخت های یکبار و اشتراک ها مفید باشد.

برخی از برنامه های پولی به ویژه بازی ها، هزینه ای را برای برنامه دریافت می کنند و سپس خریدهای درون برنامه ای را به اضافه قیمت بازی ارائه می دهند. Minecraft ،NBA 2K19 و Moment Pro Camera همه برنامه هایی هستند که از این استراتژی با موفقیت استفاده کرده اند.

اگر قصد دارید از تبلیغات به عنوان استراتژی کسب درآمد خود استفاده کنید، ایده خوبی است که هم بازاریابی وابسته و هم تبلیغات معمولی را آزمایش کنید. اگر این کار را انجام دهید می توانید ببینید کدام نوع تبلیغات پردرآمد است و سپس روی آن تمرکز کنید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. advertising isfahan
    advertising isfahan
    متن خیلی خوب و کاربردی بود تشکر

    به این نظر پاسخ دهید