سرمایه گذاری در بازارهای مالی

سرمایه گذاری در کدام بازار مالی پربازده تر است؟

مردم در انواع شرایط اقتصادی به دنبال سرمایه گذاری در بازارهای مختلف جهت کسب سود و درآمد بیشتر و افزایش رفاه زندگی خود هستند. فرق نمی کند شرایط اقتصادی کشوری که در آن زندگی می کنند در بهبود و آرامش کامل باشد و یا در شرایط بحران به سر ببرند. علاوه بر این، همواره بازارهای مختلف با یکدیگر مقایسه می شوند و افراد در پی یافتن بازاری هستند که بتوانند سود بیشتری نسبت به سایر بازارها کسب کنند.

 

به عبارت دیگر همیشه این سوال در ذهن افراد مختلف جامعه در حال مرور شدن است که "سرمایه گذاری در کدام بازار مالی پربازده تر است؟"، خب اگر این موضوع برای شما نیز جذاب است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

بازار بورس، بازار ارزهای بین المللی یا بازار ارزهای دیجیتال؟

قبلا مقایسه فقط بین بازار بورس و ارزهای بین المللی انجام می شد، اما به لطف پیدایش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، پای این بازار نیز به مقایسه باز شده است. اما اجازه دهید همین اول کار خیال شما را از بابت این بازار نوپا راحت کنم، بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با دو مارکت ذکر شده، طفل شیرخواره ای بیش نیست و در تاریخ نگارش این متن، یعنی شهریور ماه سال 1398 شمسی، در حد و اندازه ای نیست که یک تریدر و سرمایه گذار حرفه ای بخواهد در آن فعالیت روزانه با ریسک معقول و مشخص داشته باشد.

 

برای مقایسه باید بدانید که بزرگترین ابعاد بازار متعلق به مارکت ارزهای بین المللی با 5.3 تریلیون دلار گردش روزانه است. پس از آن بازار بورس نیویورک با تقریبا 200 میلیارد دلار گردش روزانه و پس از آن بازار ارزهای دیجیتال با گردش روازانه تقریبا 20 میلیارد دلاری قرار گرفته است.

پس تا اینجا عقل سلیم به راحتی متوجه می شود که به دنبال بازاری برود که سرمایه بیشتری در گردش دارد، بنابراین به دلیل نقدینگی بالا، امکان دستکاری قیمت در آن پایین و احتمال موفقیت تحلیل تکنیکال در آن به شدت بالاست. اما خب برای این کار اولین قدم این است که افراد با دنبال کردن مطالب آموزشی در سایتهای خارجی مثل آموزش فارکس BabyPips.com و سایت های ایرانی مثل آموزش فارکس TraderNova.com سطح سواد و دانش خود در مورد مسائل بروز مارکت را بالا ببرد.

 

 

سپس با انتخاب یک کارگزار معتبر در این زمینه و افتتاح حساب و تایید مدارک در آن، گام بعدی ورود به دنیای ارزهای بین المللی را بردارد. جالب است بدانید سایت های مختلفی در این زمینه در حال فعالیت هستند و شما می توانید با جستجوی نام های مختلف، برندهای بزرگ این صنعت را پیدا کنید.

برای مثال با جستجوی عبارت "بروکر فارکس تایم تریدر نووا" می توانید اطلاعات بسیار گسترده ای در این مورد به زبان فارسی یافت کنید. اگر هم به دنبال منابع خارجی می گردید می توانید عبارت " Blockonomi fxtm review" را در موتورهای جستجو یافت کنید.

 

آیا با سرمایه گذاری در بازارهای مالی می توان یک شبه ثروتمند شد؟

خیر! معلوم نیست اولین کسی که این طرز فکر را در افکار جا انداخت چه کسی بود و چه اهداف شومی داشت (!) اما مطمئن باشید اگر با این طرز فکر وارد هر شغلی شوید، نتیجه ای جز شکست و از دست دادن تمام سرمایه خود به دست نخواهید آورد.

سرمایه گذاری و معامله گری یکی از دشوارترین مشاغل دنیاست که تمرکز، هوش، تجربه و دانش فراوانی نیاز دارد و صرفا با دنبال کردن تحلیل ها و سیگنالهای مختلف نمی توان حتی سرمایه خود را حفظ کرد چه برسد به سود کردن. پس گول تبلیغات رنگارنگ و جذاب را نخورید و سعی کنید با مطالعه لازم و مشورت با افراد با تجربه در این زمینه وارد بازارهای مالی شوید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید