پرفروش ترین سرور شرکت HPE

سرور HPE DL380 پرفروش ترین سرور شرکت HPE

یکی از موارد خیلی مهم که در زمان خرید سرور باید به آن توجه داشته باشیم، موضوع خدمات پشتیبانی سرور مورد نظر است. از آنجایی که سرورها یکی از قطعات الکترونیکی میباشند، همواره رخ دادن مشکل برای سرور ممکن است. پس بهتر است سروری را بخریم که در مورد خدمات پشتیبانی سرور خریداری شده نگرانی وجود نداشته باشد. با ارائه مثالی به توضیح در مورد این موضوع میپردازیم.

 

فرض کنید شما سروری را خریداری کنید که کارشناسان لازم برای انجام خدمات فنی برای آن سرور در دسترس نباشند و یا قطعات مورد نیاز برای سرور خریداری شده در بازار موجود نباشد، عدم وجود قطعات سرور در بازار باعث خواهد شد تا در صورت بروز مشکل برای قطعات سرور شما، در جایگزین کردن قطعات دچار مشکل شوید. پس بهتر است در هنگام خرید سرور سراغ پرفروش ترین سرورها بروید. چون در صورت پرفروش شدن یک سرور، حتما کارشناسان به دنبال اطلاعات لازم برای انجام خدمات فنی آن سرور خواهند رفت و هم شرکت های فروشنده قطعات سرور قطعات لازم برای این سرورها را ارائه خواهند داد.

 

در این مقاله سعی داریم تا شما را با پرفروش ترین سرور اچ پی در ایران آشنا کنیم. امروزه پرفروش ترین سرور در ایران سرور DL380 است. سرور DL380 در هر نسلی که در بازار وجود داشته باشد پرفروش ترین سرور در میان سرور های شرکت HPE در ایران میباشد.

 

معرفی سرور DL380 Gen9 :

یکی دیگر از سرور های رک مونت تولید شده شرکت اچ پی اینترپرایز و پرفروش ترین سرور رک مونت در ایران، سرور DL380 Gen9 است.

 

 

این سرور یک سرور رک مونت دو یونیتی است که بعد از متصل شدن به رک، فضای دو یونیتی از رک ما را اشغال خواهد کرد. 

سرور DL380 Gen9 دارای دو اسلات پردازنده است که این دو پردازنده را میتوانیم از سری پردازنده های Intel® Xeon® E5-2600 v3 product family و یا Intel® Xeon® E5-2600 v4 product family انتخاب کنیم. در صورت انتخاب پردازنده ی مورد نظر از این سری پردازنده ها، تعداد ۴ تا ۲۲ هسته پردازشی به ازای هر پردازنده در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

 

بر روی سرورHPE DL380 Gen9  به ازای هر اسلات پردازنده تعداد ۱۲ اسلات مموری قرار داده شده است، که این اسلات ها را میتوانیم با مموری های HPE DDR4 Smart Memory پر کنیم. در صورتی که بخواهیم به بالاترین قدرت پردازش این سرور دست یابیم، میتوانیم مموری های ۱۲۸ گیگابایتی بر روی این اسلات ها قرار دهیم، که در این صورت مقدار ۳ ترابایت مموری در اختیار ما خواهد بود. که این موضوع تاثیر بسزایی بر روی سرعت پردازش اطلاعات ما خواهد داشت.

 

سرورHP DL380 Gen9 قابلیت در بر گرفتن درایو های LFF و SFF را داراست. در صورتی که بخواهیم از درایوهای SFF استفاده کنیم، تعداد حداکثر ۲۴ درایو و در صورتی که بخواهیم از درایوهای LFF استفاده کنیم، حداکثر ۱۲ درایو میتوانیم بر روی این سرور قرار دهیم. البته در صورتی که تمایل به استفاده از درایوها در پشت سرور داشته باشیم، میتوانیم دو درایو SFF و یا سه درایو LFF در پشت سرور قرار دهیم.

 

 

سرور DL380 Gen9 به صورت On-board، یک کارت شبکه و یک استوریج کنترلر را بر روی خود جای داده است که این استوریج کنترلر یک ساتا کنترلر با مدل B140i است که تنها قابلیت پشتیبانی از درایوهای SATA را دارا میباشد. در صورتی که بخواهیم از درایوهای SAS و یا غیره بر روی این سرور استفاده کنیم، میبایست از استوریج کنترلرهای مناسب دیگر مانند P440 بر روی این سرور استفاده کنیم.

 

همچنین همانطور که در بالا گفته شد، این سرور یک کارت شبکه به صورت On-board را داراست که این کارت شبکه یک کارت شبکه چهار پورت با مدل 331i است که میتواند اطلاعات را با سرعت 1Gb در ثانیه انتقال دهد. بدیهی است که در صورت نیاز میتوانیم کارت شبکه های دیگر با تعداد پورت دیگر و یا سرعت انتقال دیگر بر روی اکسپنشن اسلات های این سرور قرار داده تا نیاز خود را برطرف نماییم.

 

یکی از قابلیت هایی که شرکت اچ پی جهت آسان تر شدن مدریت و کنترلر سرورهای خود بر روی سرور ها تعبیه کرده، قابلیت ILO میباشد. سرور DL380 Gen9 از این قابلیت مستثنی نبوده و از قابلیت ILO برخوردار میباشد. که طبیعی است این قابلیت تنها از توانایی های پایه ای ILO برخوردار بوده و در صورت نیاز به قابلیت های بیشتر، میبایست از لایسنس های مربوطه استفاده نماییم.

 

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم در مورد سرور DL380 GEN9 را بدست آورده باشید. در صورت وجود هر گونه ابهام و یا سوال در مورد سرور HPE میتوانید با کارشناسان شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ، مرکز تخصصی فروش سرورها و استوریچ های اچ پی به شماره تماس 71189-021 تماس گرفته و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ به آدرس www.Ysorkh.net مراجعه کنید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید