سوالاتی که باید پیش از ساخت اپلیکیشن موبایل به آنها پاسخ دهید

سوالاتی که باید پیش از ساخت اپلیکیشن موبایل به آنها پاسخ دهید

امروزه ضرورت داشتن یک اپلیکیشن موبایل از سوی شرکت ها و کسب و کارهای کوچک احساس می شود و با ادغام این اپلیکیشن ها با سایر استراتژی های کاری، این شرکت ها بیشتر از گذشته در دسترس مشتریان و کاربران خود قرار می گیرند. هم اکنون بهترین زمان برای آغاز فعالیت در زمینه ساخت اپلیکیشن است، اما باید پیش از شروع کار به این پرسش ها پاسخ دهید و به طور هدفمند و سنجیده روال کاری خود را طی کنید تا تلاش های شما نتیجه بخش گردند. 20150303210938-finance-mobile-apps

1. تعیین محل کار

ساخت اپلیکیشن در منزل امکان مدیریت بهتر پروژه را در اختیار سازندگان قرار می دهد، در این شرایط قابلیت کنترل بیشتری دارید و از رویکرد تعاملی و فعال بهره مند خواهید گشت. اما نکته منفی در این باره به زمان بر و هزینه بر بودن فرآیند مربوط می شود. معمولا اپلیکیشن سازهایی که در منزل فعالیت می کنند باید از پس هزینه های بیشتری بر آیند.

کسب و کارهایی که تصمیم به استفاده از امکانات خارج از منزل می کنند، قابلیت کنترل و تعامل را از دست می دهند، اما در عوض می توانند با صرفه جویی در هزینه ها از استرس ها و فشار زمانی جهت ساخت اپلیکیشن بکاهند. 2. قصد دارید برای چه نوع گوشی اپلیکیشن بسازید؟ بیش از 60 درصد مردم آمریکا اسمارت فون دارند، و انتظار می رود مالیکت جهانی تبلت در سال 2017 به 905 میلیون برسد. گزینش نوع پلت فرم شامل اپل، اندروید و غیره تصمیم گیری دشواری برای کسب و کار شما خواهد بود.

این انتخاب تحت تاثیر نوع کسب و کار و کاربران شما قرار دارد، به این معنا که باید به تعیین نوع پلت فرمی که کاربران شما معمولا مورد استفاده قرار می دهند، بپردازید و با بررسی داده ها گزینه صحیح را انتخاب کنید. علاوه بر گوشی ها، تبلت ها نیز اخیرا محبوبیت یافته اند و به برخی افراد، می توان درآمد بیشتری از تبلت ها بدست آورد.

3. چه عملکردی از اپلیکیشن انتظار می رود؟

رویکردهای گوناگونی را می توان برای این کار اتخاذ کرد، اپلیکیشن علاوه بر جذابیت، باید کاربردی نیز باشد و امکانات و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. این موضوع رابطه تنگاتنگی با نوع کسب و کار، کاربران، تمایلات و نیازمندی های آنها دارد. اگر کسب و کار شما به اندازه کافی قدرتمند است، می توانید اقدام به ساخت چندین اپلیکیشن با قابلیت ها و امکانات گوناگون نمایید، اما سادگی همیشه نتیجه بخش است، بنابراین سعی در پیچیده تر کردن اپلیکیشن و امکانات آن نکنید.

4. آیا کسب و کار قادر به مدیریت ترافیک می باشد؟

ساخت اپلیکیشن منجر به حجوم هزاران کاربر و مشتری جدید به سوی کسب و کار شما می گردد، بنابراین باید آمادگی لازم برای مدیریت این حجم انبوه را داشته باشید. لازم است به طور مستمر اقدام به آپدیت کردن وب سایت و برنامه های خود نمایید، چرا که بدون این اقدامات از دور خارج می شوید. در نظر گرفتن سرویس دهی به مشتریان و جلب رضایت آنها بسیار حیاتی است، اگر هیچ گونه پشتیبانی از اپلیکیشن ها و برنامه های جدید به عمل آورده نشود، این محصولات بی ارزش شده و به سرعت کنار گذاشته می شوند. 5. چه ایده ای برای طراحی اپلیکیشن در سر دارید؟

پس از ارزیابی و پرداختن به تمامی جزئیات، زمان تمرکز بر روی طراحی و ظاهر اپلیکیشن فرا رسیده. زیبایی، عملکرد و ظاهر، موضوعاتی هستند که باید در این مرحله در کانون توجه شما قرار گیرند. طراحی، بخش حیاتی و تعیین کننده از اپلیکیشن می باشد، اگر اپلیکیشن دارای ظاهری زیبا و عملکرد مورد انتظار نباشد و یا از خوانایی و ناوبری ضعیفی برخوردار باشد، محکوم به شکست می گردد. کاربران معمول اسمارت فون، 25 اپلیکیشن را دانلود می کنند و باید از بابت قرارگیری اپلیکیشن خود در این رده اطمینان حاصل کنید. اپلیکیشن باید زیبا و ساده بوده و به سهولت مورد استفاده قرار گیرد، عملکرد با کیفیت نیز نقش تعیین کننده ای در این بین دارد.

http://www.entrepreneur.com برگرفته از

   

اینها را هم بخوانید