تاثیر سوشال پروف بر فروش در اینستاگرام

سوشال پروف، فرشته نجات فروش در اینستاگرام

وقتی به پیج‌ها و فروشنده‌های قوی در اینستاگرام نگاه می‌کنید، شاید کمی تعجب کنید و با خود بگویید: این پیج با دیگر پیج‌ها چه تفاوتی دارد؟ همه پیج‌ها عکس محصول دارند این پیج هم عکس محصول دارد؟

حتی شاید فالوورهای برابری هم داشته باشند. اما چرا یکی از آنها فروش بیشتری را تجربه می‌کند و روزهای شلوغی را می‌گذراند؟

پاسخ اینجاست دوست من، فروش در اینستاگرام مثل فروش حضوری یک تخصص است و باور کنید فروشندگی یک هنر است.

 

مقدمه را بیش از این طولانی نمی‌کنم، در این مطلب قرار است شما را فقط با یکی از روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام آشنا کنم، روشی که شاید کم و بیش با آن آشنا باشید، اما قطعا همه شما پیج‌هایی را دیده‌اید که چطور از این روش استفاده می‌کنند.

 

اشتباه نکنید، برای افزایش فروش لزوما قرار نیست به دنبال افزایش فالوور باشید، البته که اگر فالوورهای باکیفیت تعدادشان بالاتر باشد احتمال فروش هم بیشتر خواهد بود، اما این فقط قسمتی از ماجرای فروش در اینستاگرام است، برای دیدن بقیه ماجرا همراهم باشید.

 

تایید اجتماعی یا سوشال پروف

من سوشال پروف را فرشته نجات فروش در اینستاگرام می‌دانم، البته که همه جا سوشال پروف به ما کمک خواهد کرد اما در اینستاگرام غوغا می‌کند.

تایید اجتماعی چیز عجیبی نیست، اینکه به مخاطبان خود نشان دهید که دیگران به محصولات یا خدمات شما اعتماد کرده‌اند یعنی از تایید اجتماعی یا سوشال پروف استفاده می‌کنید.

تایید اجتماعی در زمین‌های بازی مختلف شکل‌های متفاوتی دارد، اگر در زمین بازی اپلیکیشن‌ها هستید، مسلما تعداد نصبی که به دست آورده‌اید نقش سوشال پروف را برای شما بازی می‌کند.

اینکه شما چندین هزار نصب به دست آورده‌اید، یعنی چندین هزار نفر به شما و محصولتان اعتماد کرده‌اند و یک تایید اجتماعی بزرگ است.

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که به دنبال اپلیکیشنی در کافه بازار بوده‌اید و از بین اپ‌های مشابه، آن که تعداد نصب بالاتری داشته را انتخاب کرده‌اید، بله این قدرت سوشال پروف است.

 

اگر در زمینه ارایه خدمات فعالیت می‌کنید باید به تعداد و البته رضایت مشتریان خود تکیه کنید، در مورد زمینه‌های خدماتی رضایت مشتریان بر تعداد آنها الویت دارد.

شاید شما تازه کار باشید و نهایتا به 5 مشتری ارایه خدمت کرده باشید، اما رضایت و نظر مثبت همین 5 مشتری تایید اجتماعی خوبی برای شماست که زمینه اعتماد دیگر مشتریانتان را ایجاد می‌کند.

 

و اگر در زمینه فروش محصولات فعالیت می‌کنید، هم تعداد مشتریان و هم رضایت آنها از خرید هر دو نقش اساسی را در تایید اجتماعی بازی می‌کنند.

باید به مخاطبان نشان دهید که هم تعداد زیادی از افراد از شما خرید کرده‌اند و هم از محصول و خدمات پس از فروش رضایت کافی دارند.

 

 

وقتی هیچ مشتری نداریم، چطور از سوشال پروف استفاده کنیم؟

این سوال، سوال خیلی از افرادی است که به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند، اینکه وقتی هیچ مشتری نداریم، چطور نظر مثبتشان را نمایش دهیم؟

 

می‌دانم که در این شرایط کار کمی سخت‌تر خواهد بود، اما اگر کمی زرنگ باشید می‌توانید کم کم کار خود را پیش ببرید.

اشتباه نکنید، به هیچ وجه از نظرات دروغین استفاده نکنید و به اعتماد مخاطبان خود خیانت نکنید.

اگر کسب‌وکار شما خدماتی باشد، انجام دادن چند پروژه با هزینه پایین یا حتی رایگان می‌تواند رزومه شما را کمی پربار و نظرات مثبت را زیاد کند.

 

اگر در هم در زمینه فروش محصولات فعالیت می‌کنید باید بدانید که بدون سوشال پروف باز هم مشتریانی خواهید داشت و به این معنی نیست که اگر از این تکنیک استفاده نکنید هیچ فروشی نخواهید داشت، پس بهتر است با رعایت اصول بازاریابی در اینستاگرام کمی فروش به دست آورید و کم کم به دنبال جمع آوری نظر مشتریان باشید.

امیدوارم با کمک سوشال پروف تکانی اساسی به فروش خود در اینستاگرام بدهید.

 

برای یادگیری اصولی بازاریابی در اینستاگرام بد نیست یک دوره آموزشی اینستاگرام را بگذرانید.

 

این مطلب توسط وبسایت آموزشی رونق.کام به آدرس زیر گردآوری شده است.

Ronaaq.com

 

/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید