اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن چه کمکی به کسب و کار ما می کند؟ + 10 برتری مهم

طراحی و ساخت اپلیکیشن یکی از دغدغه های بسیاری از کسب و کارها و مشاغل است. سوالات متفاوتی در مورد طراحی اپلیکیشن و فواید ان از طرف کسب و کارها و مشاغل مختلف پرسیده می شود. در این مقاله به بررسی کامل فواید یک اپلیکیشن برای کسب و کار شما خواهیم پرداخت. همچنین در انتها نیز یکی از بهترین آژانس های طراحی اپلیکیشن را که می تواند یک اپلیکیشن استاندارد و با قابلیت های مختلف را طراحی کند، به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

 

چرا اپلیکیشن؟

این سوال یک جواب تک جمله ای ندارد و ادامه این مقاله به بررسی آن می پردازیم، اما دلایل اصلی که باعث می شود ما اپلیکیشن را برای کسب و کار خود طراحی کنیم، عبارتند از:

  • اپلیکیشن باعث افزایش کاربران شما می شود
  • اپ باعث خرید مجدد کاربر از شما می شود
  • طراحی اپ، ROI کسب و کار شما را افزایش می دهد
  • با اطلاع رسانی و نوتیفیکیشن فروش خود را افزایش دهید
  • اپلیکیشن ارزان ترین کارمند شماست!
  • دریافت آمار دقیق از کسب و کار و پیشرفت آن
  • حسابداری دقیق برای کسب و کار
  • مدیریت راحت و سریع مشتریان و کارکنان
  • سرعت بیشتر برنامه های موبایل نسبت به سایت

این موارد برخی از مهم ترین دلایل ساخت اپ بود. در ادامه به بررسی هر یک به عنوان مزیت های طراحی اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

 

اپلیکیشن باعث افزایش کاربران شما می شود

یک اپ به راحتی می تواند کاربران شما را افزایش دهد. با طراحی اپلیکیشن، اپ خود را داخل استورهای اپلیکیشن مختلف از جمله کافه بازار، اپ استور، گوگل پلی و ... منتشر می کنید. با انتشار اپلیکیشن خود داخل این استورها، در بخش توضیحات اپلیکیشن خود، خدمات و توضیحات کاملی از کسب و کار خود را ارائه می کنید.

کاربران با جستجو در این استورها، اپ شما را پیدا کرده و ان را نصب می کنند.

حال با استفاده از روش های نوین بازاریابی می توانید کاربران را تشویق کنید تا لینک دانلود اپلیکیشن شما را به دوستان و خانواده خود ارسال کنند. با همین روش می توانید به صورت هرمی کاربران خود را افزایش دهید و هیچ هزینه ای بابت تبلیغ نپردازید.

 

اپ باعث خرید مجدد کاربر از شما می شود

هر فرد در روز حدود 4 ساعت از گوشی خود استفاده می کند. این یک میانگین است و ممکن است یک کاربر بیش از این نیز از گوشی خود استفاده کند. اما به هر ترتیب این نشان می دهد که هر کاربر روزانه بارها و بارها گوشی خود را باز می کند.

حال اگر اپ شما بر روی گوشی کاربر نصب باشد، در طی روز چندین مرتبه اپ شما را مشاهده می کند. حتی اگر یک مرتبه هم آن را باز نکند، هر زمان به خدماتی نیاز داشته باشد که شما ارائه می کنید، اولین انتخاب او شما هستید.

دلیل آن نیز مشخص است، زیرا شما جلو چشم او هستید و با داشتن اپلیکیشن شما ترغیب می شود سریع تر اقدام به درخواست سرویس یا خرید کالا کند.

 

طراحی اپ، ROI کسب و کار شما را افزایش می دهد

ROI یکی از بخش های مهم برای کسب و کار و یکی از پارامترهای مهم برای بخش مارکتینگ هر کسب و کار است. هر چه ROI یا بازگشت سرمایه بیشتر باشه، رشد کسب و کار شما هم بیشتر است. بررسی نشان می دهد که با توجه به هزینه اپلیکیشن، بازده و درآمد حاصل از آن بسیار بالاتر است و ریسک کسب و کار شما به شدت کاهش می یابد.

 

با اطلاع رسانی و نوتیفیکیشن فروش خود را افزایش دهید

یکی از قابلیت های اپلیکیشن اطلاع رسانی است. این اطلاح رسانی هم می تواند داخل اپلیکیشن انجام شود و هم از طریق پوش نوتیفیکیشن! اما پوش نوتیفیکیشن از محبوبیت بیشتری برخوردار است، زیرا کاربر بدون باز کردن اپلیکیشن می تواند پیام و اطلاع رسانی شما را ببیند.

 

اپلیکیشن ارزان ترین کارمند شماست!

ما همیشه دنبال کارمندی ارزان و تاثیرگذاریم. کارمندی که بتواند بهترین بهره وری را برای ما داشته باشد و در عین حال پولی به آن ندهیم 😊، اما واقعاً این کارمند وجود دارد. اپلیکیشن نمونه ترین و ارزان ترین کارمند شماست. شما با طراحی یک اپلیکیشن فقط هزینه اولیه و نگهداری آن را پرداخت می کند، که در مجموع شاید یک دهم هزینه ماهیانه استخدام یک کارمند باشد. در کنار این موارد 24 ساعته در خدمت شماست و به صورت اتوماتیک همه کارها را انجام می دهد.

دریافت آمار دقیق از کسب و کار و پیشرفت آن

زمانی که شما یک کسب و کار را راه اندازی می کنید یا آن را دارا هستید، نیازمند آمار دقیق هستید که میزان پیشرفت کسب و کار، درآمد، میزان کاربرانی که به سایت شما بازگشته اند و ... را بدانید. این آمار به شما کمک می کند بدانید کدام منبع برای بازاریابی بهتر است؟ چه مشکلاتی در کسب و کار شما وجود دارد که باعث می شود کاربر دیگر از شما خرید نکند و ...

اپلیکیشن تمامی این موارد با به صورت دقیق در اختیار شما قرار می دهد. کافی است از این کارمند 24 ساعته خود بخواهید.

 

حسابداری دقیق برای کسب و کار

هر کسب و کار برای درآمد ایجاد شده است. بنابراین مشاهده دقیق درآمدها و گزارش آماری آنها به ما بسیار کمک می کند. این که پس از تبلیغات چقدر درآمد به دست آورده ایم. یا درآمدمان در مناسبت ها چقدر بوده است و ... . تمامی این موارد اماری است که اپلیکیشن می تواند در اختیار شما قرار دهد.

 

مدیریت راحت و سریع مشتریان و کارکنان

یکی از مواردی که برای هر شغلی مهم است، مدیریت کارکنان و مشتریان است. با اپلیکیشن به راحتی این کار امکان پذیر است. شما با اپلکیشن سوابق مشتریان خود را مشاهده می کنید. بر اساس آن تخفیف در نظر می گیرید. همچنین پشتیبانی بهتری انجام می دهید. برای کارمندان و کارکنان خود نیز می توانید سطح دسترسی تنظیم کنید تا به این صورت بتوانند به اپلیکیشن و کاربران دسترسی داشته باشند. در یک کلام طراحی اپلیکیشن برای آسودگی کسب و کار شما خواهد بود.

 

سرعت بیشتر برنامه های موبایل نسبت به سایت

بسیاری بر این باورند که با داشتن سایت دیگر نیازی به اپلیکیشن نیست. در برخی موارد و کسب و کارها این حرف کاملاً درست است. اما در بسیاری نیز داشتن اپلیکیشن یک مزیت رقابتی برای کسب و کارشان خواهد بود. به همین منظور باید بدانید که یک اپلیکیشن سرعت بسیاری بیشتری نسبت به سایت دارد. کاربران به راحتی به تمامی کالاها یا خدمات شما دسترسی پیدا می کنند.

کاربران فضای مجازی بسیار کم حوصله هستند. بنابراین سرعت کم برای آنها بسیار ناراحت کننده است و در صورتی که سایت شما با سرعت کم باز شود ممکن است برای همیشه شما را ترک کنند.

 

معرفی شرکت طراحی اپلیکیشن

تا به اینجا از مزایای طراحی اپلیکیشن بحث شد. در صورتی که شما نیاز به یک اپلیکیشن داشته باشید و با توجه به این مقاله به اهمیت آن پی برده باشید، انتخاب طراح اپلیکیشن یک بخش مهم است. پارامترهای مختلفی از جمله پشتیبانی، طراحی به روز، کد نویسی استاندارد و تسلط کافی برای گسترش کسب و کار شما در آینده، چند مورد از این پارامترهاست. بهتر است که از یک شرکت طراحی اپلیکیشن با تسلط به بخش های مختلف از جمله دیجیتال مارکتینگ، طراحی بازی، طراحی سایت و اپلیکیشن بهره ببرید. ایران وبر یکی از باسابقه ترین شرکت های طراحی اپلیکیشن است که تمامی نیازهای شما رادر زمینه دیجیتال را برآورده می کند و شما به راحتی می توانید از طریق وب سایت ایران وبر اقدام به ثبت درخواست مشاوره رایگان طراحی اپلیکیشن کنید. همچنین می توانید از سایر خدمات آنها همچون سئو و مارکتینگ نیز بهره ببرید.

 

اینها را هم بخوانید