طراحی لوگو

طراحی لوگو با لوگونگار

امروزه طراحی لوگو برای هر کسب و کار کوچک و بزرگی ضروری است و وجود آن برای موفقیت و پیشرفت مجموعه اهمیت زیادی دارد. لوگو یک طرح و نشانه گرافیکی و بصری است که با استفاده از علائم، نمادها، نوشتار و یا ترکیب این موارد، شرکت ها و مجموعه های مختلف و نوع کار و اهداف آنها را معرفی می کند. کسب و کارها با طراحی لوگو به صورت خلاقانه و منحصربفرد می توانند اعتماد مردم را بدست آورده و بیشتر در ذهن آنها ماندگار شوند.

طراحی لوگو امری ساده محسوب نمی شود و نیازمند تخصص و دانش فنی و ذهنی خلاق است. برای ایجاد یک لوگوی مناسب باید یکسری نکات و موارد در نظر گرفته شوند و مراحلی طی شود. اگر شما هم قصد طراحی لوگو برای کسب و کار خود را دارید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

اهمیت طراحی لوگو

اصلی ترین و مهمترین هدف طراحی لوگو شناخته شدن و معرفی شدن هرچه بهتر یک برند یا کسب و کار در بازار است. امروزه بازار شکل رقابتی ویژه ای به خود گرفته و کسب و کارها برای رشد و توسعه و رقابت بهتر با رقبای خود نیاز به ایده های خلاقانه دارند. طراحی لوگو و داشتن یک نشانه تجاری منحصربفرد تا حد زیادی در پیشبرد کسب و کارها در دنیای رقابتی امروز اهمیت دارد.

لوگو از آن جهت اهمیت دارد که با استفاده از آن کسب و کار می تواند ارتباط مستقیم و آنی با مخاطبان برقرار کند. یک لوگوی خوب در ذهن مشتریان می ماند و در هر زمان و مکانی که لوگو دیده شود مردم به یاد آن شرکت و نوع کسب و کار و محصولات و خدماتش می افتند. لوگو نشانه حرفه ای بودن کسب و کار محسوب می شود و اعتماد مشتریان را بیشتر جلب می کند.

 

اصول طراحی لوگو

طراحی لوگو دارای اصول و قواعد خاصی است و برای ایجاد یک نشانه تجاری مناسب برای کسب و کار باید به نکاتی توجه نمود. لوگو به نوعی معرفی کننده کسب و کار است و باید با دقت بسیار و خلاقیت مناسب طراحی شود تا علاوه بر درک راحت، از ماندگاری بالایی در ذهن مردم نیز برخوردار باشد. لوگو یک ابزار مهم برای بازاریابی کسب و کار محسوب می شود، از این رو طراحی آن باید حرفه ای و مطابق اصول صورت بگیرد. برای طراحی لوگو می توانید به شرکت ها و مجموعه های معتبر فعال در این زمینه مانند لوگو نگار مراجعه کنید. لوگو نگار اولین مرکز رسمی طراحی لوگو در ایران با بیش از 15 سال سابقه و دارای مجوز رسمی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

در صورتی که قصد دارید خودتان طراحی لوگو انجام دهید باید مواردی را در نظر بگیرید و به نکاتی توجه کنید که مهمترین آنها عبارتند از:

1- سادگی طرح

یکی از مهمترین اصول طراحی لوگو این است که طرح شما مفهومی ساده داشته باشد و درک آن برای مخاطبان راحت باشد. نباید از طرح های شلوغ استفاده کنید و جزئیات زیادی به کار ببرید. لوگوهای پیچیده با رنگ‌ها، فونت‌ها و عناصر تزئینی بسیار می‌تواند باعث حواس‌پرتی بیننده شود. همه چیز در مورد لوگو باید واضح و شفاف بوده و در همان لحظات ابتدایی که آن را می بینیم بتواند یک تصویر روشن و مشخص از فعالیت برند را به ما نشان دهد.

 

2- ماندگاری در طول زمان

طرح لوگو بهتر است در طول زمان تغییری نکند. یکی از مهمترین اصول طراحی لوگو ماندگاری طرح در طول سال های مختلف است. اگر لوگوی کسب و کار خود را تغییر دهید، مشتریان و مخاطبان ممکن است گمراه شوند. مردم کسب و کار شما را با لوگو و طرح آن می شناسند، تغییر دادن لوگو به صورت مکرر می تواند باعث پنهان ماندن تجارت شما از دید مردم در بازار باشد. اینکه همیشه با یک لوگو شناخته شوید و یک تصویر از شما در ذهن مشتریان باشد، ثبات قدم شما و در نتیجه اعتماد و وفاداری بیشتر مشتریان را در پی خواهد داشت.

 

3- انعطاف بالا و تطبیق پذیری

از دیگر نکاتی که باید هنگام طراحی لوگو به آن توجه نمود، انتخاب سایز مناسب است. لوگو باید به گونه ای طراحی شود که در سایزهای مختلف برای سطوح کوچک و بزرگ بتوان از آن استفاده کرد، بدون اینکه افت کیفیتی داشته باشد. لوگو را می توان در فضای مجازی، روی کالا، بسته بندی، بنرهای تبلیغاتی و ... استفاده نمود، از این رو جزئیات و محتویات طرح لوگو باید به شکلی باشد که هنگام تغییر سایز باز هم تمام جزئیات به وضوح قابل مشاهده باشند. اگر جزئیات شما در لوگو در چاپ به وضوح قابل مشاهده نباشند، باید لوگوی خود را دوباره طراحی کنید.

 

4- زیبایی طرح و رنگ

زیبا بودن یکی از ویژگی های اصلی لوگوی خوب به شمار می رود. طراحی لوگو در عین ساده بودن و دیگر نکاتی که در بالا ذکر شد، باید چشم نواز و هنرمندانه صورت بگیرد. لوگوی زیبا در خاطر مردم به خوبی حک می شود و اگر این اتفاق نیفتد، لوگو نمی‌تواند وفاداری مشتریان را بدست آورد. استفاده درست و استراتژیک از رنگ ها باعث جذابیت بیشتر لوگو می شود. رنگ ها توانایی برانگیختن احساسات را دارند، از این رو باید در انتخاب رنگ در طراحی لوگو دقت بسیاری شود.

 

5- منحصربفرد بودن

اگر می خواهید لوگو کسب و کارتان به یاد ماندنی شود باید طرح آن منحصر بفرد و خاص باشد. طراحی لوگو باید به گونه ای صورت بگیرد که طرح و نشانه قبلاً مورد استفاده قرار نگرفته باشد و فقط مختص کسب و کار شما باشد. خاص بودن موجب دیده شدن بیشتر لوگو شما و ماندگاری آن در اذهان می گردد.

 

6- متناسب با نوع کسب و کار

از دیگر مواردی که در طراحی لوگو باید مدنظر قرار بگیرد، هماهنگی طرح با نوع فعالیت و حوزه کاری کسب و کار است. شما باید با توجه به زمینه کاری مجموعه خود لوگویی را طراحی کنید که مردم با دیدن آن متوجه نوع کسب و کارتان شوند. گاهی اوقات نمادها و طرح های لوگو به طور مستقیم به نوع فعالیت کسب و کار اشاره می کنند و در برخی موارد نیز به صورت مفهومی از علائم و نشانه ها در طراحی لوگو برای اشاره به نوع کسب و کار استفاده می شود.

 

هزینه طراحی لوگو

هزینه طراحی لوگو به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و نمی توان قیمت ثابتی را برای آن تعیین نمود. نوع فعالیت کسب و کار، سابقه طراح، اعتبار مرکز طراحی، وضعیت لوگو رقبا و ... در تعیین هزینه طراحی لوگو دخیل هستند. اگر می خواهید برای کسب و کار خود لوگویی مناسب و زیبا با قیمتی مناسب داشته باشید می توانید به مرکز طراحی لوگونگار مراجعه کنید. لوگو نگار یکی از معتبرترین مراکز طراحی لوگو در کشور است که از طراحان حرفه ای و ماهر بهره گرفته است.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید