فونی شاپ

فونی شاپ : چرا نباید باتری گوشی را صدرصد شارژ کرد؟

یکی از نکاتی که باید برای سلامت باتری موبایل رعایت شود این است که، نباید اجازه دهیم تا باتری ۱۰۰ درصد شارژ شود؟ اما دلیل این کار چیست؟ چگونه رعایت این نکته روی سلامت باتری تاثیر دارد؟ باتری ها نسبت به شارژ طولانی مدت بسیار آسیب پذیر هستند و شارژ بیش از حد گوشی می تواند به باتری آسیب های جدی را وارد کند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با این که چرا نباید باتری گوشی را به طور کامل شارژ کنیم و همچنین روش های مراقبت کردن از باتری برای شما توضیح دهیم.

 

انتخاب یک زمان کاملاً مناسب برای شارژ کردن باتری بسیار مهم است. این روش جزء مهم ترین روش ها برای افزایش سلامت گوشی می باشد.

با توجه به ساختار و جنس باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری که بسیار آسیب پذیر هستند باید از روش های بسیار صحیحی برای مراقبت از آن ها استفاده کرد. توجه داشته باشید ظرفیت باتری ها با یک دیگر متفاوت است، در واقع ظرفیت یک باتری نشان دهنده ی میزانی است که باتری می تواند شارژ را نگهداری و ذخیره کند. در ادامه این مطلب درباره این چرا نباید اجازه دهید باتری گوشی شما به ۱۰۰ درصد برسد برای شما توضیح خواهیم داد.

 

چرا نباید باتری گوشی را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنیم؟

هر باتری گوشی دارای یک ظرفیت محدود است و فقط تا یک میزان معین می تواند شارژ را نگهداری و ذخیره کند. اگر باتری ها را بیش از اندازه به شارژ بزنید باتری گوشی بسیار آسیب دیده و خراب می شود. جنس باتری های موبایل به گونه ای است که در برابر شارژ در مدت زمان طولانی واکنش پذیر هستند و آسیب می بینند، بنابراین اگر می خواهید باتری گوشی شما در مدت زمان طولانی برای شما کار کند و بهترین عملکرد را داشته باشد از به شارژ زدن گوشی در مدت زمان طولانی بپرهیزید.

 

دو نکته وجود دارد که در مراقبت از باتری گوشی باید بسیار مورد اهمیت قرار بگیرند، اول این که هیچ وقت اجازه ندهید باتری کاملاً خالی شود و به ۰ درصد برسد و سپس آن را به شارژ بزنید. دوم این که قبل از این که شارژ باتری به ۱۰۰ درصد برسد اتصال را قطع کنید، زیرا همانطور که گفتیم جنس باتری ها ی لیتیوم یونی و لیتیوم یونی به گونه ای است که نسبت به گرما حساس هستند و نباید اجازه داد که دمای گوشی بالا برود و داغ شود.

طبق توصیه ی کارشناسان متخصص این زمینه بهتر از قبل این که باتری گوشی به زیر ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد آن را به شارژ زد و در نهایت زمانی که درصد باتری گوشی به ۸۵ درصد رسید آن را از شارژ خارج کنید. با رعایت این نکات می توانید به میزان چشم گیری بر سلامت و عمر مفید باتری گوشی خود بیفزایید.

 

روش هایی برای سریع تر شارژ کردن باتری موبایل

ممکن است گاهی برای شارژ شدن باتری گوشی خود عجله داشته باشید، اما این کار زمان بر باشد و در زمان بسیار کم باتری به میزان زیادی شارژ نشود، در نتیجه باید به دنبال راهکاری گشت تا بتوان در یک مدت زمان کوتاه باتری را شارژ کرد. یکی از روش هایی که می تواند مدت زمان شارژ شدن باتری را بسیار کاهش دهد این است که هنگامی که گوشی را به شارژر متصل می کنید آن را در حالت پرواز قرار دهید‌. با استفاده این روش می توانید در مدت زمان بسیار کمی باتری گوشی خود را شارژ نمایید.

وقتی گوشی موبایل در حالت پرواز است عملاً تمام قابلیت های فعال گوشی متوقف می شوند و همین موضوع موجب کم تر مصرف شدن انرژی باتری می شود و شارژ کم تری از باتری از دست می رود. می توانید بجای قرار دادن گوشی در حالت پرواز، گوشی را در زمان شارژ کاملاً خاموش کنید با این کار گوشی خیلی زودتر شارژ می شود و انرژی ذخیره می کند.

 

شما می توانید از حالت ذخیره نیرو باتری نیز برای سریع تر شارژ شدن باتری استفاده کنید. وقتی گوشی در این حالت قرار دارد تمام قابلیت های اصلی آن غیرفعال شده و دیگر قادر نیستید از گوشی استفاده کنید. بنابراین از انرژی باتری کم تر مصرف می شود و باتری خیلی زود شارژ می شود. دوباره توجه داشته باشید که نباید اجازه دهید باتری ۱۰۰ درصد شارژ شود. سعی کنید زمانی که باتری در حال شارژ است تمام قابلیت های گوشی مثل دیتا، بلوتوث، موقعیت مکانی و وای فای را خاموش کنید، زیرا این قابلیت ها حجم زیادی از انرژی باتری را در صورت فعال بودن مصرف می کنند. تا حد امکان از گوشی وقتی که در حال شارژ است استفاده نکنید. این کار کمک زیادی به زودتر شارژ شدن باتری خواهد کرد.

 

روش های مراقبت از باتری گوشی

پیشنهاد می شود از شارژ کردن باتری در زمان های بسیار طولانی مثل شب تا صبح بپرهیزید، سعی کنید زمانی که گوشی را لازم ندارید و نمی خواهید از آن استفاده کنید باتری را شارژ کنید و در حین شارژ با گوشی بازی نکنید و برای عکس یا فیلم یا گوش دادن به موزیک از آن استفاده نکنید.

بهتر است گوشی همیشه مقداری شارژ ذخیره داشته باشد و حتماً توجه داشته باشید که لازم نیست تا ۱۰۰ درصد آن را شارژ کنید، شما می توانید زمانی که باتری ۳۰ درصد شارژ دارد، این میزان را با استفاده نکردن از گوشی نگه دارید تا زمانی که آن را به شارژ متصل کنید.

 

تا حد امکان از قرار دادن باتری در محیط های گرم یا بسیار سرد خودداری کنید و گوشی را در شرایطی که باعث می شود دمای گوشی بالا برود قرار ندهید. در صورتی که مشاهده کردید باتری خیلی زود شارژ خالی می کند هرچه زودتر برای تعویض آن اقدام کنید.

در این مقاله به این سوال که چرا نباید گوشی را ۱۰۰ درصد شارژ کنیم پاسخ دادیم و همچنین روش های مراقبت از باتری را نیز به شما معرفی کردیم. می توانید با انجام این روش ها طول عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید. در صورت نیاز میتوانید از فروشگاه فونی شاپ اقدام به خرید انواع باتری موبایل و لوازم جانبی نمایید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید