فیسبوک

فیسبوک در حال توسعه اپلیکیشن استریم ویدیو برای تی وی ها می باشد

این روزها هیچ کمبودی از لحاظ اپلیکیشن های استریمینگ که مخصوص تلویزیون ها ساخته شده اند احساس نمی شود، اما این بار نوبت فیسبوک رسیده که در این عرصه نیز قدم گذارد و اپلیکیشن اختصاصی خود را منتشر سازد.

بر اساس گزارشات مجله وال استریت، منبعی ناشناس گزارش داده که فیسبوک در حال توسعه یک اپلیکیشن ویدیو-محور برای رسانه هایی همچون اپل تی وی است. بر اساس گفته های این گزارش، فیسبوک در حال گفتگو با کمپانی های رسانه ای برای اعطای مجوز برای "TV-quality programming" می باشد که می توان از آن برای پخش برنامه ها با استفاده از اپلیکیشن و به عنوان یک قابلیت افزونه بهره برد.

کلیپ های کوتاه بخش اعظمی از محتوای ویدیویی در فیسبوک را به خود اختصاص داده اند، در حالی که این محتوای جدید طولانی تر و حدود 10 دقیقه خواهد بود و به سایر برنامه هایی تلویزیونی شباهت خواهد داشت. این محتوای ویدیویی می تواند شامل برنامه های اسکریپت شده و برنامه های ورزشی و محتوای سرگرم کننده که مخصوص این پلتفرم ساخته شده اند باشد.

فیسبوک

این اقدام برای فیسبوک به معنای کسب درآمد تبلیغاتی بیشتر می باشد. فیدهای اخبار در حال حاضر نیز پر از تبلیغات هستند و فیسبوک به متد جدیدی جهت نمایش این تبلیغات نیاز دارد و این بار تلویزیون را برای این کار برگزیده است.

غول شبکه های اجتماعی چندین سال است که در حال ارزیابی و بررسی این ایده است، اما پیاده سازی برنامه های خود را از تابستان سال گذشته آغاز نموده است. بر خلاف اپلیکیشن کنونی فیسبوک به نام Roku، که کاربران را قادر به مشاهده تصاویر و ویدیوها می کند، این اپلیکیشن جدید به طور اختصاصی برای محتوای ویدیویی ساخته شده است. اما هنوز اخبار دقیقی در ارتباط با زمان عرضه آن در دست نمی باشد.

Comcast اخیرا نسخه بتا از اپلیکیشن Xfinity TV را برای دستگاه های Roku منتشر ساخت. این اپلیکیشن در اصل Roku را به یک باکس کابلی برای تلویزیون دوم در خانه تبدیل می کند. اینکه فیسبوک در این حوزه به چه موفقیت هایی دست پیدا خواهد کرد، تنها با گذر زمان مشخص خواهد شد، اما با در نظر گرفتن محوبیت غول شبکه های اجتماعی، هر اقدامی از سوی آنها مورد پذیرش گروه گسترده ای از کاربران قرار خواهد گرفت.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید