زندگی در کانادا

مالیات در کانادا – رانندگی در کانادا – فرصت مطالعاتی در کانادا

مالیات در کانادا

انواع مالیات در کانادا

مالیات در کانادا حاوی مواردی از جمله ارزش‌افزوده سرمایه، درآمد، خدمات، املاک، دارایی و کالا می‌شود که همه‌ی شهروندان و ساکنین کانادا بر طبق قوانین ذکرشده از سمت مسئولان دولتی، فدرال استانی و شهری، ملزم به پرداخت آن می‌باشند. این شرایط با صدق کردن درباره اشخاص مشغول به کار و یا زندگی در کانادا و شرکت‌ها نیز آن‌ها را مجبور می‌سازد تا مالیات غیرمستقیم، تعرفه گمرکی، عوارض، مالیات مربوط به انتقال دارایی و ملک را پرداخت نمایند.

بر این اساس کسانی که مقیم کشور کانادا هستند نیاز است تا هرسال (از اوایل ماه فوریه تا اواخر ماه آوریل) فرم‌های مربوط به مالیات خود (فرم Tax Return) را پر کنند و در آن مالیات‌های پرداختی در طول سال و هزینه‌هایی که به کاهش میزان مالیات در کانادا کمک می‌کند را یادداشت نمایند. در آن صورت دولت جمع این هزینه‌ها و مالیات‌ها را حساب می‌کند و در صورت پرداخت شدن مالیات بیشتر، مبلغی را به فرد پس می‌دهد.

شخص در صورت بدهکار بودن نیز باید برای جلوگیری از جریمه و دادگاهی شدن، میزان مبلغ بدهی را تا پایان ماه آوریل پرداخت کند. البته باید به یاد داشته باشید که میزان مالیات پرداختی، بسته به زندگی در هر استان و نوع مالیات، گوناگون می‌باشد.

 

مالیات بر درآمد (Income Tax)

مالیات بر درآمد ازجمله مالیات‌هایی می‌باشد که توسط دولت استانی و فدرال کانادا، برای همه‌ی کسانی است که در این کشور کسب درآمد دارند صورت می‌گیرد. بر طبق این اساس، کسانی که مشغول به کار هستند باید به‌صورت تصاعدی (درآمد بیشتر ملزم به پرداخت مالیات بیشتری است) مقداری از درآمد خود را به‌عنوان مالیات بر درآمد به اداره درآمد کانادا بپردازند.

و نکته دیگر اینکه برای محاسبه این مالیات باید در ابتدا معافیت مالیاتی در کانادا که حاوی شهریه دانشگاه (مالیات دانشجویان کانادایی)، هزینه مهدکودک برای کودکان، صندوق بازنشستگی، کمک‌های خیریه و … می‌شود را از میزان درآمد کم کنید. در این صورت با دادن اعتبار اختصاصی به هر شخص، حداکثر میزان مبلغ موردنیاز برای زندگی معین می‌شود.

 

رانندگی در کانادا

برای رانندگی در کانادا چه چیزهایی احتیاج داریم؟

برای رانندگی در کانادا به‌طور ساده، ۳ نکته را تأکید می‌کنیم که همیشه باید رعایت کنید:

  • گواهینامه معتبر رانندگی را همیشه همراه خود داشته باشید.
  • مدارک مالکیت خودرو، بیمه خودرو و پلاک خودرو را همواره همراه خود داشته باشید.
  • از قوانین رفت‌وآمد به‌دقت پیروی کنید و ایمن برانید.

 

مدارک موردنیاز برای اخذ گواهینامه در کانادا

:برای کسب گواهینامه رانندگی کانادا شما احتیاج به مدارک شناسایی معتبر دارید، مدارک شناسایی معتبر از دید دولت کانادا

 

مدارک شناسایی شهروندان کانادا

  • پاسپورت (کانادایی یا خارجی)
  • کارت شهروندی کانادایی عکس‌دار
  • کارت گواهی امن سرخپوست های مقیم کانادا
  • کارت عکس‌دار ایالتی (اونتاریو و …)

 

مدارک شناسایی ساکنین دائمی

  • کارت اقامت دائم PR
  • گواهی سکونت Record of Landing  /  IMM1000
  • تائیدیه اقامت دائم به همراه پاسپورت معتبر کشور مبدا شما
  • کارت عکس‌دار ایالتی (اونتاریو و …)

 

نحوه گرفتن گواهینامه پایه یک در کانادا

سطح اول ۱۲ ماه به طول می‌انجامد، یعنی شما باید ۱ سال در این سطح بمانید تا بتوانید برای گواهینامه سطح G2 اقدام کنید. وزارت ترابری (حمل‌ونقل) همه‌ی افراد را تشویق می‌کند تا برای یادگیری دانش و مهارت کافی در رانندگی در یک دوره تائید شده آموزش رانندگی شرکت کنند.

– در صورت مصرف الکل نباید رانندگی کنند. میزان الکل خون فرد در مواقع رانندگی حتماً باید صفر باشد.

– شخص اجازه رانندگی به‌تنهایی را نداشته و یک راننده دیگر نیز باید در صندلی جلو کنار او بنشیند. این راننده باید دارای گواهینامه دسته G2 یا بالاتر بوده، حداکثر ۴ سال سابقه رانندگی داشته و در هنگام همراهی کردن فرد میزان الکل خون او کمتر از ۰.۰۵ درصد باشد.

– درصورتی‌که گواهینامه راننده موردنظر معلق نشده باشد، مدت‌زمان صرف شده در سطح G2 نیز در ۴ سال سابقه رانندگی او ذکر خواهد شد.

– فقط راننده نوآموز و شخص همراهش می‌توانند در خودرو حضور داشته باشند و نشستن شخص سوم در خودرو تخلف به‌حساب می‌آید.

– داشتن امتیاز منفی برای راننده همیار دردسری درست نمی‌کند، اما گواهینامه او نباید در حالت تعلیق باشد.

– دارنده گواهینامه G1 رانندگی، نمی‌تواند بین ساعات ۱۲ نیمه‌شب تا ۵ بامداد رانندگی کند.

– همه دو سرنشینان خودرو باید کمربند ایمنی خود را بسته باشند.

– رانندگی در بزرگراه‌های سری ۴۰۰ و دارای محدودیت سرعت حداکثر ۸۰ کیلومتر بر ساعت مجاز نیست. در این مواقع، در صورت حضور یک مربی رانندگی مجاز محدودیتی در برگزیدن جاده وجود نخواهد داشت.

 

فرصت مطالعاتی در کانادا

مزایای دوره فرصت مطالعاتی در کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل و شرکت در دوره‌های گوناگون پژوهشی است. به دلیل اینکه نه‌تنها مؤسسات آموزشی و پژوهشی در کانادا از اعتبار خیلی بالای آکادمیک در جهان بهره‌مند هستند، بلکه بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی قابل‌توجهی نیز برای شرکت در این دوره‌ها به دانشجویان بین‌المللی داده می‌شود.

شرکت در دوره‌های پژوهشی زمان کم و یا فرصت مطالعاتی در کانادا مزیت‌های بسیاری را برای متقاضیان این دوره‌ها به همراه خواهد داشت. تقویت مهارت زبان انگلیسی، شرکت در کنفرانس های علمی بسیار معتبر بین‌المللی و تجربه حضور در گروه‌های پژوهشی بین‌المللی معتبر، ازجمله مزیت‌های شرکت در این دوره‌ها است.

به‌طوری‌که تجربه همکاری با بعضی از بهترین اساتید بین‌المللی در یکی از دانشگاه‌های خیلی معتبر در کشور کانادا، رزومه علمی خیلی خوبی را برای داوطلبان ایجاد خواهد کرد. فواید گذراندن فرصت مطالعاتی در کانادا در اینجا به پایان نمی‌رسد. به‌طوری‌که مزیت‌های دیگری نیز برای شرکت کردن در دوره‌های فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌های کانادا وجود دارد که در ادامه به این مزایا نیز اشاره‌شده است:

 

گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در کانادا امکان افزایش تجربه پژوهشی را در دوره‌ی کوتاهی مهیا می‌کند.

دانشجویان با شرکت در یکی از فرصت‌های مطالعاتی مشخص‌شده در دانشگاه‌های کانادا، مسلماً از بورسیه‌های در نظر گرفته‌شده برای شرکت در این دوره‌های مطالعاتی نیز می‌توانند برخوردار شوند.

دانشجویان دکتری با گذراندن فرصت مطالعاتی در کانادا، از شانس خیلی زیادی برای جذب و استخدام در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی بهره‌مند خواهند بود.

تقاضاکنندگان با شرکت در یکی از دوره‌های مرتبط با فرصت مطالعاتی کانادا، فرصت تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان در کشور کانادا را خواهند داشت.

 

کلام پایانی

رانندگی با ماشین بدون بیمه در کانادا غیرقانونی است. اگر صاحب خودرو هستید، باید حتماً آن را بیمه کنید. شما می‌توانید انواع گوناگونی از بیمه‌نامه‌های ماشین، ازجمله پوشش بیمه بدنه و شخص ثالث را برگزینید و بیمه کنید. هزینه بیمه ماشین در کانادا به نوع پوشش بیمه برگزیده‌شده‌ی شما و همچنین مواردی که مثل سابقه رانندگی، محل زندگی و شرکت بیمه انتخابی بستگی دارد. به همین خاطر باید اطمینان حاصل کنید که هر طرح بیمه در کانادا حاوی چه مواردی است؛ و اگر سؤالی دارید می‌توانید با مشاوران ما در اسمارت اپلای در تماس باشید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید